24 april 2024, 21:09:32

Mijn Kuiffie

Gestart door zwolse_girl, 26 oktober 2005, 19:26:46

« vorige - volgende »

zwolse_girl

Hallo mensen !!!! ;D
Omdat iedereen zij van begin eens een dagboek kun je er elkedag allerlij berichtjes kwijt..
Dus Nu begind het dan..
Een dag boek over mij en mijn liefste Kuiffie de 1e valkparkiet die ik bezig sins vorige maand

Zijn kleur is :wildkleurig
Zijn leeftijd : Onbekend maar we denken tussen 10 maanden en 1 jaar

Naam : Kuifje... zelf noem ik hem bink of kuif of kuiffie
Hier nog wat foto's die ik Gemaakt heb.

Dit is de 1e foto die ik van hem heb gemaakt toen hij de 1e dag bij ons was... Je kan het ook wel goed zien erg nieuwschierig kan die kijken he Haha..  ;D



Hier staat mijn grote bink met mijn moeder op de foto.. Staat hij er niet stoer op??  ;)


Hier staat kuif met mij op de foto   :D 1x op de hand en 1x op de schouder


Deze heb ik uitgeknipt van de foto hier boven zo dat je hem van dichtbij ziet..



DE NIEUWSTE FOTO'S!! Van 25-10-05

Is hij geen knappe bink  ;) ;D




Hier leert kuif de kleine uitslover van ons kennen "Gismo"


Kuif op de bank..



Foto van zijn staart... Ik vind hem er een beetje raar uitzien allemaal streepjes op de veren dat was al toen ik hem kreeg..
Weet iemand wat dit kan zijn want ik kan er niet wijzer uitworden,en omdat ik er regelmatig naar kijk erger ik me er een beetje aan maar vind het zielig om hem eruit te tekken ik hoop dat hij er zowiezo bij de volgende rui eruit gaat


Maar nu komt het ..  ;D ja ja ik zal nu even gaan vertellen zoals het ging vanaf de 1e dag dat ik hem kocht saampjes met mijn mama  ;D

~~~~DAG ÉÉN~~~~
Mijn mams en ik waren van plan om naar de stad tegaan om wat leuke schoenen te gaan kopen ,
Maar omdat we al een tijdje aan het denken waren om een grasparkietje erbij te halen voor onze Moosie, zijn we dus als eerst langs de dierenwinkel gegaan.. Meteen naar de vogel afdeling .
Ik liep naar binnen en op dat moment zag ik hem meteen zitten ,Ik liep meteen met me moeder naar de kooi waar hij in zat , hij begon meteen te fluiten ( hij was ook de enige die zoveel geluid maakte op dat moment)
Maar je kent het wel he... Liefde op het eerste gezicht
Me moeder zij tegen mij wat vind je ervan ?? ik meteen ja geweldig die wil ik ( kuif) Nou dan moet je dat zeggen tegen de vrouw die daar zit ( die over de vogels ging)
Ik tegen die vrouw gezegt dat we hem wouden hebben ik was helemaal verliefd op hem:D
Na dat wij in de stad waren geweest en nergens geslaagd voor waren meteen terug naar de Dierenzaak mijn liefste kuif ophalen :D

Zo dra we thuis waren meteen een forum op gezocht over de Valkparkiet "kwam hier dus terecht"

In het begin als ik maar bij de kooi kwam dan liep hij figuurlijk anderhalve meter van je af omdat hij zo bang was.. ( kon ook niet anders je moest is kijken hoe ze mettem om gingen in de dieren winkel gewoon zielig )  :'( Toen hij een poos in de kooi had gezeten begon hij tevladderen en te schreeuwen echt niks meer mee te doen .
Toen hebben we zijn veren laten knippen en ja hoor hij werd eindelijk rustig naar die man te bijten in de vingers hah

Aantal weken later...

Toen heb ik de poging maar genomen om hem uit de kooi te halen .. hoe het gebeurde geen idee maar het moest me lukken , Uit eindelijk was hij er zelf maar uit gegaan,Maar omdat hij nog niet echt hand tam was heb ik hem geprobeerd tepakken met een cd doosje... en ja hoor het was me gelukt daarna op me schouder gezet.. dat ging zo ong een week goed.. daarna geprobeerd met een stokje mijn kuif uit de kooi te halen en dat lukte ook goed..

Opgeven moment liep hij op de grond en ik dacht ach boeie meer als blazen en bijten kan hij toch niet
En toen kwam hij gewoon op mijn hand zitten  :D
En dus naar een paar pogingen hem met de hand eruit te halen dat dus nu gewoon lukt zonder bijten etc
heb ik hem op de hand geprobeerd in zijn nekje te aaien int begin deed hij er een beetje moeilijk over.. mja ik ben zo eigenwijs dat ik het gewoon probeer he  ;)
Mja niks aan de hand kan nu veel met hem uitspoken zonder dat hij er erg in heeft.

Uhh.. Ik geloof nu wel dat het t voor verlopig is...
Komt binnen kort meer

Groetjes,, Jolanda en een knuffel en een poot van Kuif de grote bink  ;D


Ozzie

Hallo Jolanda,

je hebt een heel leuk valkje! En wat een leuke naam, zat ik zelf ook aan te denken! :) Veel plezier samen!

Groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

bobbie

Hallo Jolanda,

Wat een lieverd die Kuifje. Die heeft het wel getroffen bij jou hoor.

Je stelde de vraag over zijn staart, die dwarse streepjes, alsof er een dwars laddertje in zit. Dat zijn armoestreepjes. Toen die veren werden aangemaakt had hij een tekort aan voedingsstoffen. Als een andere mij kan verbeteren prima hoor, leer ik weer van. Maar dat is wat ik er van weet.

Staat ook ergens in een dagboek op deze site. Ik geloof van Rianne.

Veel plezier met Kuifje.

groetjes, Nel :)

Kirsten

Hoi Jolanda,

Allereerst gefeliciteerd met kuiffie, wat een schat is dat zeg :D en wat een megakuif heeft ie!, Kan me voorstellen dat je er gelijk verliefd op werd.
En Nel, klopt wat je zegt, althans ik heb dat ook ergens gelezen inderdaad.

Ik kom zeker vaker even langs  :D om de avonturen hier te lezen

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

valkchico

hallo jolanda,

leuk een dagboek erbij heb je wel eens ergens anders op het forum gezien maar nu hier.
Je hebt zeker een bink van een valk met een leuke naam .

Heb ook begrepen dat het heel goed gaat met tam maken knap hoor.

kom zeker vaker lezen  gr esther

zwolse_girl

28 oktober 2005, 00:45:02 #5 Last Edit: 28 oktober 2005, 00:48:22 by zwolse_girl
Hoi hoi

Ja met het tam maken gaat heel goed..
Begin oktober had ik hem gekocht uit de dierenzaak.
en het is nu bijna het einde van de maand en hij loopt al over van de ene hand naar de andere van je schouder naar je hand, van je arm naar je hand, en loopt zelf ook van de hand naar de schouder  ;D

Vandaag was hij er ook weer ffies uitgeweest Hij heeft nog even op de hand van mijn tante en van een vriendin van mijn moeder gezeten geweldig om te zien

in het begin niet hoor, steeds blazen en bijten
Maar nu?? een beetje pikken als die boos wordt..

@t Kristen: Idd hij heeft een hele mooie kuif( al zeg ik het zelf haha) En precies toen ik in de winkel kwam meteen verliefd hij was ook de enige die het geluid maakte wat ik zo leuk aan hem vondt..
In het begin dacht ik toen nog zou deze tam worden of kan ik beter een jongere kopen en deze verkopen bij iemand die er mee wil kweken ofzo.? maar hij is toch maar gebleven,hij ging steeds meer leuke geluidjes maken  Hij kan nu ook een jankende pup na doen ook zo leuk om te horen:D

Ik denk zelf dat dit nog veel beter wordt
wat vinden jullie??

Groetjes Jolanda

Kirsten

Ja je bent al super op weg en ik zeg altijd dat met een beetje geduld je een heel eind kunt komen met tam maken.
Ik vind dat je het super doet :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Hoi,

zo'n veer had Tinco ook. Hij heeft er nu nog 1 maar die laat ik zitten want hij heeft al zo weinig staart veren :-\

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12550.0.html

zwolse_girl

Hoe komt dat bij tinco dan plukken ze hem?? :o
of trekt hij ze er zelf uit??

Groetjes Jolanda

Rianne

Ik bedoel dat hij nog 1 zo'n rare veer heeft ;) Hij is niet kaal ;D

zwolse_girl

Oh hahah sorry  :-[ vergisinkje..
Zo witte is wel heel mooi maybe ga ik die ook een keer halen .. alleen ze zijn zo duur  :(

Groetjes Jolanda

Rianne

Ik had geluk met Tinco, Linda van het forum is al 10 jaar een vriendin van me. Tinco heb ik gekregen. :)
En wat is duur voor een valkje waar je 15-20 jaar plezier van kan hebben? :)

zwolse_girl

das wel heeeeel veel geluk dan hoe oud is tinco nu dan ??

Gerda

Ik dacht dat Tinco nu een maand of 8 is.
Ik heb het zusje van Tinco (Grisha).

Wanneer je een albino bij een kweker koot (er zijn er genoeg hier op het forum) ben je vaak veel minder kwijt dan in een dierenwinkel. En je weet dan ook meer van het valkje, krijft vaak al 'babyfoto's' en je valkje is vaak al handtam.

Groetjes Gerda

zwolse_girl

Ja inderdaad.. dat is waar toen ik de mijne kocht was die zogenaamd 2 maanden en ik moest hem zelf tam zien te krijgen

De volgende keer haal ik er ook 1 bij de kweker weg.. dan weet k zeker dat ze eerlijk zijn.. en dan weet je ook wat ze vogel die tijd heeft mee gemaakt

Groetjes Jolanda