18 april 2024, 05:15:01

??????

Gestart door cindy1984, 1 november 2005, 10:22:33

« vorige - volgende »

cindy1984

hallo,

miijn valkjes hebben eitjes die bijna uitkomen.

moet ik de jong dan zelf gaan voeden???? zo ja, wat moet ik ze dan geven??????
of moet de moeder zelf het jong voeren?????? en moet ik dan gewoon voer hebben of ander voer????????


groetjes cindy

taffie en rocko

gismo en snowy

puk en snoopy

Riny

Hoy Cindy
Je kunt heel veel antwoord op je vragen vinden bij handopfok en kweken.
Lees het maar eens door en als je dan nog vragen hebt stel je ze maar.
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Cindy,

Ik zou het jong niet zelf gaan voeren maar gewoon aan de vader en moeder overlaten die voeren beide het jong.
Zorg altijd voor eivoer dat ze dat ter beschikking hebben en controleer regelmatig het water want ze drinken veel meer dan normaal om de jongen te voeren.
Ook kan je stukjes brood in de kooi leggen dat is ook goed voor ze en groente en fruit regelmatig aanbieden.

Groetjes, Paul

Karin

Eh... vat dit niet verkeerd op, maar was het niet verstandig geweest als je voordat je aan het kweken begonnen was je goed voor te bereiden  door er  van alles er over te lezen ? Het kweken lijkt simpel maar er komt toch heel veel bij kijken. Paul heeft al tips gegeven wat je aan de ouders kan voeren en de ouders zullen verder de jongen hiermee voeren. Zoek nog even bij kweken op deze site, daar staan ook veel tips. Succes !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Ja Karin jij zegt het ik dacht het.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Riny

Citaat van: Karin op  2 november 2005, 00:33:36
Eh... vat dit niet verkeerd op, maar was het niet verstandig geweest als je voordat je aan het kweken begonnen was je goed voor te bereiden  door er  van alles er over te lezen ?

Daarom was mijn antwoord ook zo kort.
Groetjes Riny :D :D :D

cindy1984

hallo,
gisteren avond is het eerste eitje uitgekomen.
zoals ik nu zie doen de ouders inderdaad alles zelf.
ik heb nog nooit eerder eitjes gehad, was daardoor ook een beetje in paniek, en zeker gisteren toen ik zag dat er een eitje aan het uitkomen was. daarom had ik er niet eerder bij stil gestaan om hier op de site wat dingen te lezen, ik ben nu wel wat wijzer geworden.
en karin ik weet dat je het niet verkeert bedoelde hoor, maar ik wist gisteren gewoon ff nie wat ik moest doen.:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

groetjes cindy

taffie en rocko

gismo en snowy

puk en snoopy

Karin

Hebben ze de eitjes dan op de grond gelegt ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

cindy1984

nee, ik heb nog niet zolang het mannetje, en wilde wachten met een nestblok eraan te hangen.
maar al snel zat hij op het popje.
en dat heeft zo een paar dagen geduurt. toen heb ik maar een nestblok aan gehangen.
jah en toen zijn ze gaan nestelen.

en voor dat ik het wist lag er een ei in.
er zijn totaal 4 eieren die ze gelegt heeft.

groetjes cindy



taffie en rocko

gismo en snowy

puk en snoopy

Riny

Hoy Cindy
Je moet nu niet denken dat we je niet graag verder helpen omdat we een beetje kritiek uitoefende.
Als je vragen hebt stel je ze en wij helpen je graag verder.
Groetjes Riny :D :D :D

cindy1984

dank je riny,
maar jullie hadden wel gelijk, ik had natuurlijk al kunnen kijken op de site.

groetjes cindy

taffie en rocko

gismo en snowy

puk en snoopy

Karin

Cindy toch, als je een jongen en een meisje die elkaar leuk vinden een groot zacht bed geeft zonder voorbehoudsmiddelen weet je toch wat daar van gaat komen ?   ;D ;D ;D Maar gefeliciteerd met je gezinsuitbreiding hoor, en ga meteen  heel veel lezen, vooral op amerikaanse site kun je erg veel nuttige info lezen. Tik maar eens "breeding cockatiels" in bij google.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves