My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Hi allemaal,

Ik heb Zowie net gewogen...Hij weegt 88 gram. Hij woog volgens Caroline de ochtend voor hij hier kwam 102 gr  :-\ Hij is dan toch 14 gram afgevallen. Ik kon ook vrij goed de borstbeen voelen...
Ik hou hem goed in de gaten. Ik wil niet dat hij nog meer afvalt.

Ik heb hem heel even laten vliegen. En ik had wel het idee dat hij dat wel even lekker vond. Ik heb hem ook nog een knuffeltje gegeven en over zijn koppie geaaid terwijl ik hem met mijn volle hand vast had... heb ik nog nooit met een van mijn vogels gekund... Hij viel bijna in slaap hahaha. De schat  :-* :-* :-*

Ik had helaas mijn fototoestel niet mee naar beneden genomen, dus geen mooie "vrije" shots  :)

Ik heb wel nog deze gisteren en vanochtend gemaakt...



Het zijn niet de mooiste foto's, maar die komen tezijnertijd nog wel  :P ;D

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

 :o 14 gram is inderdaad erg veel.  :-\

Inderdaad, 's morgens woog hij sinds hij zelf at 102 gram, 's avonds zelf 106 - 107 gram.  ::)

Ze kregen hier 2 bakjes valkparkietenzaad en 2 bakjes grasparkietenzaad, deze laatste zijn toch wat kleiner en een stuk makkelijker te pellen voor jonge valkjes. Misschien kun je hem deze ook nog een bakje aanbieden.

En de gezelschap van één of meerdere valkjes waarschijnlijk. Hij is hier nooit zonder valkjes geweest, zoals je zelf hebt gezien staan alle kooien naast elkaar.

Ik blijf het hier in de gaten houden.  :D

Succes maar het gaat vast goed komen.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

22 mei 2007, 22:53:04 #2043 Last Edit: 24 mei 2007, 21:50:55 by Yvon en Rene
Hoi hoi

Met zo'n mooi valkje hoef je je best niet te doen hoor,
om mooie foto's te krijgen.  ;) ;D
Ben nu al nieuwsgierig naar de foto's als de valkjes samen zitten. 8)
En 14 gr. afgevallen?
Zo,dan heeft tie weer aardig wat aan te vullen.  ;) :D

Schiet de tuin al een beetje op?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Petra*

Hoi Monique,

Hopelijk valt je mooie Zowie niet nog meer af, en gaat hij nu snel de goede kant op.

Suc6, Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Monky

Dank je Marc  :D
Ik vind je handtekening erg leuk. Al vond ik die van Ida ook erg mooi  :)

Hi Caroline,
Ik ga eens heel goed nadenken hoe ik het ga aanpakken. Ik kijk eerst even wat zijn gewicht gedaan heeft vandaag  :-\
Maar het gaat vast goed komen hoor  :)

Hi Yvon,
Hij was 14 gram afgevallen en hij heeft zeker wat aan te vullen  :-\ En gauw ook!!! >:( :)

De tuin staat even stil, want we hebben het beide 's avonds redelijk druk. Maar ik zal kijken of ik vanavond wat foto's van afgelopen weekend kan plaatsen. De katten uit de omgeving hebben de vijver al wel helemaal gevonden... ik vind ze er telkens  ::) Het is niet anders...

Hi Petra,
Ik hoop het ook  :)





Even een updatetje over Zowie...
Hij is vrij druk overdag. Hij zit wel regelmatig op zijn eetbakje en ik heb hem ook van het zaad op de grond zien eten. Ik ben heel benieuwd wat hij vanavond weegt.
Verder denk ik dat ik hem als ik werk even boven zet en 's avonds naar beneden haal als ik er weer ben. Ik vind het toch wel zielig, want hij is toch wel wat meer drukte gewend en beneden is het gewoon stil als er niemand thuis is.

Verder gaat het wel goed met hem. Hij is in elk geval heel erg levendig. Ik heb ook groene ontlasting op de bodem gevonden dus hij heeft wel iets gegeten. Er zat wel weinig wit bij  :-\ Ook zijn drinken dus in de gaten houden.
Wat vinden jullie? Zal ik er wat druivensuiker bij doen?

Vanavond zal ik proberen weer een update te geven. In elk geval zodat Caroline zich niet te veel zorgen hoeft te maken  ;) ;D

Groetjes,
Monky


Anja

Hoi Monique,

Ik zou er geen druivensuiker bij doen. Zowie is levendig genoeg. Ik hoop voor jou en Zowie dat het gewicht niet verder is gedaald.
Ik zal ervoor duimen.

Groetjes Anja

Monky

Hi allemaal,

Ik ben weer even met meneer bezig geweest.
Het begon heel goed. Ik bleef lief tegen hem praten en zo en na een beetje aanmoedigen stapte hij op mijn vinger. Ik was apetrots op hem  :D Hij zat lekker met van die opgezette wangveren en lekker te knarsetanden...

Toen besloot ik hem te gaan wegen... moest toch gebeuren, vond ik.
In de gang doe ik het altijd omdat het daar het veiligst is. Hij stapte warempel vrij snel weer op mijn vinger en ik kon hem zowaar uit de kooi halen  :o En toen ging hij er vandoor  :( Lekker vliegen... op de hoogste randjes zitten. Helaas heeft hij toch ergens zich gestoten, want er is een klein wondje op zijn neusje  :-\

Ik heb hem op gegeven moment toch maar gepakt en dat vond meneer echt helemaaaaaal niet leuk!!! Hij probeerde te bijten maar kusjes vond hij wel weer goed  ??? ::) Maf beestje  8)

Ik heb hem in het bakkie van de weegschaal gedaan en tot mijn grote opluchting was hij aangekomen. Niet veel... 2 gram, maar alle beetjes helpen... Hij weegt nu 90 gram. Ik zag hem drinken en ik vond schilfertjes in zijn kooi dus hij heeft inderdaad ook gegeten.

Ik heb hem meteen weer in zijn kooi gezet, want het was toch stressvoller dan de bedoeling was.
Voorlopig weeg ik hem niet meer, tenzij ik echt denk dat hij niet eet. Ik vermoed namelijk dat de vooruitgang die ik heb geboekt nu helemaal teniet gedaan zijn door deze ervaring. Wel een beetje jammer, maar het was wel belangrijk hij op de weegschaal ging. Nu ik weet dat hij is aangekomen en hem heb zien drinken en een beetje zien eten, weeg ik hem zo min mogelijk.
Misschien van het weekend even ter controle... Ik hoop dat hij tegen die tijd keurig op mijn vinger blijft zitten zodat het wegen ook makkelijker is.

Zo een heel verhaal... en dat voor een half uurtje hahaha.

Groetjes,
Monky

Anja

Hoi Monique,

Alle beetjes helpen dus ook die 2 gram. Ik denk dat Zowie wel beseft heeft dat je hem geen pijn wil doen. Mss valt het wel mee en stapt hij de volgende keer gewoon weer op.
90 gram is een mooi gewicht hoor.
O jee zijn neusje gestoten. Heeft hij er veel last van?

Groetjes Anja

Mariska

Hoi Monique,

Je hebt er weer een hele mooi aanwinst bij zie ik :-*
Zowie is echt een plaatje.
Ik hoop dat hij gauw weer een beetje op gewicht komt zodat jij en Caroline daar geen zorgen meer over hebben ;)

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Monky

Leuk Mariska, dat je hier ook even komt koekeloeren  :D Alles goed met jou en je valkjes?

Anja, Ik geloof niet dat hij last heeft van zijn neusje...






Even snel voor ik ga badmintonnen...

We zijn gaan eten en wat zie ik tot mijn grote verbazing en vreugde  :D ... Zowie eet alsof zijn leven er vanaf hangt  :D

Ik heb nog een aantal foto's gemaakt, maar die plaats ik wel als ik terug ben...
Nu even sporten... is goed voor de mens zeggen ze hahaha...

Tot later...
Monky

ManjaV

Hey Monky,

Een goed teken dat Zowie weer goed eet.
Misschien idd een goed plan om, als je weg bent, hem bij de anderen te zetten. Alleen is ook maar alleen.  :-\
Tam wordt hij vast wel bij jou.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mariska

Hoi Monique,

Met mij en de valkjes gaat alles goed :D
Ik zal gauw weer een nieuw boekje starten ;)

Fijn dat Zowie een inhaalslag aan het maken is.

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Marije

Maak je niet teveel zorgen over het vastpakken hoor! Ik heb Peertje toen ze hier was ook een keer met m'n volle hand moeten pakken toen ze was 'neergestort', maar dat was ze ook zo weer vergeten... ;) Ik heb daar verder niets van gemerkt met het tam maken.
Ben benieuwd naar de foto's!  :D
Groetjes,
Marije

*Petra*

Hoi Monique,

Fijn dat het alweer beter gaat, komt helemaal goed daar !!

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !