11 mei 2025, 23:31:57

Advies gevraagd, aanschaf valkje(s)

Gestart door Gen, 3 november 2005, 18:52:56

« vorige - volgende »

Gen

Hallo,

Ik wilde graag jullie advies inwinnen met betrekking tot de aanschaf van een valkje.
Ik ben onlangs gestart met een baan, en krijg nu dus mijn valkje weinig meer te zien omdat ik uit huis ben (ze staat bij mijn ouders en ze zijn er dol op, dus ik wil haar daar laten).
Ik mis het heel erg en zit er over te denken om een valkje op mijn appartement te nemen. Ik moet echter overdag werken, is het dan wel eerlijk ten opzichte van het valkje om er een te nemen? Een andere optie is om er twee te nemen, maar zijn ze dan nog goed tam, en is het dan wel eerlijk ten opzichte van hen? Is het ook mogelijk om ze een weekend alleen te laten?

Graag hoor ik jullie advies en ervaringen hierover.

Groetjes,

Gen

Riny

Hallo Gen
Ik heb vaker valkjes tam gemaakt op aanvraag.
Ook voor mensen die er twee tegelijk namen en dat ging prima.
Als je er een neemt en een tijd daarna je volgende valkje zit je ook weer met quarantaine  en je moet ze weer rustig aan elkaar laten wennen.
Dus mijn advies is 2 tegelijk en als het even kan van dezelfde hobbykweker.
Groetjes Riny :D :D :D

Gen

Bedankt :)
Dus alleen de avonden is genoeg aandacht voor twee valkjes samen? (Ook ivm tam blijven)
Kunnen ze dan ook in het weekend alleen of moet ik er elk weekend bij blijven?

Riny

Hallo Gen
Ze kunnen wel alleen blijven maar er zal toch iemand moeten zijn die ze vers water geeft en eten.
En als ze eenmaal tam zijn dan is het voldoende als ze 's avonds aandacht krijgen.
Er zijn wel meer mensen die werken en valkjes hebben,die krijgen dan ook alleen maar 's avonds aandacht.
Groetjes Riny :D :D :D