My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Bedankt voor de leuke reacties  :D





Hi allemaal,

Poeh poeh, wat is het warm vandaag...

Neona is sinds ze bij mij is 10 gram afgevallen. Ik hou haar gewicht dus goed in de gaten... Vanochtend woog ze ook weer 85 gram. Ze is dus vannacht niet afgevallen... ik neem aan dat dat betekent dat ze vanochtend nog wat heeft gegeten voor ik haar woog... Zou een goed teken zijn. Zou ook leuk zijn als ze vanavond ietsjes zwaarder zou wegen  :) Dan zou ik helemaal blij zijn.

Ze begint me echt al te herkennen.  Als ik het deurtje open doe van haar kooi, komt ze al naar me toe en vanochtend heeft ze ook voor het eerst zelf aangegeven dat ze even lekker gekroeld wilde worden  :D Dan gaat ze zo lief kirren :-* Ik heb soms zelfs moeite haar in de kooi terug te zetten, want ze ging steeds via mijn arm weer omhoog om in mijn nek te zitten  :)

Ze wordt steeds boos op de plooien in mijn shirt hahaha. Ik moet daar zo om lachen. Dan is ze echt heel driftig die plooien aan het aanvallen hahaha. Ach... het houdt haar bezig.




Verder gaat het natuurlijk ook goed met de andere valkjes. Ik sproei ze met dit warme weer elke dag even met die badzout spul wat ik bij Kirsten besteld had. Ze vinden dat echt super lekker. En het is nog goed voor ze ook  :D Zelfs Sanya vindt het heerlijk. Oh wat is zij mooi zeg... ik kan haar niet helemaal lekker op de foto krijgen, maar ik ga haar in de voliere zetten dit weekend. Daar hoort ze eigenlijk thuis.

Ik heb een klein beetje medelijden met Isaura... Ze is helemaal gek op Garath, maar die is al met Disa een koppeltje. Hij is dan lekker met Disa aan het kroelen en dan zit Isaura aan de andere kant van hem ook met haar koppie naar beneden om gekroeld te worden... Als ze nou vriendinnen zou worden met Lulac, dan konden ze elkaar blij maken hahaha.

Whooshy is een klein beetje jaloers op Neona. Ze krijgt natuulijk iets minder aandacht nu omdat ik nu echt probeer om Neona tam te houden.

Zo dat was de update van vandaag  :D Jullie zijn weer helemaal op de hoogte van het wel en wee van de Cute Little Birdies  ;D ;D ;D

Groejes,
Monky

Monky

Hi allemaal,

Ik heb Neona vanochtend en gisteravond gewogen. Gisteravond wog ze 84gram en vanochtend 83gram.
Ik heb wel gemerkt dat ze alleen uit het bakkie op de grond eet. Dus dat laten we voor nu maar even zo. Als ze maar eet.
Toen ik vanochtend in de vogelkamer kwam zat ze op de grond te slapen... bij mij gingen wel een aantal alarmbelletjes rinkelen, maar ze gedraagt zich verder niet anders. Ik denk dat ze op zoek was naar haar etensbakje die ik de avond daarvoor uitgehaald had (ik dacht dat ze uit het andere bakje zou eten)

Ze heeft gisteren wel even lekker haar vleugeltjes gestrekt. Ik dacht dat ze daar misschien wel meer trek van zou krijgen...

Ik blijf haar in de gaten houden.

Ik geniet nog steeds van haar hoor  :D Ze begint geobsedeerd te worden met het kroelen  :o Als ik nu de kamer binnen kom en ze is wakker dan klimt ze in de tralies  :) Als ik haar terug zet klimt ze ook in de tralies  :) Gekke meid...

Groetjes,
Monky

Monky

Oh dit is zooooooooo schattig  :D

Whooshy was haar teentjes aan het poetsen... Zowie wilde haar meehelpen, dus zaten ze met z'n tweetjes aan haar teentje  :-* :-* :-*
Dat heb ik echt nog nooit gezien, maar het was zoooo'n schattig gezicht  :D

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

 :o :o Aan andermans voeten knabbelen! :o :P
;) ;D ;D ;D ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Gefeliciteerd met Neona ! Ze is prachtig hoor ! Is het een handopfokje ? Ik zie wat pap zitten  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Citaat van: Marc van de Kuifjes op  2 augustus 2008, 14:07:02
:o :o Aan andermans voeten knabbelen! :o :P
;) ;D ;D ;D ;)

Nooit geprobeerd, Marc? Moet je echt eens een keer doen... Wie weet ga je het nog lekker vinden ook  ;D ;D ;D

Citaat van: Karin op  2 augustus 2008, 17:56:08
Gefeliciteerd met Neona ! Ze is prachtig hoor ! Is het een handopfokje ? Ik zie wat pap zitten  ;D ;D ;D

Dank je wel, Karin  :)
Ze is geen handopfokje. Ze is in een buitenvoliere groot gebracht en in die voliere zaten ook pruimkoppen... die begonnen de jongen toen  te plukken ze uitgevlogen waren en Kirsten heeft de jongen maar naar binnen gehaald. Dus ze moest wat bijgepapt worden  :) Vandaar dat papbekkie  :D





Hi allemaal,

Ik heb Sanya in de voliere gezet. Het is ineens een andere vogel geworden. Ze is nu happy. Ze werd wel eerst belaagd door Zowie en Yaro. Ze mocht absoluut niet bij Yara in de buurt komen.
Ze is wel helemaal weg van Zowie, want die volgt ze waar hij ook maar gaat en staat. Is een enorm grappig gezicht, want ze pakt zelfs het veertje af waar hij mee bezig is  ;D Ik weet alleen niet zo goed wat dit gedrag betekend.
Ze laat zich ook de kaas niet van het brood eten door de anderen. Ze kan goed haar eigen boontjes doppen. Ze moet alleen wel wat rustiger worden als ze vriendjes wil maken met de anderen  :)

Met Neona gaat het ook goed. Ze blijft op gewicht. Ze is alleen niet zo heel erg aktief. Komt misschien nog wel.

Ik ga nog even wat fotootjes maken.
Ik zal ze straks dan nog plaatsen.

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op  3 augustus 2008, 11:27:22
Ze is wel helemaal weg van Zowie, want die volgt ze waar hij ook maar gaat en staat. Is een enorm grappig gezicht, want ze pakt zelfs het veertje af waar hij mee bezig is  ;D Ik weet alleen niet zo goed wat dit gedrag betekend.


Vlinders misschien? ;) :D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

*Yvon

Hoi hoi

Wat leuk dat Sanya lekker bij de andere zit.  :D
In de voliere bij de andere valkjes zal ze zich zeker beter op haar plaats voelen,omdat ze dat al gewend was bij Bonnie.  :)
En ze was al snel brutaal genoeg om een veertje af te pakken.  ;D
Dat is denk ik gewoon spelen.
Ik zie dat hier ook gebeuren,wat de 1 heeft wil de ander ook.  :D

Gelukkig blijft Neona nu wel goed op gewicht.
Dat geeft toch wel weer een fijn gevoel .  :)

Nou kom maar weer op met de foto's.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Kirsten

hihi ja inderdaad Karin goed opgelet, er zit nog steeds een beetje opgedroogde pap ;D Ze heeft overigens maar een paar dagen gehad, want ze ging al snel meer zaadjes knabbelen, waardoor ik kon afbouwen. Maar ze vond de pap wel altijd lekker hihi smikkelaartje dat het was. Je kan het eventueel met wat warm water verwijderen en anders gaat het vanzelf weg.
Ze blijft nu netjes op gewicht, de rest komt vanzelf. Ik denk ook dat ze erg naar jou toetrekt en daarom nog niet veel zin heeft om te spelen. De leuke atracties in haar kooi komt ze vanzelf een keer achter dat die ook wel erg leuk zijn haha Ze is natuurlijk ook nog erg jong.

Heerlijk dat Sanya het in de voliere zo naar haar zin heeft

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Romy

Hoi Monky

Fijn om te horen dat het goed gaat met de Cute Little Birdies  :D
Lief he, hoe ze ons soms echt hélemaal kunnen ontroeren met hun gedrag  :-* Nu heb ik er maar 1tje, en zelfs die kan mij al vertederen  :D Laat staan dat je er zo'n pak hebt zoals jij, ik zou telkens met de tranen in m'n ogen zitten denk ik  ;D

Goed dat je Neona zo goed in de gaten houdt. Ze moet vast wel hard wennen aan de nieuwe omgeving, waardoor ze andere dingen dan eten véél interessanter vindt denk ik  ;D Leuk he zo'n kroelbeessie  :D

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Monique,

Wow wow en nog eens wow. Wat een prachtige cute little birdies heb je  erbij gekregen zeg.

En Neona...............................helemaal verliefd ben ik.

Geniet maar lekker van ze.

Groetejs Anja

Monky

6 augustus 2008, 19:09:00 #3911 Last Edit: 6 augustus 2008, 19:13:31 by Monky
Hi allemaal,
Bedankt voor jullie leuke reacties  :D

Na de kater van gisteren die ik aan het concert heb overgehouden van maandag, kan ik er weer een beetje tegenaan (als je meer wil weten kan je onder divers kijken)
Dara begint echt een dametje te worden  :D Ze zit kippetje in het eivoer bakje  ;D Dat kippetje geluid van haar dat werkt blijkbaar ook op de hormonen van Grovertje, want die begint ook weer te fluiten... en macho gedrag naar haar toe te vertonen  :)

Dan onze Neona natuurlijk.
Ze blijft qua gewicht nog steeds rond de 85 gram. Ik heb haar verplaatst. Ik heb de luchtreiniger schoongemaakt en weer eens aangezet. Die stond ongeveer een meter bij de kooi van Neona vandaan, maar blijkbaar tochtte dat toch iets te veel voor haar, want ze zat steeds op de grond, ook bij het slapen. Dus ik heb haar verplaatst en ze klom meteen weer naar boven  :D
Het gaat nog steeds goed met haar. Ze is nog steeds een kroelkip en heel erg lief. Elke dag laat ik haar even de vleugels strekken nadat de anderen eruit zijn geweest, want het is geen super ruime kooi waar ze nu in zit. Ze staat nu ook iets dichter bij Dara en Grovertje. Dat lijkt ze ook leuk te vinden.

Verder is alles prima. Alle beesies zijn happy.

Nu de foto's... Ik heb eigenlijk 2 sessies.

Deze heb ik een aantal dagen terug genomen.




Jongens... met z'n allen poetsen... het is weer hoog nodig...








Af en toe is er hulp nodig...



Sommigen willen tukkie doen...




Hey dude! Ben ik mooi of ben ik mooi?


Ok... ik ben ook wel klein beetje een schijterd  :P


Ik zal je laten zien hoe mooi ik ben  8)


Sommigen kennen deze quote misschien nog wel van Iceage...
"I'm not fat. It's all these feathers. It makes me look... poofy" ;D




Wat een stel hè?


Ik ben helemaal niet arrogant... hoe kom je daar nou bij... puh...


I'm swinging in the rain... just swinging in the rain...


Hey! I'm the Man...


Spiegeltje spiegeltje aan de wand... wie is de mooiste pareltje van valkjesland...



Hoef je niet lang over na te denken, toch  ;) ?

Ik denk dat ze mij bedoelen hoor...


Nay, ze heeft het vast over mij...


Ik ben in elk geval de mooiste wildkleur... maar dat wisten jullie al, want jullie hebben mij zelf gekozen  ::)


Duck!!!


Effe een treetje lager zitten...






Groetjes,
Monky

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Hermien

Wat een prachtige speeltjes.....eh.....foto's weer. Morgen ga ik ook weer geld uit geven aan speledingetjes voor mijn 'Vliegtuig'. Omdat ze zo braaf zijn geweest toen ik de afgelopen dagen niet thuis was....... ;D

Romy

Hoi Monky

Waauw mooi hoor!
Ik moest erg lachen met de quote van ice age  ;D super hoor!

groetjes
Romy