3 mei 2025, 01:17:47

Teatree-oil.

Gestart door luci, 27 mei 2003, 13:43:16

« vorige - volgende »

luci

Pa en Ma Valk plukken twee van hun drie jongen kaal en nou vroeg ik mij af of het misschien handig is om een klein beetje verdunde teatree-oil op hun veren of liever kale plekken te sprayen.
We hebben dit vorig jaar ook in de voliere voor bloedluis gespoten en geen bloedluis meer gezien.
Heeft iemand ervaring met teatree-oil bij vogels.?
Ikzelf gebruikt het bij tal van kwalen bij de andere huisdieren.Zo ook bij vlooien bij katten en honden.

Groeten Luci :P

Ellen

Hoi Luci,

Ik ben een leek en weet er niet zo heeeel veel vanaf.
Maar als ik, als leek, hoor dat die oil voor bloedluis ed. is
zou ik het toch niet zo 1,2,3 op die tere kale koppies van
die kleine valkjes spay-en.
Het trekt toch in de huid zou ik denken.

Misschien kan ik  het helemaal fout hebben.....ik weet niet.
Ze zijn tenslotte nog niet zo sterk die kleintjes.
Gr. Ellen.

Karin

teatree olie heeft meer een ontsmettende werking en wordt zowel bij mens als dier in veel altenatieve geneeswijzes gebruikt. Je moet eigelijk iets gebruiken wat de ouders niet lekker vinden en wat niet schadelijk voor de jongen is. Toevallig las ik gisteren in een boek een heel stuk over het verenplukken van ouders en wat je er tegen kunt doen. Ik zal het binnenkort eens overtikken en hier op de site zetten. Niet lettelijk i.v.m. de copyrigt  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

luci

Dat zal heel erg fijn zijn.Alvast bedankt.

Luci

Ellen

Helemaal te gek Karin, niet te lang wachten a.u.b.
anders zijn die kleine schatjes al  helemaal kaal.  :D

Ciao Ellen.

Karin

Haha, ik zal het vanavond doen. Ik ga zo eerst onkruid trekken in de tuin  ;D Misschien vind ik nog paardensla voor mijn valkjes.
Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

luci