29 april 2024, 13:02:20

Nieuwe valk te jong voor Tim?

Gestart door Karin, 23 mei 2003, 20:01:02

« vorige - volgende »

Karin

Hallo allemaal.

ik heb sinds een week een nieuwe valkparkiet erbij. Zij of hij
Is een Lutino en heet Melyn (spreek uit Mellin; welsh voor geel).
Melyn is nu ongeveer vijf weken (heel fijn die duidelijke info uit de dieren winkel) We voeren hem nog 3x per dag bij.
Het contact tussen Tim (de andere valk) en Melyn loopt nog niet zo soepel. Tim vind hem wel erg interessant, maar Melyn jaagt hem steeds weg (zo jong als hij is).
toch wil ik ze samen in 1 kooi gaan doen. Moet ik wachten tot Melyn zelfstandig kan eten?
Of zullen ze al eerder samen kunnen? Raken ze sneller aan elkaar gewend als ik ze in 1 kooi zet?

Karin


Lique

Hoi Karin,

Ten eerste, van harte gefeliciteerd met je 2e valkje. Een erg leuke naam voor een valkje.
Ten tweede, Tim jaagt Melyn op, omdat Tim de baas is. Dat wil hij heel duidelijk maken. Probeer ook niet de fout te maken, om Melyn als eerste de aandacht te geven, eerst Tim, met alles. Dan krijgt Melyn ook het gevoel dat eerst Tim komt, en dan Melyn.
Je kan Melyn als je thuis bent gewoon bij Tim in de buurt laten, maar als je weg bent, zou ik ze toch uit mekaar halen, totdat je zeker bent, dat het goed blijft gaan.

Groetjes Angelique

Karin

Hoi Angelique

Bedankt voor de snelle reactie en de goede tip.
Omdat we Melyn bijvoeren krijgt ze vaak inderdaad als eerste aandacht. Meestal laten we Tim er ook uit, maar we zijn wel meteen met Melyn bezig.
Vandaar dat Melyn het idee krijgt dat ze belangrijker is en Tim opjaagt. Ik hoop dat we dat nog recht kunnen zetten.

Karin