28 april 2024, 06:01:16

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Monky

Waauw mooie foto's zeg  :D Het is de eerste keer dat ik écht zie dat valkjes elkaar ook in het gezichtje poetsen. Dat geeft mij hoop dat, wanneer er hier een valkje bij komt, deze Flupke zal helpen in het proper houden van haar oogjes.

We zien wel wanneer de andere foto's erop komen.

Fijn dat je volgende week op vakantie vertrekt  :D Waar gaan jullie deze maal naartoe?

Groetjes
Romy

*Manon*

Wat een prachtige prachtige práchtige foto's...   ;D ;D ;D

Groetjes Manon

Hermien

Prachtige foto's en die GELE kleur staat mij erg aan.......

;D   ;D   ;D
        ;D

Monky

Hi allemaal,

Bedankt voor de reacties. Whooshy en Zowie zijn echt een heel trouw en schattig koppeltje  :)

Even aan Romy, ik ga naar mijn familie toe in de VS. Ik heb er al helemaal zin in.

Het is deze week druk op mijn werk, want dit is de laatste week hier. Na mijn vakantie begin ik met mijn nieuwe baan. d

Nu de birdies. Het gaat prima met ze. Ik laat Neona steeds los met Dara en Grovertje. Het is zo'n schatje.

Voor ik haar los laat gaan we eerst even knuffelen en kroelen  :D dan laat ik haar gaan en ze vliegt al meteen op de kooi van Dara en Grovertje af. Vervolgens laat ik hun via de bovenkant los. Grover is er altijd zo uit en gaat meteen vliegen. Neona gaat hem altijd achterna. Door de rommelige staartveren van Dara durft ze op het ogenblik niet zo heel goed te vliegen. Ze is al tegen het bovenraampje van de deur gevlogen en ze kan niet hoog blijven. Heel vreemd. Ik pak haar dan weer op en zet haar op de voliere naar haar ook eerst gekroeld te hebben. Ze is het nog niet verleerd. Ze vindt het nog steeds lekker, alleen moet je haar wel vast houden. Ze is echt een heel hyper onrustig vogeltje, maar ze kan ook genieten, maar niet te lang hahaha.

Grovertje is waarschijnlijk altijd via de schouder in de kooi gezet door de vorige eigenaar. Want als ik hem terug wil zetten, stapt hij eerst twee keer op mjin vinger om vervolgens weg te vliegen, en de derde keer stapt hij op en klimt naar mijn schouder. Ik doe dan het deurtje open van de kooi en ga met mijn schouder naar binnen en hij stapt dan keurig op een stokje. Mij best hoor hahaha. Scheelt een hoop gejaag.

Ik heb tegenwoordig de pc beneden staan toch wel in verband met het stof. Ik ga nu dus lezen als ik ze los laat... kunnen ze toch niet zo heel erg hebben heb ik het idee. Grovertje gaat dan steeds rakelings langs mijn hoofd vliegen. Neona is nog niet zo heel scherp en doet dat op een klungelige manier na en knalt echt bijna tegen mijn hoofd aan... Dara wil het ook nog wel eens proberen, maar belandt vaak dan tegen de bank en glijdt dan naar beneden  ::) Ach ja...

Met de andere birdies gaat het ook goed. Ik heb geen eitjes meer gevonden gelukkig. Maar ik zal de neppers wel klaar leggen voor de buren mochten ze toch eitjes vinden in onze afwezigheid.

Ik ben nu iets minder op de vogelkamer en dat vinden de vogels duidelijk niet zo heel leuk. Als ik de kamer inkom gaan ze fluiten en doen als ik de kamer verlaat gaan ze schreeuwen  :o Maar goed, ze zullen er toch aan moeten wennen.

Ik heb nog een hele berg foto's. Ik zal ze plaatsen voor ik zaterdag weg ga. Dan hebben jullie toch nog iets om je bezig te houden hier hahaha. Ik zal in de vs gewoon achter een pc kunnen, dus ik zal wel nog af en toe hier koekeloeren en misschien al wat foto's plaatsen van de vakantie.

Ik ga weer gauw aan de slag.

Doei, doei!!

Groetjes,
Monky


Marc van de Kuifjes

Allemaal zo herkenbaar wat je hier vertelt! :D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

INderdaad Monique, heel herkenbaar.  :D

Zus Cartier heeft ook een halve staart, en 2 halve vleugels  ;) aa'n 1 vleugel lijkt ze wel gekortwiekt, zo weinig slagpennen heeft ze daar nog.

En vliegen .... al niet echt haar hobby met haar dikke kont (Cartier gaat wel over de 130 gram) .... is nu helemaal een lachertje.  ;D :o Hoger dan anderhalve meter komt ze niet en het is meer neerstorten dan landen.  :-\ En dan praat ik over 3 meter verder.  ::)
Kroelen is wel nog steeds een grote hobby van haar, ook zonder vast te houden, in tegenstelling tot wat jij verteld over Dara (heel hyper onrustig vogeltje) is Cartier juist een super relaxt valkje wat zich nergens aan stoort en uren boven op me kan zitten, kroelend, spelend, zich poetsend, het maakt haar niet uit maar ook in de kooi is ze heel ondernemend.

Misschien scheelt het dat Cartier hier is opgegroeid en ook vaak los is met 4 kindertjes en honden.

Super lief dat Zowie nu een echt trouw koppeltje is.  :-*

En een spannend maandje voor jouwzelf. Eerst de laatste werk week, dan lekker op vakantie en naar je familie in de States en dan je nieuwe baan. Gaaf!!!

Uiteraard kom ik nog terug voor je foto's maar mocht jij zelf daarna hier niet meer komen  ;) ....

* sterkte met afscheid nemen van je colllegaatjes

* een hele fijne vakantie en een leuke tijd met je familie daar

* succes met je nieuwe baan als je terug bent

Dikke knuffel  :-*

PS. Ik weet even uit mijn hoofd niet meer of ik weer in het NOP zie?? Zou wel leuk zijn.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

Hoi Monique,

Leuke update over je valkjes  ;D ;D

Heerlijk op vakantie naar de VS. Hoelang ga je?
En dan de nieuwe baan, spannend allemaal hoor!

Ik wil je ook alvast heel veel plezier wensen op je vakantie en met je nieuwe baan.
Tja en het afscheid nemen zal ongetwijfeld zwaar vallen, vooral als je er zo lang hebt gewerkt hé.

Groetjes Manon

*Yvon

Hoi hoi

Zo te lezen is het voor de valkjes dus wel erg vreemd dat je niet meer bij hun zit te puteren.  :)
Maar ze hoeven niet bang te wezen dat ze aandacht tekort komen.
Dat weet jij en nu hun nog,dan zal het gegil ook wel stoppen.  ;)
Wel fijn dat je geen moeilijk kapsle heeft.
Kan Neona het iig niet in de war brengen.  ;D

Meid ga lekker genieten van de vakantie !!
Alvast energie opdoen voor je nieuwe baan.  ;)
We zien je mooie vakantiefoto's tussendoor wel verschijnen.  :D

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Manon*

Hoi hoi,

Hoe is het afscheid op je werk gegaan?
Ben je al helemaal klaar voor de vakantie?

Groetjes Manon

Monky

Hi allemaal,

Ik kan niet al te uitgebreid reageren, want ik moet zo weg  :)

Ik blijf 3 weken in de VS.

Ik had een dubbele afscheid, omdat ik op 2 lokaties zat. Maar de borrel die ze voor me georganiseerd hadden was super gezellig. Ik heb ook een heel leuk aandenken gekregen. Een verjaardagskalender met kaarten die ik gemaakt heb en mijn muismatje en mijn theemok en diverse foto's van collega's. En ze hadden al hun verjaardagen erin gezet  :) Nee het was echt super. En wat een opkomst. Dan weet je pas hoe populair je was hahaha.

Jullie hadden nog foto's van mij tegoed, maar ik heb geen tijd meer om ze te plaatsen. Ik heb ze wel allemaal op photobucket gezet dus ik kan er een aantal opzetten als ik in de VS ben  :D

Om jullie niet helemaal zonder foto's achter te laten heb ik een schattige uitgezocht van Dara  :)



Groetjes,
Monky

*Manon*

Fijn dat je zo'n leuk afscheid hebt gekregen, dat zal je vast goed doen!
Mooie foto van Dara, maar ja.. wat wil je ook met zo'n mooierd  :-* :-*

Groetjes Manon

Monky

Hallo allemaal  :D

Ja ja... het is vakantie en ik heb eindelijk de tijd om wat foto's te plaatsten  ;D

Zo... waar zal ik eens beginnen...

Afgelopen week heb ik het vrij druk gehad, maar ik ben wel met Neona bezig geweest. Ikj heb haar steeds met Dara en Grovertje losgelaten en dat ging dus goed. Op donderdag heb ik Neona voor de vakantie in de kooi van hun gezet omdat ik het anders zo sneu vond voor haar alleen in dat toch iets te kleine kooitje. Ze heeft nu aanspraak en gezelligheid van Dara en Grovertje  :)

Dus laat ik eerst maar beginnen met de foto's van deze drie...





































Oeps... ik geloof dat het er best veel zijn... met de andere wacht ik dan nog heel even  :-[ :D

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Je hebt ontzettend mooie foto's geplaatst  :D Ben je momenteel al in de VS? Of moet je nog vertrekken?
Ik wens je een hele fijne vakantie toe!

Groetjes
Romy

Hermien

Wat een lieverdjes. Zie ik trouwens wol liggen? Ga je truitjes voor ze breien voor komende wintermaanden?

;D   ;D   ;D
        ;D

sandy