6 mei 2025, 03:41:18

Hangende parkieten

Gestart door siebe, 11 november 2005, 17:00:15

« vorige - volgende »

siebe

Hallow,,

Mijn Valkparkieten (ook mijn andere parkieten) hangen 's nachts vaak in het gaas. Kan dit kwaad? Ik dacht van niet, maar als het wat kouder wordt, dan hangen ze volgens mij op de wind en worden ze misschien ziek. Ik heb ook wel een nachthok/binnenhok, maar hier gaan ze nooit in HOe kan ik dat veranderen??

Groeten Siebe

Inger m

Hoi,
Wat voor zitstokken heb je? Zorg voor goede zitstokken op juiste hoogtes (bv wilgentakken). Vogels aan het gaas is een groter risico ivm katten en andere roofdieren. Bij mij hangen de vogels alleen aan het gaas te slapen als ze geschrokken zijn of het is onrustig in de voliere. Bv na het bijplaatsen van nieuwe vogels.

Ik zou proberen te kijken waarom ze aan het gaas hangen en niet op zitstokken gaan zitten.

Mijn vogels gebruiken het nachthok niet vaak. Is je nachthok donker of licht van binnen? Een donker hok gaan vogels niet graag in. Je zou de vogels kunnen voeren in het binnenhok om ze te motiveren naar binnen te gaan.

gr Inger

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Riny

Hallo Siebe
Bij mij in de voliere zijn een stel valkparkieten die dit ook doen.
Daarom hebben we extra dubbele gaas aangebracht.
Het zijn altijd dezelfde die tegen de gaas aan hangen.
Bij mij zijn het altijd dezelfde die binnen slapen ,en een ander kliekje zit op de stok buiten te slapen.
Volgens mij krijg je dat gedrag niet veranderd.
Groetjes Riny :D :D :D

Karin

Als het gaat vriezen kan het zeker kwaad. Dan kunnen de teentjes bevriezen. En inderdaad i.v.m. katten en andere roofdieren.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hallo allemaal
Ik moet er wel nog bij vermelden dat midden in de winter ze niet in het binnenhok gaan maar in het overdekte gedeelte van de voliere.
Dus dan hangen ze niet aan het gaas,maar zo gauw het weer wat aangenamer wordt buiten wel.
Groetjes Riny :D :D :D