1 augustus 2025, 15:59:01

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Monky

Wat schattig  :-*
Het kan best dat dit een wild nijntje is hoor. Ik weet niet in welke omgeving jullie wonen, maar als het wat landelijker is met hier of daar wat bomen, dan kan het gewoon een jonkie zijn.
Bij m'n opa zitten er momenteel 3 volwassen nijntjes en 3 jonkies. En ze hebben dezelfde wildkleur als het nijntje op de foto.

Hopelijk zie je hem of haar nog eens voorbij huppelen :D Ikzelf vind het prachtig om ze in de vrije natuur te zien rondhuppelen  :D :-*

Groetjes
Romy

Anja

Hoi monique,

Wat een schitterende handtekening.

Hoe is het met je pootje?

Groetjes Anja

Monky

Hi allemaal,

We gaan zo richting Karin... over ruim een half uur. Dan gaan we Grover ophalen.

Ik ben heel benieuwd  :) De kooi staat klaar. Ik had alleen een probleem met speeltjes... want die had ik niet meer. Nu heb ik de kraaltjes en andere dingen die de andere vogels van hun eigen speeltjes afgesloopt hebben met tieribs aan elkaar gekoppeld... Heeft hij toch een paar speeltjes om te slopen  ;D

Even over mijn pootje...

Helaas vond de fysiotherapeut dat ik mijn voet nog niet haaks genoeg kon zetten om het te tapen. Maandag belt hij me weer om te kijken of het dan wel lukt en moet ik weer bij hem komen. Gaat wel lastig worden, want Erwin is er 2 dagen en dus 1 nacht niet. Ik zal dus moeten improviseren op 1 been.
Als de voet getaped kan worden mag ik er ook weer voorzichtig op lopen. Ik baalde dus als een stekker gisteren. Anders had ik nu al lekker op 2 benen kunnen rond huppelen, maar dat zit er nog niet in, helaas.

Gisteren had ik ook de Echo laten maken van mijn hart. Ze hadden een uitgebreide echo gedaan met contrastvloeistof. Ze zei dat ze dat alleen deed als ze iets op de gewone echo zag... dus... 25 april krijg ik daar de uitslag van.

Ik ga nu gauw naar beneden en een happie eten. Als Grover hier is laat ik het jullie weten  ;D Ik hoop ook met foto's  :D

Groetjes,
Monique

Anja

Hoi Monique,

ik hoop van harte dat je een goede uitslag gaat krijgen. Ik duim voor je meid.

Veel plezier met het ophalen van Grover.

Groetejs Anja

Monky

Dank je wel Anja  :)

Hi allemaal,

Grover is thuis  :) Het is absoluut geen stil valkje hahaha. Af en toe roept hij. En hij heeft ook al wat melodietjes gefloten. Hij is heel allert en zit zich al te poetsen. Ik denk niet dat hij Elmo heel erg mist.
Zoals Karin geadviseerd heeft, negeer ik zijn roep en beloon ik zijn gefluit. Dan gaat het vast helemaal goed komen  :) En het is niet eens zo heel erg, maar ik kan me voorstellen als je over dag probeert te slapen, dat het lastig wordt  ;D

Ik heb voor jullie natuurlijk al een aantal foto's gemaakt in zijn kooi. Hij zit nog wel apart om ook aan mij te wennen. En over een week of 2 kan hij Dara gezelschap houden. Ik hoop dat het gaat klikken tussen die twee.

Ok nu de foto's... Ik had wat tegenlicht dus ze zijn niet allemaal even super ::)

Het is wel een beauty  :D Ik ben nog een heel klein beetje aan het dubben of ik zijn naam zal veranderen. Ik vind Grover niet zo'n hele leuke naam. Wat vinden jullie?

Dan heb ik nog een vraagje voor jullie...

Kijk even naar dit filmpje... Ik had niet het geduld om hem via een programmaatje recht te zetten, dus je moet even je hoofd kantelen.

Dit is toch raar ??? Yara VOERT Yaro!!! Echt heeeeeel vaag... Hebben jullie het wel eens meegemaakt dat een koppeltje elkaar voert?

En dan hebben we nog een jarige...

Gizmo is vandaag 3 jaar geworden  :D
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, mijn lieve Gizmo  :-*

Liefs,
Monky

Karin

Kan dat dan, een filmpje recht zetten ? Wij hebben ook nog een "op zijn kant" filmpje  ;D

Hier waren ze de eerste dag ook het meest luidruchtig, maar dat beperkte zich al snel tot 2 - 3 x per dag 20 - 30 seconden. Valt mee te leven hè ? Elmo begon wel als een gek te schreeuwen toen jullie weg waren. Ik heb Twizzle en het pareltje bij hem gezet en hij is nu van stomheid geslagen  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

O, heb jij nog een mooie foto van je vogelkamer ? Dan kan ik die naar het oude baasje van Grover en Elmo sturen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Allereerst proficiat met de verjaardag van Gizmo! :D

Leuk dat Grover nu bij jullie is! :D Dus dat is nu een "gekleurd Jefke"! ;D Eigenlijk zie ik het wel aan de "gelaatsuitdrukking", vooral in deze foto:

Persoonlijk zou ik de naam ongewijzigd laten. Eens een naam, altijd die naam. Maar ja, dat is alleen maar mijn idee natuurlijk ;D...
Ik vond Elmo en Swingie ook niet echt zo goed, past niet bij de namen die wij gewoonlijk kiezen. Niet volks genoeg ;D! Maar we hebben ze toch behouden! ;)

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  5 april 2008, 17:46:24
Kan dat dan, een filmpje recht zetten ? Wij hebben ook nog een "op zijn kant" filmpje  ;D

Met sommige programma's kan je een filmpje recht zetten. Maar dan heb je wel, als je het bijvoorbeeld op youtube zet, dat het beeld vervormd wordt; platgedrukt zodat het weer in een liggend beeld past ::)...

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Petra*

Gefeliciteerd met Grover en natuurlijk met Gizmo, enne .. ik zou een naam gerust veranderen, hij mag best bij je andere valkjes passen toch?

Groetjes Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Sanna

Ach wat een scheetje.... Gefeliciteerd hoor ;).

Groetjes, Sanna

♥Debby♥

Wat een mooierd Monky!! ik hoop dat het schreeuwen snel over is en dat je veel plezier van Grover gaat krijgen!

Dat filmpje vond ik wel erg schattig hoor.. ook al is het misschien niet normaal.. hihi..

Natuurlijk ook de felicitatie's voor Gizmo..

en als laatste.. Schitterende handtekening!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Monky

Hi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties  :D

Hoe is Grover zijn eerste dag/nacht doorgekomen...

Eigenlijk best goed. Hij heeft wat gespeeld, wat gedronken, wat gegeten, wat gepoetst... en wat geroepen. Vooral als hij iemand op de gang hoort die hij niet kan zien. We negeren dat natuurlijk gewoon. Hij heeft heel veel afleiding van de andere vogels... ik heb het idee dat hij mij daardoor niet ziet staan  ::)

Gistermiddag heeft hij eventjes mooi gefloten. Klonk echt heel mooi. Dat mag hij van mij vaker doen hahaha.

Verder heeft hij gisteren ook even op mijn vinger door de tralies heen gezeten. Erwin kon hem toen ook even kroelen. Was enorm schattig om te zien.
Mij laat hij niet kroelen trouwens  ::) Maar misschien komt dat nog wel.

Vandaag heeft hij even opgestapt, maar hij schrok er zelf zo van dat hij het daarna niet meer gedaan heeft. Hij wilde ook niet echt trosgierst uit mijn hand eten als ik mijn hand in de kooi stak. Wel wilde hij het door de tralies heen.

Ik heb ook een beetje het idee dat hij bang voor mijn krukken is... Ik kan hem helaas geen ongelijk geven. Ik probeer zo veel mogelijk op mijn stoel naar hem toe te rollen, maar dat lukt niet altijd als ik mijn krukken nodig heb :-\ Nog even volhouden...

Het gaat dus verder heel goed met Grover. Hij heeft een lief karakter en is wel erg nieuwsgierig en ondernemend. Ik geloof wel dat hij even moet wennen aan de wat kleinere kooi. Maar over een paar weken zit hij bij Dara weer wat ruimer. Ik hoop dat hij haar leuk vindt. Anders moet ik wat gaan wisselen met verschillende vogels. Maar dat is van latere zorg.

Met de andere valkjes gaat het ook prima. Dara is een klein aandachtstrekkertje  ;D
Whooshy en Zowie zijn lekker samen, maar Whooshy neemt toch altijd even de tijd voor mij. De schat.
Yaro en Yara zijn elkaar continu aan het voeren. Wat dat betekend...  ik heb echt geen idee.
Garath zit de laatste tijd steeds vaker naast Isaura. Hij poetst en doet met Disa, maar als hij slaapt, zie ik hem steeds vaker dus bij Isaura zitten.
Vesna en Lulac zijn een beetje loners. Wel jammer, want ze zijn beide ontzettend lief.
Gizmo en Ilo doen hun ding. Ilo probeert af en toe een kroel te krijgen van Gizmo en soms lukt dat, en soms niet.

Ze gaan allemaal hun gangetje. Yaro, Yara, Whooshy en Zowie komen af en toe bij me kijken of alles ok is. Of om aandacht te krijgen... Ik denk dat laastste hahahaha.

Het is wel lekker om zoveel tijd bij mijn lieverds te zijn, maar ik wil eigenlijk ook wel weer graag aan het werk.
Komende week zal helemaal raar zijn, omdat Erwin dus 2 dagen niet thuis is. We moeten maar zien hoe dat zal gaan.

Groetjes,
Monky

Anja

Hoi Monique,

Gizmo gefeliciteerd met je 3de verjaardag.

Goed te lezen dat Gover de nacht goed is doorgekomen. Een naam veranderen kan volgens mij wel.

Ik weet helaas geen antwoord op de vraag betreft elkaar voeren. Ik heb het hier nog niet gezien.

Groetjes Anja