19 maart 2024, 03:51:22

Wat moet ik doen???

Gestart door jill coene, 4 september 2002, 18:33:57

« vorige - volgende »

jill coene

Hoi!

Ik heb mijn valkparkiet nu ongeveer 4 of 5 jaar.
We moeten hem weg doen omdat we nogal krap in ons nieuwe huis zitten.
Flip is nu verhuisd: eerst zat hij binnen, nu zit hij overdag buiten en 's nachts in de garage. Daar is het te koud voor hem in de winter dus er moest een oplossing bedacht worden. We hebben besloten hem te brengen naar kennissen, zo kan ik hem nog af en toe een bezoekje brengen. Maar nu heb ik gehoord dat wanneer een vogel een nieuw baasje krijgt, hij snel doodgaat omdat zo'n vogels zich maar aan 1 iemand hechten. Klopt dat??  
Gaat hij me missen?
Die kennissen hebben wel 2 andere vogels, zij zitten ieder in een apart kooitje, het zijn een dwergpapegaai en een grasparkiet. Misschien zal Flip zich met die nieuwe vriendjes in de buurt beter op zijn gemak voelen?
Ik hoop dat jullie raad weten...

Groetjes...

Tara

Hallo, de valkparkiet zal je misschien missen in het begin, maar die zal snel wennen aan de nieuwe eigenaars, en natuurlijk ook aan de dwergpapegaai en grasparkiet. Dat verhaaltje werd je gewoon wijsgemaakt. De valkparkieten die weggevlogen zijn dan? En nog vele andere. De valkparkieten zijn toch ook eerst bij de kweker voor bij ons? Toch? Dat verhaal dat je valkparkiet zal sterven als hij andere eigenaars zal hebben klopt niet hoor, je mag gerust zijn! Maar ze moeten hem natuurlijk ook zeer goed verzorgen. Ik vind het wel spijtig dat je er geen plaats voor hebt. Een keuken zou nochtans ook perfect zijn om de valk in te laten wonen. Hopelijk ben je er iets mee, groetjes, Tara.

annemiek

Hoi

Jammer dat je valk weg moet, maar ik denk ook dat ie uiteindelijk wel went aan zijn nieuwe omgeving. En hij is nog best wel jong.

Ik zou de vogel niet in de keuken doen. Ik heb eens gelezen dat er giftige dampen ontstaan door koken, en dat is niet gezond als je vogel er dicht bij staat.

Groetjes annemiek

Peter

Hoi Annemiek,

De giftige lucht die je bedoelt komt van de antiaanbak lagen af die in pannen enzo zit.

Groetjes,
Peter