My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

ManjaV

Hey Monky,

Wat leuk die foto's van je birdies ;D En wat lief dat Disa echt tam begint te worden :D
Het kroelen zal ook vast goed gaan komen ;D

Minder te horen dat het met je moeder slecht gaat. Woont ze alleen?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Jeetje, klinkt allemaal wel heftig hoor met je moeder, hel veel sterkte ermee.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Eind mij krijgt mijn moeder die onderzoek. Op de dag dat ik ga verhuizen  >:( Over 2,5 week. Hoe kan dat nou zo lang duren ??? Daar wacht je toch niet zo lang mee ??? Ik snap dat niet hoor. Kan het hier nou nooit eens gaan zoals het hoort  >:( In America was ze allang van top tot teen onderzocht.
Sorry hoor maar ik begin lichtelijk gefrustreerd van die ziekenhuizen hier te worden. Wat nou als ze in de tussentijd nog een tia krijgt ??? Gaan ze er dan pas vaart achter zetten?

Balen.

Monky

ManjaV

Hoi Monky,

Vervelend zeg  :-\ De wachtlijsten zijn hier ook zo lang...
Kan de verzekering niet bemiddelen, soms wil dat wel eens helpen?
Of dat je misschien bij een ander ziekenhuis 'aanbelt'?

Groetjes,
Manja

Monky

Hi Allemaal,
Mijn hemel, wat een latertje geworden gisteren. Was pas om 00.00 uur thuis  ::)

Ik zal nog even wat fotootjes neer zetten. Ik doe het gewoon stukje bij beetje  ;D

Vandaag....Lulac  :)
Lulac krijgt weer haar vleugelveren terug. Ze zijn maar bij 1 kant eruit gevallen, dus lijkt het me een beetje ongelukkig voor haar. Ze lijkt in haar hum te zitten. Alleen maar mooi toch? Whooshy en Garath zijn beide rustige valkjes en dat is wat zij nodig heeft blijkbaar. Ik moet zeggen dat ze sinds samen met Whooshy in de kooi zit, ze veel beter in haar veren zit. Dat zal dan toch wel wat betekenen toch?

Hier dan een paar foto's van Lulac  :)

Wat een heerlijk koppie heeft ze toch hè?  :-*

Ze is een bonte lutino, maar heeft geen kaal plekje achter op haar hoofd. Ze heeft wel rode ogen uiteraard, maar niet zo mooi rond als de andere valkjes. Is dat ook een Lutino kenmerk?

De volgende keer een ander valkje... Jullie mogen kiezen wie  ;D ;D ;D Gizmo, Garath, Whooshy of Disa  :)

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hey Monky,

Wat een geweldige foto's!!!!! Altijd zo grappig om te zien als ze net gedoucht hebben ;D Dan zijn ze echt kletsnat :D Heel lief!!!!

Dus we mogen kiezen!! Nou, Gizmo en Whooshy heb ik al een tijdje niet gezien? Dus een van die twee valkjes ;)

Ik ben benieuwd!!!!

Groetjes,
Manja

Monky

Hi hi...

Ik ben vandaag wat eerder naar huis gegaan, dus ik heb nu even tijd voor de foto's  ;D

Ik begin met Whooshy.
Ze was een beetje onbestendig en onrustig de laatste tijd. Zoals Nel zei zou het best door de vele veranderingen en het feit dat we bijna niet thuis zijn. Gelukkig is dat volgende week anders.
Ze reageert goed op Garath, maar reageert niet als hij gekroeld wil worden  ::) Madame wil blijkbaar alleen maar zelf gekroeld worden  ;D Geef haar eens ongelijk.

Dan gaan we verder met Gizmo.
Gizmo zit nu even in de grote voliere bij de grasjes en Jocko. Dat gaat verder prima. Geen problemen. Hij fluit nog steeds en laat zich nog steeds heerlijk kroelen. Zo alleen is het wel een heel lief beesie hoor, maar tegen soortgenoten is hij niet echt vriendelijk.
Even een shot van Gizmo.

Op de bovenste foto geeft hij aan dat hij gekroeld wil worden  ;D Zo lief :-* :-* :-*

Dan hebben we nog Garath.
Dat is ook een enorme kroelkip hahaha. Het gaat hartstikke goed met hem. Hij geeft ook Lulac en Whooshy aan dat hij gekroeld wil worden, maar die lijken de hint niet te snappen  ::) Hij heeft dus zijn stokje verpulverd. Hij speelt wel heel leuk met de speeltjes in de kooi. Lekker genieten  :)

Wat een beauty is het toch  :-* Heel erg fotogeniek.

En tot stotte Disa.
Het is een kleine pinnepoeperd, maar wel heel lief. Ze roept naar Garath als die fluit. Heel lief. Ze zit dus op mijn vinger zonder al te veel problemen. Kroelen moet nog komen ben ik bang, maar dat gaat nog allemaal goedkomen. Ze heeft hele grote ogen waar ze alles goed mee in de gaten houd  ;D

Zo dat was het dan weer eventjes voor nu. Ik duik heel even mijn bed in, want ik zit hier te knikkerbollen dat wil je niet weten.

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hey Monky

Wat leuk om al je valkjes op de foto te zien. Ze zijn allemaal heel speciaal. Lief zoals Gizmo aangeeft gekroeld te willen worden.
En Disa met haar grote ogen!!! Dat kan je wel stellen. Het ziet er heeeeeel lief uit. Leuk dat je zo lekker met Garath kan kroelen. Het tripje naar Karin heeft hem goed gedaan ;) hij eet weer normaal en kroelt weer (maar dat deed die sowieso toch?)...
En Whooshy blijft leuk om te zien, ze lijkt op Sunny ;D Familie he ;D

Groetjes,
Manja

Monky

Hm, ik moet wel heel slaperig zijn geweest, want ik heb 2 keer dezelfde foto geplaatst hahaha  ;D :-[  :D

We zijn nog even in het huis geweest. We hebben niet veel gedaan, maar wel even gekeken naar hoe het laminaat erbij lag. Nou het ziet er mooi uit. Ik heb het even gestofzuigd en het ziet er nog mooier uit hahaha  ;D Boven is nu dus echt helemaal klaar!

We hebben wel een probleempje met de voliere ontdekt...Hoe krijgen we platen van 180cm bij 180cm door het trapgat ???
We hebben openslaande deuren in de slaapkamer, maar daar zit een Frans balkonnetje voor. Misschien dat we die er even af kunnen schoeven. Anders hebben we pech en moet het toch buiten staan. Of misschien in het tuinhuisje ??? Daar moet ik nog heel even over denken. Ik hoop dat dat hekje eraf geschoefd kan worden, want ik zag mezelf al heerlijk naar de voliere kijken vanaf mijn bankje (die er nog niet is  ::) )

Ik ga even bij mijn beesies zitten  ;D

Tot later.
Monky

Caroline

Hoi Monique,

Wat een schattige foto's heb je weer gemaakt.  :D Je hebt stuk voor stuk erg snoezige valkjes.

Ik hoop voor je mee dat de volière toch naar boven kan.  :-\
Maar het zal toch wel, het hekje is er ook ooit tegen aan gezet niet dan. Succes ermee.

Liefs Caroline

PS. Ik weet het, ik moet er ook aan geloven maar jij heb ook een nieuwe handtekening nodig, ik mis er nog ééntje.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Heel mooie foto's heb je gemaakt! Lulac vind ik een erg mooi valkje!
Die douche-foto's zijn heel leuk ;D.
Ik zie dat je ook een valkje hebt met een bril? Of ben je dat zelf? ;) ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Caroline,
Bedankt. Ze zijn er allemaal weer goed voor gaan zitten. Dat scheelt wel enorm hahaha.
Wat de voliere betreft, we gaan het misschien toch eerst via de trap proberen. Als het past is het mooi, zo niet, dan moet de railing eraf. Dat heb ik nu eigenlijk wel besloten hahaha.

Ik weet dat ik een nieuwe handtekening moet maken. Ik wil alleen wachten op een het moment dat Disa lekker uit de kooi kan en helemaal tam is. Dan kan ik pas goeie foto's maken die voor de handtekening geschikt is. Nog even geduld dus.

Hi Marc,
Lulac is ook een erg mooi valkje. Vooral nu ze ook weer goed in de veren zit. Die veren die ze kwijt was beginnen nu ook weer aan te groeien.
En ja, ik ben de oppervalk en ik mag met alle anderen lekker kroelen  ;D ;D ;D

De valkjes maken het verder goed. We hebben het meeste werk nu aan het huis gehad en ik kan me weer volledig op mijn diertjes storten.
Ik had Disa zover dat ik haar met mijn neus kon kroelen terwijl ze trosgierst at. Dat was al een hele vooruitgang. Van mijn hand is ze nog wel een beetje bang.
Garath is een hele grote kroelkip zeg!! Karin heeft niet alleen zijn eetlust, maar ook zijn kroellust vergroot  ;D ;D ;D Ik vind het niet erg  :D
Whooshy lijkt heel erg naar Lulac te trekken en anders om. Ze volgen elkaar steeds. Het is wel erg lief.
Verder slapen alledrie bij elkaar. Ik moest zo lachen.
Het was 's avonds en ze sliepen alledrie met de kop tussen de veertjes. Lulac aan de ene kant van het stokje Whooshy de andere kant en Garath zat op een ander stokje vlak bij Whooshy. Lulac werd ineens wakker en schoof dichter bij Whooshy en ging daar vervolgens weer op 1 poot en koppie tussen de veren verder slapen  :) Wat een lieverd toch  :-* Het was alsof ze dacht, shit, ik zit wel heel erg verweg, laat ik maar bij de anderen zitten. Wel erg lief  :-* Ze leeft echt helemaal op met Garath en Whooshy in de kooi. Het zijn natuurlijk 2 valkjes met een superlief karakter. Dat is ook wat ze nodig heeft als je het mij vraagt.

Helaas gaat het niet zo heel goed met de eitjes van Tickle en Toya. Van de 4 is er nu nog maar 1 over en ook van die weten we niet of die nog uit zal komen. Het is nog een heel jong koppeltje, dus het zal ze in de toekomst vast een keer lukken. Maar wel jammer natuurlijk.

Zo dat was het weer even voor nu.

Groetjes,
Monky

Rianne

Hoi Monique,

wat een prachtige foto's heb je gemaakt, heel mooi! :D Maar wat wil je, met zulke mooie valkjes! :)

marga

hoi monky
was weer genieten van je foto s
wat zijn ze mooi en lief je valkjes
en 2 keer dezelfde foto vind ik helemaal niet erg hoor
groetjes marga

ManjaV

hoihoi, wat een lief verhaal over Whooshy, Garath en Lulac! Dat ze zo lief bijelkaar gingen slapen :D
Zit Disa nog in quarantaine ofzo?
En wat jammer van de eitjes van Tickle en Toya. Nu maar hopen dat het met het andere eitje wel goed gaat.

Nu duim ik voor jou!!! ;D

Groetjes,
Manja