My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Caroline

Hoi hoi Monique,

Nee, ik kon Diégah helemaal niet op laten stappen, zodra ik met mijn hand in de kooi ging, werd ze boos en beet er naar en ging er van weg. Maar ..... doordat ze steeds vertrouwder met me werd wist ze natuurlijk dat die hand betekende dat ze uit de kooi mag en lekker gekroeld wordt.
Dit is trouwens ook iets wat ik hier altijd doe, er mag er hier geen ééntje zelf uit de kooi vliegen of klimmen.  ::) Ze moeten eerst op mijn hand opstappen en met deze hand breng ik ze uit de kooi, op deze manier voorkom je dat als de kooi open staat ze als een speer eruit komen/klimmen/vliegen en ........ opstappen is leuk want dit betekend lekker eruit. Pas als ze er allemaal uit zijn gaan de kooien open. (die van mij kunnen aan de boven kant open)

Niet opstappen = niet losvliegen.  ;)

Als ik nu met mijn hand in de kooi bezig ben, voerbakken vullen, takken schoonmaken, waterflessen verfrissen, e.d. zitten er allemaal valkjes bij me in de buurt of zelfs op me wachten tot ze mogen opstappen, ook Diégah hoor, die is er als eerste bij als ik de kooi open doe en zit binnen een seconde op mijn vinger.  :D :D

Ik zal ook nog eventjes reageren op Martha.


Citaat van: Martha op  8 augustus 2006, 10:28:38
Hallo Caroline,

Zijn jouw valkjes al enigzins tam als je ze met de volle hand pakt?
Hoi Martha,

de meeste van mijn valkjes waren inderdaad tam of wel vanaf het begin gewend met handen in aanraking te komen. Maar zoals je hier boven ook leest niet allemaal zo tam dat ik er alles mee kon doen.


Ik heb hier een valkje van ongeveer een half jaar (die ik twee weken heb) die niets van mijn handen moet hebben.
Elke keer als ze mijn handen ziet gaat ze blazen en schiet ze in de verdediging...

Ik heb haar al een paar keer vast moeten pakken na ontsnappingspogingen maar dat resulteerde in bloedende nagelriemen en bloeduitstortingen op mijn vingers.

Ik zit inmiddels al twee weken een paar uur per dag met mijn handen in de kooi maar veel vooruitgang is er nog niet.
Dit was dus ook waar ik in het verleden wel mee te maken heb gehad, 8 1/2 jaar lang kon ik alles met mijn vroegere valkje doen zolang ik maar met mijn handen uit de buurt bleef, hij was 6 weken toen hij bij me kwam. Uren heb ik met mijn handen in de kooi gezeten wachtend tot hij ermee vertrouwd raakte.  :-\
Toen Diégah kwam had ik al 7 tamme valkjes maar ook Diégah wilde niet bij mijn handen in de buurt komen, vandaar ik op zoek ben gegaan naar een andere methode, terug denkend aan mijn engelen geduld zonder resultaat bij mijn voregere valkje.
Zo kwam ik op deze manier, met een lichte dwang. Wel uiteraard zo pakken dat ze niet in de vingers kunnen bijten  :P maar op den duur merkte ik dat Diégah steeds minder gespannen was en het kroelen fijn ging vinden.


Jouw methode klinkt wel een beetje overtuigender.
Zou dit misschien de manier zijn om Oezie aan mij te laten wennen?
Of het DE methode is voor jouw OEzie weet ik natuurlijk niet, elk valkje is anders en je hebt ook nog valkjes die gewoon niet van kroelen en lichamelijk contact houden maar je kunt het altijd proberen, toch??

Alvast bedankt voor je antwoord.
Graag gedaan hoor!!  :D

Groetjes!!


Groetjes Martha & Oezie


Groetjes Monique, van mij.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,

Bedankt voor je uitleg en je reaktie voor Martha  :)

Het geeft de burger weer moed hahaha  ;D

Groetjes,
Monky

Martha

Bedankt Caroline,

Gister is er een doorbraakje geweest; Oezie heeft twee keer aan het stukje komkommer gepikt wat ik in de kooi hield!
Dat is toch weer een stapje in de goeie richting!
Ik probeer dus nog een paar weekjes de zachte methode en als het echt niet gaat werken zal ik zeker jouw methode uitproberen!

Bedankt voor je hulp en we houden je op de hoogte!!!!!

Groetjes Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl



R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008



Monky

Hi allemaal,

Het is weer fototijd  :)


Garath begint echt zijn parels kwijt te raken. Het rare is dat ik nauwelijks veertjes in de kooi of er omheen vind  ??? Ik ben benieuwd hoe hij er uiteindelijk uit gaat zien  ;D


Whooshy  :-* :-* :-*


Vesna  :) Ja de heeft op mijn schouder gezeten  ;D Ik zal in haar nog wat extra tijd moeten steken  :) Maar het gaat helemaal goed komen  :)


Kleine Ilo  :-* :-* :-* Hij is echt een klein acrobaatje en een ontzettende zachtaardige lieverd  :)



Beauty Isaura  :) Zoals jullie kunnen zien, maak ik enorme vorderingen met haar  :D


Disa en Whooshy zitten hier beide op de kanarie kooi ::) Giallo kon dat niet echt waarderen  ;) Disa is enorm in de rui. Het is op dit moment niet echt een fotomodelletje  ;D


Hier probeert Gizmo met zijn mooiste riedeltjes en met brede "schouders" Whooshy's aandacht te trekken... Denk je dat het gelukt is  ;D


Dat waren even de foto's van een deel van mijn lieverds. De anderen komen een volgende keer  :)

Dan heb ik nog wat off-topic foto's  :) van Duitsland.






We hebben niet zo gek veel gedaan. De eerste 2 foto's zijn het uitzicht dat we hadden  :) vanuit het huisje en het terrasje
De laatste is het huisje zelf. Heel klein en knus  :)

Zo nu ga ik als een gek naar mijn werk hahaha

Tot later!!
Monky

Caroline

Leuke foto's van Duitsland, mooi daar hoor!!

En je beauty's ...... zijn om te  :-* :-*

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Isaura is echt wel een beauty zeg! ;D



Dit stel lijkt echt sprékend op Rikske en Fikske! :D Alleen heeft Rikske zijn parels niet meer maar wat het kopje betreft... helemaal dezelfde! ;D



Waar in Duitsland zijn jullie geweest? Ergens aan de Moesel zou ik denken... Ziet er wel een leuke omgeving uit!




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Marc,
Isaura is inderdaad een beauty. Ik ben ontzettend blij met haar. Het leuke is dat ze ook nog een lieverd is  ;)

Het kan kloppen dat Rikske en Whooshy op elkaar lijken...volgens mij zijn het namelijk broer en zus  ;D Leuk hè?

Het is inderdaad aan de Moezel. Een ontzettende mooie omgeving. Ik vind het daar zo ontzettend mooi. We zijn toen ook een keer bij Kell am See geweest bij Trier. Daar was het ook al zo ontzettend mooi en het zwarte woud en de Bodensee...Ik vind zuid-west Duitsland mooier dan noord Duitsland. Dat is een ding wat zeker is. En het leuke is dat je maar 3,5 uur hoeft te rijden en je bent er  ;D als er geen files staan  >:(  Op de heenweg was Nederland 1 lange file van Utrecht tot aan Maastricht. Dat was iets minder  :-\

Oeps  :-[ Het is een heel verhaal geworden  :-[

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hey Monky,

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Ook die van Duitsland, geweldig. Ik hou ook van de omgevingen daar die jij beschrijft, het zo mooi!! En jullie huisje zag er echt heel gezellig uit! :D

Isaura is idd een beauty en de anderen mogen er ook zijn. Ik vind die foto van Ilo zo grappig, hij lijkt op Daisy niet alleen qua uiterlijk, maar ook vanwege de acrobatische toeren ;D

Die foto van Gizmo dat hij Whooshy probeert te versieren is echt leuk, hij doet me dan denken aan Mikki en Sunny haha!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Marc van de Kuifjes



Het doet me denken aan deze foto van Rikske en Fikske ;D



...moest ik toch effe tonen :-[ ;D ;)

Wij zijn ook Duitsland-reizigers maar wij gaan meestal wat verder richting alpen. Wel ver rijden elke keer, een beetje dichterbij mag best ook wel. Als er veel bos is en weinig toeristen dan is het voor ons prima :).




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Marc,
Wat een gelijkenis  :o
Wat gaaf  ;D
Dizzy en Jazzy maakten toch wel hele mooie jongen samen  :)

Hi Manja,
Leuk toch die herkenning. Sunny was toch ook een jong van Jazzy en Dizzy? Of vergis ik me nu  ???
Ilo heeft een hele zachte karakter. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven. Hij is gewoon heel lief. Heel anders dan de andere valkjes die ik heb. Eigenlijk meer als Lulac...
Ze hebben allemaal een ander karakter  :)

We hebben weer een leuke vakantie in het vooruitzicht.
In januari. Ik heb er al helemaal zin in. Het is weer naar St. John. Mooi tropisch bounty eiland. Heerlijk. Ik heb er al helemaal zin in. Lekker snorkelen  :) Lekker uitrusten en in de zon zitten  8) Mooie witte stranden en weinig toeristen  ;D

Tot later,
Monky

Ivy

Hoi Monky.
Gelukkig is kleine Yara toch gepareld en mag straks je team versterken ;D.
Hier een paar foto's van haar.











met haar grote zusje Jessie





mama geeft haar kusjes



en nog alle babies samen



Groetjes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Caroline

 :o :D Wat leuk nieuws!!!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Esther*

Prachtig, mooi geel!
gr Esther

Ivy

Hoi Monky.
Vandaag heb ik weer nieuwe foto's gemaakt.
Yara begint echt mooi in de veren te komen. Haar koppie is niet zo fel geel als die van Jessie, maar nog steeds mooi. Haar pareltjes zijn wel best fel ook al zeg ik het zelf :D
Nog een paar dagen en dan is zij ook 'af'...

Ze was tijdens de fotosessie gewoon aan het lunchen :D







Groetjes,
Ivana en Yara




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Monky

Hi Ivy,

Bedankt voor de foto's. Ze zijn weer erg leuk.
En mijn hemel, wat wordt ze mooi  :D
Wat ziet ze er nog klein uit vergeleken bij haar broertjes en zusjes.

Verder heb ik niet zo veel nieuws.
Isaura gaat met sprongen vooruit. Het is een enorme kroelkont. Vesna gaat iets moeizamer, maar er zit bij haar ook wat vooruitgang. Binnenkort zet ik Isaura bij Whooshy, Garath en Disa. Vesna zet ik dan in de kleinere kooi.

Weet je wat ik wel typisch vind? Geen een valkje heeft een band met de ander. Ook de drie tamme niet. Ze kroelen niet met elkaar, ze vechten niet. Ze gaan alledrie gewoon hun eigen weg. Toch wel raar of niet? Ook in de grote voliere. Daar zitten 3 valkjes en ze zijn alledrie op zichzelf.
Toch wel apart.

Ik ga maar weer eens aan de slag.

Tot later.
Monky