1 augustus 2025, 16:01:59

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

22 januari 2006, 11:06:46 #285 Last Edit: 22 januari 2006, 11:08:28 by Monky
Hi hi :) :) :),

Zoals jullie weten hoopte ik op een witmaksertje uit het nest van Magic en Dimple van Karin. Ik stond als tweede op de lijst voor een witmaskertje en ze hebben er 2 gekregen!!   

Dus Gara(th) is geboren!!!

Ik ben zo blij!!! Whooshy krijgt er een maatje bij!!!

Het aftellen is begonnen  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hey wat leuk he! Gefeliciteerd met de toekomstige nieuwe aanwinst!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

22 januari 2006, 11:10:26 #287 Last Edit: 22 januari 2006, 11:12:10 by Monky
Bedankt Manja!!

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Groetjes,
Monique

Valerie

marilyn

hoikes monique

wat leuk voor whooshy en jou ik wou dat ik al een maatje had voor chica maar ja nog even wachten hé . ik wens jou in elk geval veel plezier met je nieuwe aanwinst  ;)

groetjes marilyn

Riny

22 januari 2006, 16:01:49 #290 Last Edit: 23 januari 2006, 10:19:50 by Riny

GEFELICITEERD[/color][/b]

Kirsten

Hoi Monique,

Oh wat leuk voor jou en Whooshy :D,. gefeliciteerd!

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Monky

Hallo allemaal,

Bedankt voor de felicitaties  ;D ;D ;D

Ik ben ook heel blij. Het was zeker het wachten waard.
Het is echt een van de mooiste verjaardagscadeaus die ik ooit heb gekregen. Werkelijk. Dimple en Magic hebben echt hun best gedaan.

Ik heb al helemaal zin om te zien hoe ze opgroeien. En natuurlijk om hem/haar thuis te brengen. Ik ga weer een leuke tijd tegemoed.

Groetjes,
Monique

Bianca

Ik zit hier heerlijk te genieten van jou enthousiastme zeg!
Je hebt leuke verhalen wensen en vooruitzichten lees ik!
Veel succes met de lange wacht op jou Gara(th) ;)

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

bobbie

Hoi Monique,

Als ik zo lees wat jij schrijft ben jij een hele energieke vrouw, klopt dat? ;)

Gefeliciteerd met je as nieuwe valkje. Bofferd dat er 2 zijn geboren bij Karin. ;D

En wat een mooie voliere op de foto. Echt mooi.
Ik ben benieuwd naar je ontwerp voor je tuin, komt er ook water in?

Ik kom snel weer lezen.

Groetjes, Nel :)

Monky

Hi Nel,
Ik weet niet of ik mezelf nou energiek zou noemen :)

Ik zal de tekening van de tuin eens inscannen. Dan kan ik die hier plaatsen en laten zien. Ik ben er best trots op. En ja, ik neem ook een vijver. Ik heb een plek in de tuin gecreeerd waar ik kan zitten bij mijn vogels en vijver. Lekker knus bij het tuinhuisje.

Sorry dat ik de laatste dagen niet of nauwelijks hier geweest ben.
Afgelopen zondag was het een drama. Het begon leuk met het nieuws dat Gara(th) geboren was, maar 's avonds kregen we een telefoontje dat mijn moeder was gevallen en bewusteloos op de grond lag. Dan schrik je wel even.
Het bleek dat ze een poging tot zelfmoord had gedaan door heel veel alcohol te drinken. Alcohol en bloedverdunners gaan niet goed samen. En al helemaal niet als ze valt. Mijn zus is er die zondag nog geweest en heeft alle wijnflessen weggehaald en ze is toen aan de likeur begonnen. Die heeft mijn zus ook weer weggehaald en gelukkig lag ze daarna te slapen. Ik ben toen maandag met mijn zus weer naar haar toe gegaan en ze had toen alweer een biertje op. Ze is echt heel er depressief. We hebben toen de dokter gebeld maar zij wilde niet daar heen dus hebben we gevraagd of hij naar ons kon komen. Eerst zou het tussen de middag zijn en hij kwam maar niet. Uiteindelijk was het om half zes dat hij aan kwam kakken. Het is echt een pukkel van een huisarts, werkelijk!!  >:(  Hij wilde haar naar een centrum van alcohol en drugsverslaafden sturen!!! Dat was het probleem niet!! De depresiviteit moet aan gepakt worden!! Niet de drank, dat is slechts het gevolg!!!  >:( >:( >:( Wij moesten hem vertellen wat wij vonden dat er gedaan moest worden!!! Het is toch niet te geloven. Hij is zo passief. Het enige wat hij zegt is ja....hm....ja....hmhm...ja... Nou ja het is in elk geval in gang gezet en ze krijgt nu medicijnen tegen de depresiviteit. Mijn zus is er nu deze week en volgende week zal ik er dag en nacht zijn. Ik had begrepen dat de eerste twee weken cruciaal zijn.
Ik heb enorme hoofdpijn van de zorgen. Ik ben echt helemaal moe in het hoofd.

Ik probeer nu lekker te genieten van mijn beestjes. Ik kan me niet op mijn werk concentreren, dat heb ik gisteren al gemerkt. Ik ben nu lekker even thuis. Een verhuisbedrijf is geweest en heeft een offerte gemaakt. Dus daar hebben we ook een begin in gemaakt.
Mijn zus heeft net gebeld en het gaat verder wel goed. Haar INR waarde is nu 5 en dus wat te hoog. Ik hoop dat dat goed gaat met de nieuwe anti-depressieven die ze nu gaat slikken.
Mijn broer maakt zich heel erg ongerust. En dan is Amerika ineens heel erg ver weg.

Sorry maar ik moest dit even van me af schrijven. Ik voel me nu zelf een klein beetje down. Ik ga zo maar gauw even met mijn Whooshy knuffelen. Ik ga ook een collage maken van de foto's die er tot nu toe van de twee witmaskertjes zijn maken voor mijn verjaardag. Dan kan ik de familie dit weekend laten zien wat ik van Erwin voor mijn verjaardag gekregen heb :)

Whooshy is echt een lieverd en een allemans vriend als het om kroelen gaat. We hadden zondag vrienden over die ook gek zijn op vogels. Die hebben echt bijna de hele avond met Whooshy gekroeld. Ze hebben er beide van genoten!! :D Ik hoop dat Gara(th) net zo'n kroelkoppie wordt. Ik kan er zo van genieten als ik Whooshy zo zie genieten.

Ik heb nog wel een paar leuke foto's :

Hier heeft ze een stukje keukenrol om haar nek. Hoe ze het gedaan heeft weet ik niet. Ze zat er gewoon lekker aan te knabbelen alsof het om haar nek hoorde  :-\ Ik heb het wel uit de kooi gehaald, want ik wil niet dat er ongelukken gebeuren  :-\

Zo dat was het weer even voor nu.

Groetjes,
Monky

Riny

Hoy Monique
Wat een naar berichtje van je moeder.
Kunnen jullie niet vragen via je eigen huisarts of ze professionele hulp kan krijgen voor haar depressie?.
Het probleem zelf zal ook aangepakt moeten worden waardoor ze in die depressie gekomen is.
En dat bereik je nooit alleen met medicijnen.
Je hoeft je niet te excuseren dat je dit van je af moest schrijven ,je zou voor minder.
Probeer tussen alle zorgen door even te ontspannen.
Mogen wij je collage ook zien als je ze klaar hebt.
Heel veel sterkte
Liefs Riny :-*

marilyn

hoikes monique

o lieve hemel wat erg van je moeder  :-\ ik kan me heel erg voorstellen dat je het even van je af moest schrijven en je weet hier mag dat wel  ;) ik ben het ook met riny eens dat antidepressiva's alleen het probleem niet zullen oplossen en dat ze meer professionele hulp nodig heeft .
geniet maar van whooshy en garath misschien krijgen die twee het wel voor elkaar dat je je toch weer een klein beetje kunt ontspannen  ;) zorg maar goed voor jezelf  :-*

groetjes marilyn

Rianne

25 januari 2006, 11:21:24 #298 Last Edit: 25 januari 2006, 11:24:58 by Rianne
Jeetje Monique, wat erg voor je moeder! :o En voor jou ook natuurlijk. Dubbele berichten he, leuk nieuws over Gara(th) en dan dat... :-\

Mooi verlanglijstje heb je gemaakt, heb je wel eens een bonte geelwang gezien? ;D

Lin en ik hadden plannen maar zagen er (nog even ;D ) van af. Misschien voor in de toekomst, geelwang primrose of zo.

Monky

Hi Marilyn en Riny,

Dat ben ik er vergeten bij te zetten...er is ook zoveel gebeurd.
Daar stonden we inderdaad ook op dat ze naar een psychiater zou gaan. Dat duurt 2 weken minimaal, voordat ze daar terecht kan  :-\ Wachtlijst...
Ze heeft inderdaad ook begeleiding nodig. Ik wou dat ze niet zo trots was. Ze vind het werkelijk vreselijk om om hulp te vragen  :( Anders was het misschien niet zo ver gekomen.
Wat als, wat als, wat als... het is zo makkelijk gezegd, maar het altijd na de feiten. Het komt vast wel weer goed...het moet gewoon. Mijn zus is er nu dus en ik ga volgende week naar haar toe. We moeten haar wel in de gaten blijven houden.

Bedankt voor jullie lieve reacties.

Oh Rianne, ik zie net je berichtje. Het is zeker dubbel. Ik wilde er ook in het begin niet geloven wat er gebeurde... Maar ik moest wel de realiteit onder ogen zien...

Heb je een foto van een bonte geelwang? Die wil ik dan wel eens zien...misschien kan ik mijn lijstje dan nog verder uitbreiden  ;D

Groetjes,
Monky