29 maart 2024, 10:19:14

Mauk: koning van de voliere

Gestart door Monky, 27 oktober 2005, 22:23:28

« vorige - volgende »

Monky

27 oktober 2005, 22:23:28 Last Edit: 27 oktober 2005, 22:25:48 by Monky
Mijn lieve Mauk is vandaag overleden.
Hij is gelukkig niet lang ziek geweest en is met het geroep van Lulac heengegaan....

Mauk was mijn eerste eigen valkparkiet. Ik zag hem en ik wist dat hij mee naar huis zou gaan en dat we heel lang plezier met elkaar zouden hebben :) Mauk is vernoemd naar M.C. Escher, die vroeger ook wel Mauk genoemd. We waren die dag naar zijn tentoonstelling geweest dus vandaar ;) Mauk was altijd de baas in de voliere. Hij nam het zelfs op tegen de rosella en maakte duidelijk dat hij koning van zijn klein rijkje was. Hij heerste zijn rijk met Lulac aan zijn zijde. Naar mensen toe had hij echter maar een heel klein hartje en liet hij Lulac het eerst maar proberen. Als er niets met haar gebeurde, probeerde hij het ook maar :D Zelfs toen hij vanochtend niet lekker was bleef ze bij zijn zijde. En zelfs nu blijft ze hem roepen....maar er komt geen antwoord...

Ik mis hem nu al enorm en ik zal altijd aan mijn Mauk blijven denken.
Mauk, je hebt een heel speciaal plekje in ons hart gekregen :-*

Liefs,
Monique, Erwin en Lulac


Kirsten

Hoi Monique,

Heel veel sterkte met het verlies van Mauk. Ik heb je bericht vanmorgen gelezen, het is inderdaad allemaal erg snel gegaan. :'(
Hij blijft altijd een heel speciaal plekje in je hart houden en is door de mooie herinneringen, die je hier ook net geschreven hebt, altijd een beetje bij je

Nogmaals veel sterkte

Veel liefs
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Roosje

Ik had al gereageerd bij spoed. Maar nogmaals , veel sterkte met dit verlies.

Monky

Ik ben helemaal vergeten iedereen te bedanken voor de steun en medeleven.

bedankt   :-* :-*

Liefs,
Monique

Marianne

Hoi Monique,

Veel sterkte met dit verlies.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

leoni

hallo

en heel veel sterkte met dit verlies

groetjes leoni

~Natas~

Hallo,

Heel veel sterkte met het verlies van Mauk.

Groetjes,

Natas

Monky

Bedankt.

Jullie hebben geen idee hoeveel jullie steun en woorden voor mij betekenen.

Meestal als ik zeg dat een van mijn vogels is gestorven, kijken ze me een beetje verbaasd aan. zo van...huh, ben je zo overstuur over een klein vogeltje  ???
Ze begrijpen dan niet dat een valkje vaak net zo lang of zelfs langer  kan leven als een hond, konijn, of kat. En dat je er net zo goed een hechte band mee kan hebben. Zelf mijn familie begrijpt het niet altijd. De reactie is vaak, je hebt er toch nog zoveel... ???
Wat maakt dat nou uit  ??? ???

Ik wil alleen maar even zeggen dat ik blij ben dat ik jullie heb gevonden op dit forum.
Een dikke   :-* :-* :-*

Groetjes,
Monique

Paul

CitaatMeestal als ik zeg dat een van mijn vogels is gestorven, kijken ze me een beetje verbaasd aan. zo van...huh, ben je zo overstuur over een klein vogeltje  ???
Ze begrijpen dan niet dat een valkje vaak net zo lang of zelfs langer  kan leven als een hond, konijn, of kat. En dat je er net zo goed een hechte band mee kan hebben. Zelf mijn familie begrijpt het niet altijd. De reactie is vaak, je hebt er toch nog zoveel... ???
Wat maakt dat nou uit  ??? ???


Hoi Monique,

Ik kan me daar ook zo boos om maken want een valkje is zeker vergelijkbaar met een hond of kat vind ik ze kunnen zelfs makkelijker veel ouder worden.
Als mijn schoonzusje er is met de hond moeten de vogels altijd in de kooi ik heb dan zoiets van stop die hond ook even een uurtje in een bench dan kunnen de vogels even los vliegen maar dat vinden ze maar flauwekul geloof ik.
Dus ik kan me ook heel goed voorstellen hoe je je voelt als mensen zo reageren.

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Monique
Ook ik wens je van deze kant veel sterkte.
En wat die mensen met hun domme reactie's betreft die missen iets heel essentieels in hun leven,namelijk de liefde van en voor dieren.
groetjes Riny :D :D :D

marga

hoi monique
heel veel sterkte met het verlies van mauk
ik ben het helemaal eens met riny en paul

groetjes marga