6 mei 2025, 15:51:24

Donker wordende snavel

Gestart door Liesbeth, 28 oktober 2005, 01:37:37

« vorige - volgende »

Liesbeth

Hi,
Ons valkje Bowie is 6 maanden. Zijn snavel is sinds gisteren heel donker geworden. Ook zit hij nogal gepoft stil en slaapt veel maar eet sinds vanmiddag niet meer ook drinkt hij niet meer. Hij is normaal heel ondeugend en een echte schrokkop.

Herkent iemand dit, en wat zou ik eraan kunnen doen?

Groetjes van een heel bezorgde valkenfan.

Paul

Hoi Liesbeth,

Vooral bij wildkleur valkjes verkleurd de snavel vaak na een tijdje dat hoeft niet erg te zijn maar meestal duurt dat wel een aantal dagen het gaat normaal niet zo snel dacht ik.
Je zou even voor informatie naar dr Feld kunnen bellen morgen en het probleem voorleggen.
Zijn telefoonnummer is 033-2864772 en je vind hem links in de rij onder dierenartsen.
Dat hij niet eet en drinkt is in elk geval zeker niet goed en dan moet je snel actie ondernemen of hem zelf pap gaan geven onder dwang want ze kunnen niet langer dan een dag zonder eten eigenlijk.

Groetjes, Paul

Liesbeth

Hi Paul,

Bedankt voor je reactie.
Ik ben inmiddels bij de dierenarts geweest. Bowie heeft een infectie aan de bovenste luchtwegen. Hij heeft het goed te pakken zij de dierenarts. Ik moet Bowie 2 x per dag 2-6 ml doxycyclinehyclaat geven. Ook geef ik hem wat loripap en dextrose.
Ik hoop maar dat hij snel weer de oude is.

Liesbeth

Paul

Hoi Liesbeth,

Dat klinkt niet best maar je hebt in elk geval nu wel medicijnen.
Aan de naam te horen is dat tegen papagaaienziekte ook heeft de dierenarts het daar over gehad ?
In elk geval heb je gelukkig meteen actie ondernomen en zal hij snel opknappen.

Groetjes, Paul

Liesbeth

Hi Paul,

Het gaat gelukkig alweer een stuk beter met Bowie! :)
Over papagaaienziekte heeft hij het niet gehad. Wel vroeg hij of er in het gezin nog iemand ergens last van had, maar dat was gelukkig niet zo.
Ik ben heel blij dat Bowie weer aan het opknappen is, want het is heel erg als je dat kleine zielige valkje ziet en niet weet wat er aan de hand is.

Liesbeth  ;)

Paul

Hoi Liesbeth,

Heel fijn dat het met Bowie nu al weer beter gaat :)
Wat goed dat die dierenarts er ook naar vroeg of er in het gezin iemand ergens last van had.
Weinig dierenartsen zullen dat denk ik vragen en ik vermoed inderdaad dat de dierenarts aan iets van papagaaienziekte gedacht heeft anders zou hij dat niet vragen.
Er zijn nog een aantal andere namen voor papagaaienziekte maar dat is de makkelijkste om te schrijven.
In elk geval lijken de medicijnen te helpen en dat is het belangrijkste wat het dan ook geweest zal zijn wat hij had.

Groetjes, Paul

ManjaV

Hoi Liesbeth,

Gaat het alweer beter met Bowie? Ik hoop van wel.
Ik heb net ook al een berichtje geplaatst bij mijn onderwerp maar in geval je dit niet zou lezen, laat ik hier nog maar even een berichtje achter. Ik neem aan dat het niet de papegaaienziekte was, maar zo te horen heb je wel een goede dierenarts die er rekening mee hield!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki