1 augustus 2025, 16:03:06

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Tess@

leuke foto's van Gara(th)!
is echt een plaatje.

groetjes Tess@ en Peppie

Monky

Hi Allemaal,

Tussen alle vrolijke berichten toch een trieste ertussen...

Poofy het groene grasje, maatje van Jocko (rosella) is vanmiddag plotseling overleden  :'( :'( :'(
Ze was pas 2,5 jaar. Ik zag haar zitten. Ze gaf een krijs en viel op de grond. Ik denk een hartaanval. Ze heeft in elk geval niet lang geleden. Ik moet eerlijk bekennen dat het wel erg leeg is nu in de voliere. Poofy was erg aanwezig. Vloog altijd als een bezetene door de kooi en was altijd de acrobaat aan het uithangen aan Jocko's staart. Ik zal haar erg missen  :'(

Liefs,
Monky :'(

Riny

Hoy Monique
Ik dacht ''even bij Monique gaan kijken naar haar nieuwe aanwinst'',en dan kom ik uit bij verdrietig nieuws.
Wat zielig voor jou en Jocko.
Poofy was eigenlijk te jong om te sterven ,maar ja daar wordt niet naar gevraagd.
En als ik het zo lees denk ik ook dat zij een hartaanval heeft gekregen.
Maar jou nieuwe aanwinst vindt ik prachtig,wel even een grote overgang van onderwerp.
Groetjes Riny :D

marga

hoi monky
jee wat vind ik dat naar voor je
ja je zal hem zeker missen
sterkte de komende dagen
groetjes marga

Caroline

Hoi Monique,

Wat erg voor jou en Jocko, jullie zullen Poofy zeker missen.

Ik vind de foto die je hebt gemaakt van haar prachtig.

En ook je nieuwe handtekening vind ik een plaatje, echt prachtig gemaakt.

Sterkte met jullie verlies.

Groetjes van Caroline  :)

Rust zacht Poofy, geef je mijn vriendje een kusje van me??

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kirsten

Hoi Monique,

Prachtige foto's van je nieuwe aanwinst zie ik in je dagboek staan,.en dan lees ik daarna het verdrietige nieuws van Poofy,
Heel veel sterkte met het verlies van het maatje van Jocko,. Ondanks dat ze niet geleden heeft, maakt dat het verdriet niet minder

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Karin

Ach, wat jammer van Poofy  :'( Ik heb zelf ook een grasje en weet hoe aanwezig ze kunnen zijn. Zo gezellig. Heel veel sterkte ermee !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Riny,
Ik weet dat het een grote overgang van onderwerp was, maar ik vond niet dat ik het voorbij kon laten gaan zonder er iets over te zeggen  :'(  Daarom had in de titel ook een  :'(-icoontje neergezet.
Ze was inderdaad veel te jong, maar je hebt het niet altijd voor het zeggen. Gara(th) zorgt in elk geval voor goede afleiding.

Bedankt Marga.

Hi Caroline,
We zullen haar zeker missen. Ik merk ook nu dat ze de aanzet was van de herrie in de voliere  ??? Het is nu een stuk rustiger  :'(
Zo'n foto bewerken voor haar is voor mij een soort verwerking. Het helpt enorm. Ik had ook voor Mauk toen zo iets gemaakt.
Ik heb dan iets tastbaars waar ik naar terug kan kijken.

Ik kreeg ineens inspiratie voor de handtekening. Ik heb nog ruimte overgelaten voor de nieuwe aanwinst die over twee weken komt  :) Weer iets leuks om naar uit te kijken. En dan komt trouwens ook de voliere van Rick  ;D

Hi Kirsten,
Het verdriet is inderdaad niet minder, maar ik heb vandaag leuke afleiding...volgens mij ga ik vandaag iemand bezoeken in Alblasserdam... Ze heet Kirsten, geloof ik en ze heeft een hele mooie voliere  ;D ;D ;D Ik ga me zo klaar maken en dan kom ik jouw kant op. Ik heb er helemaal zin in. Al de geheugenkaarten zijn leeg en de batterijen vol  8) Tot straks.

Bedankt Karin.

Ik ben vanochtend weer lekker met Gara(th) bezig geweest.
Ze is wel eigenwijs. Karin, had ik niet in jouw dagboek iets gelezen van de bijttest. Hard bijten = pop, zacht bijten = man...Als dat klopt is het zeker een popje  ;D en Whooshy zeker een man, maar als ik dan deze foto bekijk van Whooshy, begin ik weer sterk te twijfelen  :-\

Ik aaide hem/haar met mijn neus... en hoep, die kont ging de lucht in. De enige bij wie ik dat heb zien gebeuren is Rossa. Ik ben benieuwd.

Ik had verder nog wat foto's van Gara(th) die zich lekker aan het wassen was, maar ik moet me gaan klaar maken, want ik ga zo richting Kirsten  ;D
Ik hoop wel dat het droog blijft, want de lucht betrekt hier enorm... Oh, het sneeuwt alweer.

Tot later.

Groetjes,
Monky

Kirsten

Hoi Monique,

Ik vond het supergezellig vanmiddag!
Leuk om met jou en Erwin kennis gemaakt te hebben :D

Groetjes
Kirsten

bobbie

Hoi Monique,

Wat een schitterende foto's heb je gezet van Gara(th) en van de rest van je boefjes natuurlijk.

In en in triest van Poofy, dat is echt een domper op je blije gevoel.

Sterkte daarmee.

Gelukkig heb je veel afleiding van je andere gevleugelde vriendjes.

En al kunnen kroelen met Gara(th), geweldig.

Groetjes, Nel :)

Marc van de Kuifjes

Hallo Monique,

Veel sterkte met het verlies van je grasparkietje! :'( dat moet wel even schrikken zijn als je dat ziet gebeuren...
:(

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Kirsten,
Ik vond het ook heel leuk om jou en Jan en Demi te ontmoeten. Jammer dat Jan zo moe was, maar wel heel begrijpelijk. Ik hoop dat hij er de volgende keer ook bij kan zijn.
Ik vond het echt geweldig om je voliere te zien en je binnenvalkjes. Ik heb echt genoten. Het was echt super gezellig en zeker voor herhaling vatbaar  ;D

Hi Nel,
Het was helaas van korte duur. Het kroelen wilde ze alleen de eerste dag  :P Maar de rest komt nog wel.

Zo ik had nog wat foto's tegoed.

Hier een fotosessie van poets tijd:

Het viel me trouwens op dat ze zich voornamelijk op 1 poot waste. Ik moest er wel om lachen. Goed evenwicht bewaren  ;D

En nu nog wat fotootjes van Whooshy  ;D Het blijft een kroeldoos  :D Ze heeft Erwin eindelijk geaccepteerd  ;)

Zo dat was het dan weer voor vandaag.
Ik ga even lekker bij mijn beestjes zitten. Het was al met al een hele leuke gezellige zondag.

Groetjes,
Monky

Hi Marc,
Ik lees net je berichtje. Bedankt. Het was inderdaad schrikken.
Ik probeer het ook zo gauw mogelijk te vergeten. Daarom heb ik ook die kleine collage gemaakt voor Poofy. Zo herinner ik me haar  veel liever.

Monky

Hi allemaal,

Ik heb weer vooruitgang geboekt met Gara(th). Ze liet zich weer een klein beetje kroelen. Ze had haar ogen nog wel helemaal open, maar het begin is er. Ik helemaal blij. Ik vind valkjes kroelen een van de leukste bezigheden  ;D ;D ;D  Verder gaat ze ook zonder al te veel protesteren op mijn vinger zitten.

Ik maak me alleen een beetje zorgen om het eten.
Trosgierst gaat er goed in, knackerbrod gaat er goed in, groente gaat er goed in, maar gewoon zaad ??? Ze gaat er alleen maar in staan. Ik heb het ook maar op de grond neergezet, want de hele tafel lag onder het zaad.
Ik snap niet waarom ze haar zaad niet wil eten. Ik heb de trosgierst niet in de kooi verder. Die krijgt ze op dit moment alleen als beloning. En zeker nu ik zie dat ze haar gewone zaad niet wil eten.
Ik kijk het nog heel even aan.

Er zit echt mijlen verschil tussen Gara(th) en Whooshy. Wel heel erg leuk. Ze hebben beide echt hun eigen karakter.
Ik geniet heel erg veel van beide.

Ik ga weer even aan de slag.

Groetjes,
Monky

Kirsten

Hoi Monique,

Wat super die vooruitgang,. en dat al op dag 3!,. dat gaat helemaal goedkomen met deze lieverd,.

Groetjes
Kirsten

Caroline

Hoi hoi!!

Dat gaat vast helemaal goed komen met Gara(th), wel eventjes in de gaten houden dat ze wel zaadjes gaat eten.

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.