Snavel afgebeten bij pasgeboren jong

Gestart door Paul, 26 oktober 2005, 05:29:18

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Gerda,

Het jong mankeerde niks maar de moeder pakte het ook aan de kop vast en gooide het aan de kant :(
Later liet ze het wel onder haar liggen maar ik zag dat dus later van de snavel pas :(
Het is natuurlijk maar een paar mm maar bij een jong is dat de complete snavel zowat :(
Maar ik hoop nog wel dat het aan zal groeien en misschien wint ze niet de schoonheidsprijs maar als ze maar zelf wel kan eten.

Groetjes, Paul

Bianca

ah het arme beessie, ik hoop echt dat het weer goed groeit want het ziet er best een beetje alien-achtig uit.
Niet eng of helemaal kapot, maar gewoon vreemd.
Veel succes met de kleine!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Riny

Hoy Paul
Het lijkt net een valkje met een hazelipje.
Ik hoop dat het allemaal goed komt.
Groetjes Riny :D :D

trienke

hey paul

he wat zielig zeg dat jonkie.
ik hoop dat de snavel weer aan gaat groeien.

groetjes Trienke

Mandy

Jeetje, dat is schrikken zeg! :o
Ik hoop ook dat het nog aangroeid.
Hoe is het nu? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mandy,

Die kleine met die snavel gaat nog steeds goed hij is verder heel levendig en ik kan nog niet echt zien of het gaat groeien helaas.
Maar de snavel sluit nog steeds dus je kijkt niet in de ondersnavel en dat is wel een hoopvol teken lijkt me want de snavel is wel in grootte wat gegroeid lijkt me.

Groetjes, Paul

Rianne

Het ziet er op zich nog wel netjes uit. Ik dacht ook meteen aan het woord alien. Ik hoop dat het weer netjes aangroeid. :)

Gerda

Hoi Paul,

Hoe gaat het met het onfortuinlijke jonkie?
Is de snavel al wat gegroeid?

Ik was benieuwd,
Groetjes, G

Paul

Hoi Gerda,

De snavel is in elk geval wat in de breeddte gegroeid maar het is
nog steeds of ie tegen een muur gelopen is.
Het rood zwarte puntje is er nu wel vanaf dus het blijft afwachten.
Er is nog wel een klein stukje van de bovensnavel wat er zit dus dat lijkt me wel een goed teken en ik hoop dat het toch wat gaat groeien..
Ook heeft ze wat problemen met 1 oogje ik denk dat ze daar ook wat gepikt is het ziet eruit als een jong wat Lique toen had en ik heb het al een paar keer wat schoongemaakt met wat gekookt water.
Maar verder eet hij goed en hij is goed in beweging.

Groetjes, Paul

marga

hoi paul

goh wat vervelend voor het valkje
maar ik ben heel blij dat het al beter gaat
nu maar hopen dat het goed komt met de snavel

groetjes marga

Paul

Hallo,

Hier even een update hoe het met de snavel gaat.
Het lijkt wel of de snavel toch iets groeit en zeker voor een deel terug zou komen.
Volgend dr Feld zou de snavel gewoon gaan groeien en misschien niet helemaal weer worden zoals het hoort maar wel zodat hij hem kan gebruiken.
Hier even twee foto's eentje van alleen het jong met de snavel en de andere met zijn tweetjes.




Verder groeien ze best goed en de veertjes komen nu ook een beetje door als pennetjes.
Ze eten in elk geval beide erg goed en de kropjes legen ook best goed.
Hopenlijk worden ze beide straks mooie valkjes.

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Paul
Mooie foto's en ik zal duimen voor jou en je valkje dat alles goed komt.
Groetjes Riny :D :D :D

trienke

hoi paul

wat fijn dat het goed gaat met die kleine.
ik ben blij dat het weer een beetje aangroeit

groetjes Trienke

marianca.

Hallo Paul,


Wat zie je het verschil goed als ze met z n tweetjes nast elkaar zitten.Maar,wat vertederend lief dat platte snaveltje,heeft eigenlijk wat liefs :).
Ze mogen blij zijn dat ze bij jou zijn...wordt vast en zeker een mooi valkjes wat nog heel wat jaartjes plezier zal hebben.
Goed eigenlijk dat het jou overkomt,positief bedoeld,het valkjes krijgt nu de optimale verzorging en liefde.. ;D ;) :)

groetjes
marianca