ben op de chat wie komt ook???

Gestart door trienke, 30 oktober 2005, 14:59:40

« vorige - volgende »

Willemien

Hoi ik ben Willemien

Net in het bezit van een koppel valkparkieten.

Gelijk een vraag: Een kooi met 3 cm tussenruimte tussen het traliewerk is dat ok voor de valkjes ?
Kunnen ze hun kop niet klem trekken ?

Groeten Willemien
Citaat van: trienke op 30 oktober 2005, 14:59:40
kom kom kom :P:P

Ivy

Hoi Willemien.
Chat wordt hier helaas niet zo druk bezocht :D.
Ik raad je aan om je valkjes-gerelateerde vragen gewoon op het forum zetten, in de gedeelte waar de vraag het beste past.

In dit geval zou je het dus bij huisvesting kunnen vragen ;).
Maar goed, ik geef je alvast een antwoord. Tralieafstand van 3 cm is te groot, daar kan inderdaad het kopje van een valkje tussen komen.
Sommige vinden dat geen probleem, ik wel. Ik zou het risico niet nemen dat een valkje net met zijn koppie uit de kooi zit te kijken en dan schrikt hij opeens en hangt hij zichzelf op, met dood als gevolg. Misschien ben ik een doemdenker, maar ik heb ook raardere verhalen gehoord (valkje die zichzelf per ongeluk aan een speelgoedje van ringen ophing en dus dood werd gevonden), ik kan er niet aan denken dat ik mijn schatjes zo zou vinden.
Ik raad je aan om een kooi aan te schaffen met maximaal 2 cm tralieafstand.

Succes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Willemien

Ja...Willemien hier,
Wat bedoel je met kom kom ??
Het was maar een vraagje over de kooi




Willemien

Citaat van: Ivy op  5 maart 2007, 21:11:08
Hoi Willemien.
Chat wordt hier helaas niet zo druk bezocht :D.
Ik raad je aan om je valkjes-gerelateerde vragen gewoon op het forum zetten, in de gedeelte waar de vraag het beste past.

In dit geval zou je het dus bij huisvesting kunnen vragen ;).
Maar goed, ik geef je alvast een antwoord. Tralieafstand van 3 cm is te groot, daar kan inderdaad het kopje van een valkje tussen komen.
Sommige vinden dat geen probleem, ik wel. Ik zou het risico niet nemen dat een valkje net met zijn koppie uit de kooi zit te kijken en dan schrikt hij opeens en hangt hij zichzelf op, met dood als gevolg. Misschien ben ik een doemdenker, maar ik heb ook raardere verhalen gehoord (valkje die zichzelf per ongeluk aan een speelgoedje van ringen ophing en dus dood werd gevonden), ik kan er niet aan denken dat ik mijn schatjes zo zou vinden.
Ik raad je aan om een kooi aan te schaffen met maximaal 2 cm tralieafstand.

Succes!
Ivana

Rianne

Ik sluit dit topic maar om verder verwarring te voorkomen.

Willemien, bovenaan de pagina zie je staan 'open chatbox'. Trienke's bericht was bedoeld om te vragen of er mensen naar de chatbox wilden komen.

Rianne