My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Citaat van: Karin op 27 februari 2007, 17:12:16
Vreemd dat haar nekveerjes zo rommelig blijven, heb je al een kammetje voor haar gekocht ?  ;D ;D ;D


Karin, dat zou jij moeten weten  ;D Ik heb toch Garath gekocht  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

marga

hoi monique
wat een mooie foto s
prachtig heb er weer van genoten
groetjes marga

Monky

Zo en nu een een keer foto's van een paar van mijn dieren die geen eigen boekje hebben.

Ik vind eigenlijk dat die ook wel een keertje in het licht mogen staan  :)

Ik begin eens met de vissen... We hebben sinds we hier wonen een andere aquarium.


We zijn nog steeds op zoek naar de juiste balans van licht. Ach ja, dat hoort bij een aquarium. Je bent het continue aan het bijstellen.

Dan Istello en Lumpi. Die zijn nog steeds dikke vrienden. Waar je de ene vindt, zie je meestal ook de andere. Eigenlijk had ik ze Jut en Jul moeten noemen  ;D

In het boekje van de rosella's zal ik straks een leuke foto met Jocko erbij neerzetten  :)

En dan natuurlijk onze poes Zotty.
Ze heeft een eigen kamer:

En ze gebruikt daar alles.

Hier zit ze in het tonnetje:

Erwin geeft haar een snoepje  :)

Even lekker op mijn warme plekkie liggen...

De buizen van de verwarming lopen in de dekvloer. Daardoor zijn er warme plekken op de grond waar een kruising van leidingen zijn. Zotty weet ze allemaal te vinden  :D

Zo dat was even de rest van de beestenspul.

Gauw nog even in de boekjes van de rosella's en de cathi's schrijven  ;D

Groetjes,
Monky

•=Bonnie=•

Leuke foto's, vooral die vliegfoto van Whooshy

Romy

Hoi Monky

Wat leuk dat je je andere dieren zonder boekje ook eens vermeldt! Je hebt een erg groot aquarium met hele mooie vissen in! Dat voorste visje lijkt een beetje op eentje die meedoet in de film van Finding Nemo...

En je poes heeft haar eigen kamer  :o Wat een mooie krabpaal zeg! Of moet ik zeggen : krabpaleis  ;D
Bij ons lopen de verwarmingsbuizen ook zo en hebben we ook warme plekken op de vloer  :P

Je grasjes zien er ook erg leuk uit. Wat lief van ze dat ze zo aan elkaar gehecht zijn  :)

Ik heb genoten van je foto's!

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Die vis (maanvis) is een zoetwater vis. Die in Finding Nemo is een zoutwater vis.
Maar ze lijken er inderdaad een beetje op  ;)

Zotty mag niet in de woonkamer als we er niet zijn. Dan moet ze zich natuurlijk wel kunnen vermaken in een eigen kamer, toch?  ;D

Ik heb nog 3 andere boekjes over de andere dieren. In mijn handtekening staan de links onder elkaar. Als je erop klikt, kom je vanzelf in een van de andere boekjes  :)

Groetjes,
Monky

Caroline

Wow, gave vliegfoto van Whooshy.  :-* :-*

Het nekje van mijn Coco, ook heel zwaar geplukt door haar ouders is nooit meer helemaal straks aan gegroeid.  :-\

Ze is nu al 17 maanden, dus zal ook wel niet meer goed komen.  ::)

Vette kamer heeft Zotty.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Monky,

Wat een leuke foto's! :D En wat grappig dat Zotty een eigen kamertje heeft. En er staat ook een bank, zie ik...zit je daar wel eens gezellig met Zotty? :D (Net als in de valkjeskamer!)

Je visjes zijn ook prachtig om te zien. En de parkietjes zijn ook heel lief... :-*

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Monky,

Wat een mooie foto's. En groot gelijk dat je deze dieren ook eens laat zien. De valkjes een eigen kamer en de poes ook.
Ze hebben het erg goed bij jou dat lees ik wel.

Groetjes Anja

Monky

Och... Ik heb het toch wel erg te doen met Lulac...  :-\

Ze zat kippetje... maar het was niet echt duidelijk voor wie  ??? Gizmo zat op dezelfde stok, maar toch wel een eindje bij haar vandaan. Ze kwam wel iets mijn kant op, maar ze ziet er een beetje rommelig uit omdat ze in de rui is dus het zag er heel zielig en wanhopig uit. Ik had natuurlijk gedacht dat Ilo een mannetje zou zijn, dus dan was er evenwicht in de voliere geweest, maar nu heb ik daar 3 popjes en 1 mannetje die notabene ook nog eens meer naar mensen trekt en als hij het wil doen, neemt hij Ilo  :-\

En Lulac wil zo graag gekroeld en gewipt worden...
Ik vind het zo sneu. En als ik een mannetje erbij neem, misschien gaat die dan wel voor Vesna  :-\ En heeft Lulac nog niets  :-\
Ze probeert zelfs door de grasjes gekroeld te worden  :( Toch wel erg zielig. Wat ik natuurlijk wel kan doen is, als ik een mannetje erbij krijg, ze even tijdelijk samen in een kooi zetten... Wat denken jullie? Zou dat werken? Maar dan moet ik er nu een mannetje bijnemen... En ik wil zo graag nog een fallow...  :-\ En veel meer vogels kan ik ook weer niet kwijt  :P

Ik ga hier nog even over peinsen... Als iemand nog ideeen heeft?  :D Kom maar op  ;D

Groetjes,
Monky


Romy

Hoi Monky

Is het niet mogelijk om Lulac samen met een nieuw fallow mannetje apart te zetten? Zodat ze een koppeltje vormen? Dan heb je twee vliegen in 1 klap. Lulac krijgt wat ze wil, en je hebt er een fallow bij.

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Het (geparelde) fallow mannetje is nog niet geboren  ;) En het is de vraag of het een mannetje is. Het kan dan natuurlijk ook weer een popje zijn  :) Ik kan natuurlijk aangeven dat ik expliciet een mannetje wil hebben... Maar de popjes met die pareltjes zijn zoooo mooi.... Ik moet daar nog even over nadenken. Ik zat al een klein beetje te ogen naar Geeltje van Caroline, maar die is nog zo jong en enorm tam. Het zou eigenlijk een beetje zonde zijn als die zou verwilderen...

Maar als ik wist of het een mannetje was dan zou ik hem zeker bij Lulac zetten. Ze verdient een lief leuk mannetje... Ze is ook al weer ruim 7 jaar...

Groetjs,
Monky

Romy

Oh, ik begrijp het denk ik :

Je hebt een fallow besteld, maar die is nog niet geboren? Dan moet je inderdaad nog zeker een jaar wachten vooraleer die aan Lulac kan gekoppeld worden...
Waarschijnlijk is het geen goed idee om op zoek te gaan naar een ouder fallow mannetje? Want dan zit je met twee fallows...

Het is inderdaad een moeilijke bevalling... Ook wel omdat je niet oneindig veel ruimte hebt ook he  :) Anders kocht je gewoon eentje bij en nog eentje en nog eentje  ;D Naargelang de behoefte van je valkjes én jezelf  ;D

Het klopt dan dat je momenteel met een 'overschot' aan vrouwtjes zit?

Het spijt me, maar ik zou ook niet meteen weten wat het beste is om te doen...
Hopelijk kan iemand anders jou helpen!

Groetjes
Romy


Ivy

Hoi Monique.
Lulac is een lutino toch? Als ik me niet vergis hebben fallows ook rode ogen en dan wordt het afgeraden om ze te koppelen.
En gezien ze al zo graag wil, is het misschien beter om een mannetje erbij te zetten die al wat ouder is en eventueel ook graag wil  :D en ze eerst apart samen zetten.
Staat er niks bij herplaatsing voor je? Heb je in de kamer niet nog plek voor een uitbouw op je voliere ;D
Nu ga ik even naar je hek kijken...

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie