Vogelgriep en tentoonstelling!!

Gestart door daan, 25 oktober 2005, 22:52:15

« vorige - volgende »

daan

Ik heb dus vandaag de eerste 5 valkjes naar de eerste TT gebracht, we kregen de waarschuwing dat we ze misschien donderdag alweer moesten komen ophalen ivm de vogelgriep. De burgemeester heeft het nu goe dgekeurd omdat er nog niet definitief een verbod is ingesteld, maar er dus kans dat we ze weer moeten ophalen,

Dit wilde ik ff melden.

O ja het is ook maar af te wachten of onze eigen TT wel doorgaat, en wat denk je van de NED kampioenschappen en WK, ik ben benieuwd hoe alles gaat aflopen.

Groetejs daantje

mitke

hoi,daan
de vogelbeurs van europarrot in veenendaal dit weekend is ook afgelast wegens de angst voor de vogelgriep.het bestuur heeft besloten om alles af te zeggen .vind trouwens best verstandig als je ziet hoe snel die ziekte om zich heen grijpt .dus voorzichtigheid is de moeder van de porseleinwinkel .of hoe zeggen ze dat in nederland ....hihi
groeten van ron en nancy

daan

Er is nog geen definitief verbod door gegeven, ik krijg een paar x per mail van de NBvV en er nis nog nix zeker, maar ze houden het goed in de gaten, als ik het niet vertrouw morgen dan haal ik ze lekker al eerder op hihii.
Ja dit is al erg, en zonde precies rond de TT periode.

Groetjes daan

Peter

Hoi Daantje,

Vandaag was er nog wel in het nieuws dat er een verbod moest komen op vogelshows e.d. Alles i.v.m. de mogelijke verspreiding van de vogelgriep.

Morgen of overmorgen zal er ook wel wat op internet over verschijnen, het zal dus ook grote gevolgen hebben voor bijvoorbeeld vogel 2006...

Groetjes,
Peter

daan

Ja echt heel erg hoor voor de organisaties, ik weet hoeveel werk het is om een show te organiseren. Ik ben daarom ook bang dat onze eigen show ook niet door gaat. En het probleem is dat je ook de show niet kan uitstellen ofzo. Want ja je zit met keurmeesters, en trouwens als dit door trekt dan gaat het nog wel een poos duren. Ik hou nauwlettend het nieuws in de gaten, en als ik het niet vertrouw dan haal ik ze straks op.

Groetes Daan

daan

zondag, 30 oktober 2005

Van de kant van de bond doen wij ons best u zo goed mogelijk te informeren.
Dat valt niet mee als de berichtgeving van het ministerie ons op vrijdagavond bereikt.
Ter aanvulling op het laatste nieuws van 29 oktober 2005 het volgende.

Het belangrijkste deel uit onze vorige nieuwsbrief was:
"Voor de vogeltentoonstellingen zonder kwartels/Europese kwartels en vleesduiven (Columbia livia) behoeft geen aanvraag ingediend te worden."

Daar is niets in veranderd; deze regel geldt dus ook voor de risicogebieden.

Omdat wij daar ook steeds meer vragen over krijgen:
DE VOORBEREDINGEN VOOR DE DISTRICTSTENTOONSTELLINGEN, DE BONDSSHOW IN APELDOORN VOGEL 2006 EN ZUTPHEN GAAN GEWOON DOOR !!U KUNT NOG INSCHRIJVEN.

Inmiddels krijgen wij regelmatig de vraag wat zijn columbia livia.
De columbia livia is in het Nederlands de Rotsduif; in het uitgebreide vraagprogramma vindt u deze duif onder 791.406

Dit kreeg ik vandaag binnen van de bond!!!