28 maart 2024, 22:06:42

Bergparkiet!

Gestart door marianca., 30 oktober 2005, 19:44:17

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Marianca
En ik weet zeker dat Hope jou eeuwig dankbaar is dat je haar daar weg gehaald hebt.
Ik hoop dat je zoektocht naar een mannetje voor haar succesvol zal zijn .
Groetjes Riny :-* :-*

marianca.

Hallo Riny,


Bedankt voor de lieve reactie :-*
Mijn bedoeling is inderdaad om ieder vallkje of wat van rondvliegend vogeltje wat mij aanspreekt een zo fijn en gelukkig mogelijk leventje te geven.Bij alle valkjes en kakarikis en en en is me dat behoorlijk gelukt..hoop ik toch.

Hope is lekker druk bezig op dit moment en komt niet uitverteld..zit lekker te brabbelen en het hoort zich heel leuk aan.Als ik dichtbij haar kom gaat ze luider spreken en maakt leuke bewegingen...voor mij een teken dat ze mij erkent en dat ze zich lekker voelt.
Nou,ik kan je verzekeren dat ze zeer zeker een mooie kereltje zal krijgen en ik weet ook zeker als mijn energie weer zo is als ik het wens ik snel een kereltje voor haar heb ;)Op dit moment is ze wel tevreden lijkt mij met al dat andere gevleugelde om haar heen :D :D.


groetjes
marianca

Kirsten

Hoi Marianca,

Wat heerlijk dat alles zo goed gaat!,. gefeliciteerd met haar,. ze boft met jou als baasje :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Cobie

Hoi Marianca.

Het is een plaatje hoor. Ze ziet er goed uit. Gelukkig is ze nu weg uit de dierenwinkel en zit ze samen met gevleugelde vriendjes. Ik hoop dat je een lekkere vent voor haar vind.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Paul

Hoi Marianca,

Wat een mooie vogel om te zien ook ze ziet er super uit :)
En ook wel een heel goed teken dat het zo snel goed gaat samen met de valkjes ze zijn er al heel snel aan gewend zo te horen.
Dat ze bij jou gelukkiger zal zijn dat is wel zeker ze heeft nu eindelijk lekker de ruimte en andere vogels om haar heen al zijn het geen soortgenoten toch maakt dat wel verschil.
Ik ben benieuwd wanneer je een lief mannetje tegenkomt voor haar.
Het mooiste zou zijn als je er een vind die ook een beetje tam is en aan mensen gewend.

Groetjes, Paul

marianca.

Hallo allemaal,


Bedankt voor jullie lieve reacties :-*
Hope doet het heel goed en is meer als gelukkig ;DZe herkent me ook en begint dan op en neer te wiebelen en praat dan harder als normaal..ohhhhhhhhh ze is zo lief.Ze eet lekker samen met een kakariki en is heel lief tegen de valkjes...beter kon ik het niet wensen.

Ik heb een manneke eigenlijk al voor 99% maar nu twijfel ik :-\Hij is 1.5 jaar en gaat weg wegens beeindiging van de Voliere.Ik wilde eigenlijk een jonge man.Is zoals Paul het zegt...zou heerlijk zijn als hij ook wat tam is en bij een van 1.5 jaar en dan uit de Voliere zal dat wel niet zo zijn.Hope is vrij rustig en ik kan echt van neus tot snavel bij haar staan en de dame blijft zitten.Voor mijn vinger of handen is ze bang maar niet echt dat je zegt dat ze heel snel wegvliegt..ze doet rustig het hazepad kiezen,hahahaha.

Anders moet ze gewoon wachten tot volgendjaar..weet niet of ze het echt erg vind weet ik niet...volgens mij is ze heel gelukkig..oja,ze brabbelt ook hele verhalen...echt leuk.

groetjes
marianca

Riny

Hoy Marianca
dat blijf je toch altijd een beetje houden dat afwikken van wat is het beste.
Ik zou als ik in jou schoenen stond eens navragen wat het beste is voor een Bergparkiet.
Ik weet wel bij Koningsparkieten is het heel erg belangrijk dat ze zo jong mogelijk al bij elkaar komen te zitten.
Hoe dat zit bij Bergparkieten weet ik niet.
Veel succes.Riny :-*

Gerda

7 november 2005, 22:32:51 #22 Last Edit: 8 november 2005, 15:53:10 by Gerda
Citaat van: marianca. op  5 november 2005, 08:52:14



Hoi Marianca,

Wat is ze prachtig!!!!!
En nu een man of later een man, ze heeft in ieder geval een goed leventje bij jou!!!
Leuk dat het zo goed samengaat allemaal.
Ze ziet er best groot uit. Is ze veel groter dan de valkjes??
Maar ze heeft echt een lieve uitstraling!!!

Veel plezier met en van Hope

Groetjes, Gerda

marianca.

Hallo gerda,


ja,ze is mooi he ;D.

Nou,ik kan je vertellen dat er wel 3x een valkje inzit.Toen ik haar de Voliere indeed hat ik toch wel lichte hartkloppingen.Tjeees,wat was en is ze groot.De valkjes wisten niet wat ze zagen..werden pas bang toen ze ging vliegen.Ik ben toen in de Voliere gebleven en heb ze steeds rustig toe gesproken en Hope was natuurlijk op ontdekkingsreis tijdens mijn verhaaltjes vertellen tegen de valkjes.Als ze vloog schrokken ze wel weer maar dat werd steeds minder omdat ik in de Voliere bleef.Na een paar minuuten (zeg maar plm 30 min)was de rust ver teruggekeerd en ben ik eruit gegaan en van buiten nog gebleven..nou,de valkjes gingen ook spelen maar bleven toch opletten en na een tijdje was het goed.Ik meteen een groot glas pure 70% RUM :P(geintje)voor de schrik die ik ook wel had toen Hope de voliere inging...zo grooooooooot is ze.
Nu slaapt ze bijna tegen de valkjes aan en de valkjes erkennen haar gewoon als een nieuw vriendinnetje..mijn valkjes zijn zo snel lief tegen een andere vliegend vogeltje en daarom hou ik ook zo zielsveel van mijn schatjes.Ik ben zo blij dat ze Hope een kans hebben gegeven en ze lief met elkaar omgaan ;)

groetjes
marianca

Gerda

Hoi Marianca,

Wat schattig dat ze zo snel aan Hope gewend zijn. Maar je hebt haar natuurlijk ook met zorg geintroduceerd. Drie keer een valkje is best flink zeg!! Maar het karakter is het belangrijkst.
Maar ik blijf het zeggen, ze is prachtig en heeft alle geluk van de werled dat ze bij jou en je valkjes terecht is gekomen!!!

Groetjes Gerda

marianca.

Hallo gerda,


Nou,ik zei 3x zo groot..was een ietsjes teveel ;D
Maar als je haar zo ziet zitten is ze vooral een BIGMAMA..heel fors.Zo heerlijk tussen de valkjes in.

groetjes
marianca


marianca.

Hallo,


Ik begrijp ff niet waarom de foto zwart-wit is ???



Gerda

Wel mooi hoor, zwart/wit. Net een foto uit de oude doos!!!
Maar ik snap dat je je liever ze in kleur wilt laten zien. Vooral Hope met haar mooie kleuren, maar je valkenschatjes natuurlijik ook. Maar ik heb nu wel een goed idee van het verschil.
Ze zitten echt schattig zo bij elkaar!!!

Groetjes Gerda

Riny

Hoy Marianca
Wat leuk dat het zo goed is gegaan met Hope kennis te laten maken met de valkjes.
Ik weet precies wat jij dacht omtrent de grootte.
Onze Bink en Bo zijn ook zo groot ,ik denk zelfs iets groter.
Groetjes Riny :D :D :D

marianca.

Hallo allemaal,


Nou,mijn Bergparkiet Hope gaat morgen stapel verliefd worden want ik ga haar een manneke halen ;D ;D.
Ik heb een kweker gevonden die nog jongen heeft van dit jaar en in kan kiezen tussen pop,man of moeders.Mijn voorkeur(en denk ook wel voor Hope)is toch wel een man...
Zijn naam word dan Bob..Hope en Bob 8)

morgen meer...

groetjes
marianca