5 mei 2025, 16:43:06

Antibiotica voor jonge valkparkiet?

Gestart door ManjaV, 28 oktober 2005, 15:42:48

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Inger,

Ik dacht ook niet dat je dat zo bedoelde, maar was bang dat Manja het zo zou opvatte.
Daarom heb ik er even op ingehaakt en uitgelegd dat jij veel meer kennis van vogels heb als wij.
Dat wist zij waarschijnlijk niet.
En inderdaad moet je er snel bij zijn zodra ze wel iets laten merken.
Ik heb hier al te vaak gehoord dat mensen toch te laat waren en dat is echt vreselijk.
Maar, goed dat je het zelf ook nog even uitgelegd heb ;).

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

ManjaV

Bij deze wilde ik even laten weten dat Mikki alweer een stuk vrolijker is, hij fluit de hele dag al heel regelmatig en komt vaak zijn kooitje uit. Blijkbaar is hij weer op de goede weg om gezond te worden :) Wel is af en toe zijn ontlasting nog wat dun, maar dat wisselt, want meestal is het goed en dan soms eventjes niet. Wat kan ik nog meer hier aan doen behalve het antibioticum toedienen en het druivensuiker geven?
Daarbij vroeg ik mij wat af, ik ben sinds vrijdag verkouden geworden (een gewone verkoudheid), kan ik aangestoken zijn door de vogel of is dat uitgesloten?
Ik las namelijk net Liesbeths berichtje waarin het woord papegaaienziekte viel and I couldn't help but wonder...

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Paul

Hoi Manja,

Een gewone verkoudheid krijg je niet van je valkparkiet daar hoef je niet zo bang voor te zijn.
Papagaaienziekte zou kunnen maar dan zit je valkje er waarschijnlijk niet zo bij als nu.
Houd je verkoudheid in elk geval in de gaten als het over gaat is er niks aan de hand want papagaaienziekte lijkt op een griep die niet over gaat.

Groetjes, Paul

ManjaV

Hoi Paul,

Bedankt voor je reactie. Ik zal het idd in de gaten houden maar er zal waarschijnlijk niks aan de hand zijn  ;) Anders zou Mikki nu idd niet zo vrolijk zijn...
Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki