7 mei 2025, 12:53:08

BINKY IS DOOD!!

Gestart door Caroline, 5 november 2005, 14:34:51

« vorige - volgende »

trienke

Hoi

wat zal jij vandaag gestrest zijn geweest.

Ik hoop voro je snel de uitslag te hebben.

veel sterkte

groetjes Trienke

Caroline

Brocccoli!!

Nog even terug te komen op de broccoli. Eigenlijk heb ik de afgelopen dagen helemaal niet het idee gehad dat het aan mij kon liggen. Het kwam eigenlijk meer door ja wat was ze?? Telefoniste, receptioniste, secretaresse of assistente ik weet het niet. ik kreeg in ieder geval niet Dr. Feld zelf aan de telefoon, terwijl hij dat zaterdag toch wel heel nadrukkelijk had gezegd, nu zei zij toen ik dat vroeg, nee hij verteld alles aan één van ons en dan geven wij dat door aan de mensen.  :-\ Wat ik ook zo vreemd vond, zij was dus die sectie aan het doen, Dr. Feld was er niet eens en heeft Binky toen op dat moment tenminste, nog niet eens gezien. In de brief had ik iets gezet over de poep met onverteerde stukjes broccoli aan zijn kontje. En daar ging zij maar op door, hoeveel heeft hij ervan gegeten, hoevaak krijgt hij dat, is het niet de eerste keer, weet je zeker dat hij niet alles alleen op heeft en de rest van de afgelopen dagen ook geen zaadjes heeft gegeten, kan niet iemand anders hem nog iets hebben gegeven, kan hij niet ergens naar toe zijn gevlogen om iets groens te eten. Zo bleef ze maar doorgaan, omdat heel zijn maag en darmen groen waren uitgeslagen en ook nog eens helemaal leeg waren, maar ik zei ook al tegen haar en dat stond ook in de brief, hij was 14 gram afgevallen in 3 uur en spuugde en poepte in die 3 uur alleen maar puur water, je moest gewoon goedkijken op het keukenrolpapiertje, dan zag je dat het voor de helft nat was, verder zag je er niks op. Dus geen wonder dat alles leeg was. Wat ze verder niet kon verklaren in combinatie met het braken en diarree was zijn vergroote of ?? opgezette lever. Maar op de één of andere manier was het voor haar net zo'n raadsel als het verhaal, zaterdag door de telefoon voor Dr. Feld zelf was. En ze gaf mij echt het gevoel dat ik hem gewoon had laten overeten aan broccoli, maar volgens mij, als ik (ja ik heb echt de laatste paar uur een heleboel na zitten denken over het telefoontje hoor) een broccolistronkje van 3 cm geef en ik vind nog op de bodem van de kooi wat is gevallen en er ligt nog iets in het voerbakje, stel dan dat de andere drie niks hebben gegeten, en Bink dus wel alles verder alleen op heeft, zelfs dan heeft hij volgens mij nog niet teveel op. Denk ik hoor, maar ja, wie ben ik??

Ik moet maar gewoon stoppen met denken en even lekker in jullie dag/verhalenboekjes gaan bladeren.

Ook hoor ik nog mijn droger en hem ik nog 2 manden was staan die ik even moet ophangen, allemaal dingen die niet in de droger mogen, heb ik wel al even zachtjes niet te warm, een beetje gedroogd hoor, anders duurt het zo lang voor het droog is in de herfst/winter.  ;)

Ik wil wederom weer iedereen bedanken voor de steun, lieve woorden, mailtjes, ecards, kaarten(via de post), PB's, songteksten, gemaakte en bewerkte foto's, gedichten of omdat je gewoon alleen maar mijn boekjes leest en geen zin hebt om te antwoorden, weten jullie trouwens hoeveel er gelezen is in beide boekjes in 3 1/2 dag tijd??  Oh ja met de of het ? Memoriam meegeteld bijna  :o 2300 x  :o , dit is echt niet meer normaal, zovaak wordt de site van mijn broer nog niet eens bekeken en die kijken ze over de hele wereld.  :o
Voor de liefhebbers en vliegtuigspotters onder ons:

http://www.danger-zone.fotografeert.nl/

Voor straks weltrusten en misschien zie je me nog in je boekje.

PS. Ik heb denk ik morgen nieuws over Noa, ik krijg straks een mail van Mandy.  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Dit prachtige gedicht heeft Nel gemaakt voor Binky en in zijn Memoriam geplaats, ik wilde het ook graag hier hebben.

Bedankt Nel  :-*

Lieve Binky,

We zijn dagen verder na je overlijden mijn vriend
en je hebt al die aandacht verdiend.
Je was bijzonder op deze aarde zonder te kunnen vliegen.
Voortaan zal oma Betsie jou wiegen.

Zwaaiend naar beneden zullen jullie staan
als je Caroline met man en kindertjes langs ziet gaan.
Of misschien kijken ze voor het raam omhoog
en houden ze hun ogen niet droog.

Jij zult altijd naar hun zwaaien, vanaf oma Betsie haar schouder.
Over jaren zijn ze allemaal ouder
en dan nog zwaai je naar hun als je ze ziet.
Dan kijken ze omhoog met een glimlach, zonder verdriet.

Dag lieve lieve Binky, je hebt een plekje in mijn hart.   :-*

groetjes en ik zwaai ook af en toe, Nel   :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Annouschka

Hey Caroline,

wat raar zeg!!  Maarr.. ik moet zeggen dat ik zoiets ook eens heb voorgehad met Yoda (mijn wildkleurman), het was wel niet met dodelijke afloop maar het leek er heel erg op.
Ik had hen sperzieboontjes gegeven (geblancheerd) en ineens begon Yoda water over te geven en had ie echt groene diarree (het was groen water wat eruit kwam), het was net na een AB-kuur (een nutteloze bleek later >:() met tetracyclines, er was +/- een week tussen) en ze kregen ondertussen melkzuurfermenten.  Ik heb onmiddellijk de DA gebeld en ik moest hem 4 dagen Baytrill geven en 2 daagjes later was ie gelukkig al beter.  Maar het rare was, het kwam ook uit het niets op,een uurtje daarvoor had ie nog zitten fluiten en ineens was ie doodziek.
Hier de link van toen Yoda het had:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,6682.600.html
Ik geef ook regelmatig broccoli, in dezelfde hoeveelheden van jou.  Ik vind het erg raar allemaal, misschien kunnen groentes iets van een chemische reactie geven ofzo in hun lichaampje? 

groetjes

Caroline

Ja Annouschka, ik heb je stukje gelezen, lijkt er inderdaad wel op alleen deed Binky ook heel erg overgeven en ging alleen maar achteruit.

Maar gelukkig heeft Yoda het wel gered.

Zij mijn vriendin trouwens ook al dat de groente tegenwoordig allemaal met chemische rotzooi worden behandeld en bewerkt, en dat je er veel niet eens afkrijgt met wassen. Voor ons kan dit geen kwaad wij koken alles eerst.

Ik weet het ook niet. Afwachten maar tot donderdag.

Groetjes van Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Annouschka

Hoi,

het is toch al ver gekomen vind ik, met de groenten enz... zelfs het kraantjeswater is al niet meer veilig, als je eraan ruikt hier, is het een en al chloor >:(

Ik hoop maar dat er niks besmettelijks uit de sectie komt en die assistente aan de telf zal Annie wel geweest zijn, das geloof ik Feld z'n vrouw, die is altijd zo kort, net of ze je wil afwimpelen >:( ik vind het een muts, kan er niks aan doen.

nog heel veel sterkte en hopelijk kan je je zenuwen wat de baas, ik duim voor je :-*

groetjes

Caroline

:D ;) Ik zeg niks maar weet wat je bedoelt.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

Citaat van: Annouschka op  9 november 2005, 10:57:52

het is toch al ver gekomen vind ik, met de groenten enz... zelfs het kraantjeswater is al niet meer veilig

Het komt nog zo ver dat we allemaal groente zelf moeten gaan verbouwen om er zeker van te zijn dat die rotzooi er niet op zit.
Groetjes Riny :D :D :D

Inger m

Hoi,
Weer terug naar vroeger...of beter gewoon biologische groentes kopen?  Ik denk zelf alleen niet dat groentes zomaar zo'n dergelijk heftige reactie geven, maar dat het gif op de langere duur schadelijk kan zijn, ook voor mensen, denk ook aan fruit.

Het kraanwater in Nl bevat steeds minder chloor en eigenlijk worden er andere methodes gebruikt om het water te reinigen, behalve in sommige regio's. In Nl is het kraanwater van goede kwaliteit. In Australie kun je bv beter geen water uit de kraan drinken, dat ruikt zo sterk naar chloor als zwembadwater.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Kirsten

Hoi Caroline,

Ik denk inderdaad terug naar de biologische teelt helaas. Mijn schoonvader heeft een tuintje en mijn vriend gaat volgend jaar ook wat proberen te telen,. pff jammer hoor dat we niet altijd meer kunnen vertrouwen op ons groenvoer. Al ben ik zelf van mening dat Binky daar niet aan overleden kan zijn, is het wel erg dat je zelf onderzoek moet gaan doen om te weten of iets veilig genoeg is :-\

Ik moest ook denken aan een topic op het konijnenforum, waar ze een discussie hadden over andijvie. Het bleek dat het helemaal fout ging met bestrijdingsmiddelen e.d.
Ik dacht net, ik ga eens op zoek en vind zelfs een recent artikel erover, wat ik hieronder nog even zal plaatsen.

03 oktober 2005
Andijvie- en slatelers onder de loep
--------------------------------------------------------------------------------
De Algemene Inspectiedienst [AID] van het ministerie van Landbouw gaat de komende weken controleren of telers van andijvie en sla in Noord-Brabant en Limburg zich aan de regels houden. Bij de controle gaat het om het gebruik van bestrijdingsmiddelen.

De inspectiedienst pikt deze groep telers eruit, omdat bij controles in 2003 en 2004 bleek dat zij zich niet aan de voorschriften hielden, verklaarde de AID maandag het onderzoek. Sommige boeren gebruikten verboden middelen, terwijl anderen de bespoten sla en andijvie eerder oogsten dan toegestaan.

Omdat de meeste telers van sla en andijvie in Noord-Brabant en Limburg zitten, concentreert de inspectiedienst zich op deze twee provincies.

Bron: Weekblad Groenten & Fruit

Meid ik denk nog steeds veel aan je en hoop morgen dat feld duidelijkheid kan geven.
Hoe gaat het nu met je andere valkjes? en is er al wat over Noa bekend?,.
(Ik vraag me eigenlijk af of je dit niet liever gewoon in je  dagboek wilt hebben?)

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Martin79

Het hoeft toch niet altijd perse aan groenten te liggen??
Ik geef zo ook veel broccoli, sla etc etc.
Nooit heb ik hier problemen mee gehad.

Het kan toch ook zo zijn dat ze gewoon echt ziek was?

Caroline

Zomaar even!!

# Kirsten   Nee hoor Kirsten, je mag schrijven waar je wilt hoor. :)  Zelf doe ik de dingen die echt alleen betrekking op Bink hebben, in allebei de boekjes zetten. Net zoals van de week de fotoserie en iets over het gezin of zo, alleen in mijn dagboek. Ik neus gewoon waar er weer iets is geschreven. En ik denk dat ik zaterdag, dat is een week nadat Bink is overleden, deze sluit en in de toekomst over laat zetten in mijn andere dagboek. Of zoiets, ik moet nog even kijken wat er mogelijk is. De andere 3 valkjes, Fleur, Pablo & Chica zijn helemaal oké, zo op het oog dan natuurlijk.  :-\ Meer nieuws over Noa straks in mijn andere boekje.

# Inger   Ja het is allemaal wat met die groente en fruit en water. Hier in Brabant is het water nog wel goed, maar groente & fruit?? Ik ben wel weer begonnen met geven van wat groente aan de valkjes, maar inderdaad eigen kweek.

Peterselie, selderie, basilicum en bieslook.

# Martin79   Inderdaad, ik denk zelf ook dat er meer aan de hand moet zijn, alleen die assistente van Dr. Feld bleef hier maar over door gaan.  ::)

# Riny   voor de valkjes doe ik dit al een beetje, kijk maar de foto hier boven.  ;)

[/i][/color]

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

Hoy Caroline
In de zomer heb ik ook altijd verse kruiden die ik zelf heb gekweekt voor mijn valkjes.
Maar zie ik het goed dat jij ze binnen hebt staan?
Daar heb ik nog nooit aan gedacht om dat te doen,dan kan het ook in de winter.
Groetjes Riny :D

Caroline

Inderdaad Riny, gewoon in een balkon bloembak voor het raam in de bijkeuken.  :D

Heb je trouwens nog meer tips voor groente om zelf te kweken voor de valkjes, ik hem nog een raam over.  :P

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

angel310

tuinkers, worteltjes, radijsjes, sla

ik kan zo nog wel even doorgaan
en het is allemaal in bloembakken te doen
heb ik namelijk zelf ook gedaan ;D

groetjes angelique