23 april 2024, 18:56:51

Bergparkiet!

Gestart door marianca., 30 oktober 2005, 19:44:17

« vorige - volgende »

marianca.

Hallo allemaal,

Ik zet dit ff onder spoed omdat ik graag snel een antwoord wil hebben..als dat tenminste al mogelijk is.
Al sinds juni ben ik helemaal verzot op een Bergparkiet die in Geleen in Animal Plaza zit.De dame zit nu al een tijdje alleen omdat haar manneke verkocht is :'(.Vrijdag heeft de verkoopster haar Baas thuis gebeld met de vraag voor welke prijs de Bergparkiet weg mag al iemand echt interesse heeft..de prijs die gevraagd wordt in 79.50 euro en ik mag haar nu hebben voor 50 euro.Iedereen heeft wel wat met haar maar nemen haar niet omdat ze wat aan een teentje heeft..mist er een stukje aan..geen ramp dus.Ze is superlief en wil graag de aandacht en is ook niet bang maar je merkt dat ze heel graag uit die kooi wil en inderdaad aandacht hebben.

Nu is mijn vraag....kan deze dame in de Voliere(inderdaad na een tijdje..ze gaat dan eerst in een grote kamervoliere)bij de valken,kakarikis ,grasparkieten en de excoten???
De verkoopster vertelde mij dat het heel goed gaat maar oke die willen verkopen!Ik geef wel toe dat de Bergparkiet dame dagelijks in mijn hoofd blijft spoken en bij mijn man ook.

heel verhaal...sorry dat het onder spoed staat..als het niet hier mag staan zie ik het wel!

groetjes
marianca

Kirsten

Hoi Marianca,

Ik weet dat Peter en Lique een koppel Bergparkieten hadden gekocht. Ze kunnen inderdaad erg goed bij valken. Zij hebben alleen het koppel pas weggedaan, omdat de valken niet aan de bergparkieten konden wennen.

Je zou hun eventueel nog een IM kunnen sturen voor advies, ik snap heel goed dat dit door je hoofd blijft gaan.

Succes
Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

marianca.

hallo kirsten,


Bedankt voor je reactie.Dat van Peter heb ik inderdaad gevolgd maar ik zoek meer advies van forumleden die zelf Bergparkieten en Valken etc hebben en hier voldoende ervaring mee hebben.Misschien laat ik het anders wel los..

groetjes
marianca

bobbie

Hoi Marianca,

Ik citeer:

Bergparkiet.

Sociale eigenschappen:
Over het algemeen kunnen deze vogels het goed met andere vogelsoorten vinden. In een ruime voliere kunt u zelfs wat kleinere vogelsoorten samen met ze onderbrengen. Ten opzichte van elkaar zijn de vogels echter niet altijd even vreedzaam. Het is daarom beter slechts een enkel paartje van deze soort per voliere te houden.

Geschikte behuizing:
Bergparkieten vliegen graag van stok naar stok en alleen daarom al zou de voliere langer moeten zijn dan hoog en beslist erg ruim. In een kooi horen deze vogels niet thuis en dat geldt ook voor te kleine kamervolieres of volieres die hoger zijn dan lang. De breedte doet er niet zo toe, 1 meter is prima, als de dieren maar in de lengte de kans krijgen hun vleugels uit te slaan. Het draadwerk moet zeer stevig zijn.

Activiteiten:
Bergparkieten zijn vrij rustige vogels die zich door alle lagen van de voliere begeven. Ze zijn ook veel op de bodem te vinden, waar ze een deel van hun kostje bij elkaar scharrelen. Ze knagen graag.


Groetjes, Nel :)

Paul

Hoi Marianca,

Je zou Cobi een IM kunnen sturen volgens mij heeft Daan ook bergparkieten zitten in de volliere bij de valkjes.
Als de ruimte groot genoeg is gaat het ook wel vaak goed met meerdere soorten bij elkaar.

Groetjes, Paul

marianca.

Hallo,

Bedankt voor julie reacties.Ik heb haar nog niet gekocht maar denk er aan om haar aanstaande donderdag te gaan kopen.
De karakter trekken die Nel omschrijft zijn toch wel zeer dezelfde als de kakariki waar ik er 4 van heb.Als ze nu verders net zo vredelievend is als mij Kakarikis dan ben ik niet bang dat het mis gaat met de valkjes.
Ik ben ook al op zoek geweest op het internet voor jonge mannen maar helaas vind ik niks.De dame zal dan tot 2006 moeten wachten als er weer nestjes komen..maar ik persoonlijk vind dat niet zo een ramp want aan aandacht zal haar niks te kort komen.

Nou..ben nog niet 100% zeker ervan omdat ik best wat bang ben en niet wil dat het misgaat..

groetjes
marianca

Cobie

Hoi Marianca.

Ik heb je al een im gestuurt. Maar hier gaat het echt prima hoor. De bergparkiet is erg rustig ze zitten nooit achter andere vogels aan. Dus ik zou zeggen doen.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

marianca.

Hallo,


Nou,ik heb de Bergparkiet vandaag gekocht ;D.
Het is een super lieve dame en ik heb haar Hope genoemd.Ze zit nu in een grote kamervoliere maar wil natuurlijk dol graag naar de voliere waar al dat moois inzit.Ze maakt een heel lief geluid(kan het niet benoemen wat maar lijkt wel een geluidje uit het oerwoud)maar kan dat ook heeeeeeeeeeeeel luid!!

Ik mag Cobie bedanken want zij heeft mij uiteindelijk over de streep getrokken :-* :-* hiervoor.

Heb al een email gestuurd naar een kweker hier voor evt een mooi kerel voor haar ;)
Zal snel eens een foto maken.

groetjes
marianca

patty_dordtse valkjes

Gefeliciteerd met Hope.
Ben benieuwd hoe de dame eruit ziet  ;D ;D ;D

grtjes patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Cobie

Hoi Marianca.

Fijn voor Hope dat ze bij jou terecht gekomen is. Ik hoop dat je er net zoveel plezier aan beleeft als ik aan de mijne. En ik wil graag een foto zien hoor.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

bobbie

Hoi Marianca,

Gefeliciteerd met Hope  :D.
Hoe reageren de valken op haar?

Fotootje graag  ;) :D :D :D



Nel

marianca.

Hallo allemaal,


Bedankt voor de lieve reacties :-*
De valkjes vinden het tot nu allemaal best..zijn niet zo snel uit het veld te slaan.Hope wil natuurlijk dol graag de voliere in en ik bekijk me dat vanmiddag eens.Heb contact gehad met een hele goede kweker en hij zegt dat ze zeer vredelievend en heel sociaal zijn en makkelijk bij valkjes en kakarikis kunnen ;D

Nou,hier dan een foto...vergeef me maar ik ben niet zo een fotografe..





marianca.

Hallo,


En nog eentje..zal snel eens duidelijker maken..

groetjes
marianca



Riny

Hoy Marianca
Fijn voor je dat je de knoop door gehakt hebt ,en een geluk voor je Hope.
Een liever huisje had ze niet kunnen krijgen.
Wat heeft ze toch een lief kopje en mooie kleuren hoor.
Heel veel plezier met haar.
Groetjes Riny :D :D :D

marianca.

Hallo allemaal,


Hope heb ik in de namiddag bij de valkjes en kakarikis in de voliere gedaan.Was ffkes voor de valkjes schrikken als ze vloog maar dat was eigenlijk voor korte duur.De kakarikis vonden het allemaal welletjes en werden er niet onrustig door.Wat ik wel heb gedaan is in de voliere gebleven en de valkjes rustig toegesproken als ze angstig werden als Hope vloog en uiteindelijk waren ze er snel aangewend en kon Hope gewoon haar gangetje gaan.Kiara,een lutino popje,legde haar hoofdje onder de zeivleugels van Hope om te krolen..zeg nu eerlijk..zijn mijn valkjes maf of niet :D :D.
Hope is erg opgewekt en heeft al lekker samen gegeten met een kakariki en dat vond ze geweldig een soortgenootje om haar heen...ze heeft tijdens het eten ook een hoop verteld.Alles is nu naar wens en de valkjes huppelen weer lekker rond en vliegen ook daar naartoe waar Hope zit..ik ben er heel blij mee dat deze dame na lange maanden in een dierenwinkel nu zo gelukkig is.

groetjes
marianca