19 april 2024, 02:06:31

Mijn nieuwe aanwinst

Gestart door incantatrix, 27 mei 2003, 22:38:34

« vorige - volgende »

incantatrix

27 mei 2003, 22:38:34 Last Edit: 27 mei 2003, 22:41:03 by incantatrix
Hallo allemaal
Nou ik had al een valkparkietje genaamd Dinkie lekker grappig beest, heb alleen onwijs moeite met haar tam te krijgen ze is echt door en door bang voor handen maar zonnepitjes wil ze wel van je aanpakken.
We hadden bij haar dus na maanden dat het niet wou opschieten een mannetje gezet zodat ze gezelschap had, alleen het mannetje bleek met heel moeilijk kijken een vrouwtje te zijn *zucht* nou moet dit niet uitmaken maar die moet ze ook niet :-(
Nou die 2 zouden dus van mijn moeder worden zodat die ook wat gezelschap heeft als ik het huis uit ben.
Dus het vrouwtje is weer terug naar waar ze vandaan kwam gegaan en we gaan alsnog het proberen met een mannetje, we hadden ze wel de tijd gegeven hoor om te wennen maar ze wouden niet. ondertussen op zoek voor mijzelf voor een jong valkje die wel tam is, en raad eens? jawel gevonden, moest wel 3 weekjes wachten maar ach het was het wachten waard.
Ik heb een geparelde hij/zij heet Rivendel en hij/zij was binnen 10 minuten tam, wat een verschil met Dinkie.
Nu zit Rivendel lekker op mijn schouder aan me haren te eten en voelt zich ook erg zielig als hij/zij zijn/haar kooi in moet, zoals jullie al zien ik weet het geslacht nog niet, die schein je pas na de rui te kunnen zien.
Natuurlijk vergeten we Dinkie niet waar we nog flink mee bezig zijn en vandaag nog de kooi hebben verschoond.
Groetjes van Nynke, rivendel en Dinkie

Dit is rivendel.


En dit is Dinkie

Kolkkie

Hoi Incantatrix,

Wat een schatje heb je er bij zeg. En dan al in zo'n korte tijd tam.
Voor het geslacht moet je idd wachten tot na de eerste rui.
Je kan het wel proberen met een naald en draad.
Je neemt een naald en draad. Deze houd je boven de rug van het valkje. Als de naald heen en weer gaat is het een mannetje, als de naald rondjes draait, is het een popje. Het is niet 100% betrouwbaar, maar vaak is deze test toch juist gebleken bij mijn valkjes.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

moonwitch (diana)

hoi nynke

je hebt inderdaad hele leuke valkjes. Je bent zeker een lord of the rings fan (rivendel, Elven).
Ik hoop voor je dat het nu een koppeltje is. Was je valkje al handtam voordat je hem/haar kocht??
groetjes moonwitch
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Paul

Hoi Nynke,
Het zijn wel twee schatjes om te zien hoor :-)
Je hebt kans dat Dinky ook wat tammer word nu Rivendel erbij is gekomen want ze nemen vaak dingen van elkaar over :-)
Je kan inderdaad na de eerste of tweede rui pas aan een gepareld valkje zijn of het een man of een popje is.
Een mannetje verliest bijna alle parels en krijgt dan een egale kleur op zijn rug.

Groetjes,  Paul

incantatrix

Hallo allemaal
Wat een idee van dat naald en draad zal dat eens proberen.
Ik heb hem nog niet bij dinkie gezet, ik wil van dezelfde meneer een mannetje kopen en die bij dinkie zetten, rivendel zit namelijk bij mij boven en is de bedoeling dat hij mee gaat als ik op mijzelf ga wonen.
Dinkie en het nieuwe mannetje zullen dan bij mijn moeder blijven, maar hij was al tam voordat ik hem kreeg, tenminste hij is in het blok veel in handen genomen.
Ja zeker lotr fan hihihih
Vannochtend begon rivendel om 7 uur al te fluiten vandaar dat ik al wakker ben hij/zij vind zichzelf errug zielig hahaha
Groetjes Nynke en rivendel