28 maart 2024, 19:33:44

lusteloos

Gestart door rico, 27 september 2005, 20:16:41

« vorige - volgende »

Riny

Hallo allemaal
Zoals jullie wel zullen weten heb ik 2 valkjes van een broodfokker.
Dr feld zei mij toen dat ik ze minstens 2 maanden apart moest houden.
Als ze binnnen die tijd niet ziek werden konden ze in de voliere.Maar dat ging niet specifiek over papegaaienziekte ,maar gewoon over vogels die in een grote groep bij elkaar hadden gezeten.
Groetjes Riny :D :D :D

Mariska

Hoi Anja,

Hoe gaat het nu?
En gaat het met de andere valkjes nog steeds goed.
Ik vind het toch vreemd dat je Woody gewoon bij de anderen mag zetten als het zo besmettelijk is.
Dat begrijp ik echt niet.
Heeft hij dat uitgelegd, want daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Denkt hij soms dat ze toch al besmet zijn?
Ik hoop in ieder geval voor jullie dat het hierbij blijft en dat niet je andere valkjes ook nog ziek worden.
Sterkte ermee en ik hoor graag van je.
Kan ik ook weer wat van leren.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Annouschka

Hoi,

Mariska, bij mij was het ook zo dat ik Solo gewoon terug bij de rest mocht zetten hoor, als ze al bij elkaar gezeten hebben, hebben ze het toch al, daar moet je vanuit gaan :(

Alleen Yabba moest dan na een tijdje apart gaan zitten omdat ze geen energie mocht verspillen en de anderen haar teveel zouden vermoeien.

Wij hebben het destijds 'meegebracht' van gewoon naar een dierenwinkel te gaan met heel veel zieke vogels, paar speeltjes gekocht en niet ontsmet voordat we ze aan de vogels gaven :-[ heel erg stom natuurlijk maar ja, het was al te laat :(
Het ergste van al was dat een vriendin van me meewas, die al 10 jaar valkjes kweekt en zij hebben het dus ook meegenomen naar huis, ik had hen meegenomen naar die winkel, je kan je waarschijnlijk wel voorstellen hoe schuldig ik me gevoeld heb.

Ik hoop echt Rico dat jullie valkjes vlug mogen opknappen, dat jullie vlug van deze nare ziekte verlost mogen zijn.

groetjes

Mariska

Hoi Annouschka,

Dat je er eigenlijk zo makkelijk aan kan komen he?
Dat had ik niet verwacht.
En dat is voor jou zeker heel erg als je je vriendin meeneemt en zij zo ook die besmetting in huis haalde.
Maar daar kun jij niks aandoen. En daar moet je je ook niet schuldig over voelen.
Je zegt daar trouwens weer wat, want ik ontsmet mijn speeltjes nooit voor ik ze geef.
Maar zo kunnen we allemaal van elkaar leren.
Ik val ook niemand aan, ik doe ook niet alles perfect en mij had het ook kunnen gebeuren, maar ik probeer er nu wel zoveel mogelijk van op te steken.
Voor ik op het forum kwam kende ik de naam ppg wel, maar wist totaal niet wat het inhield.
Ik ben er nu door bijv het verhaal van Rico, Lique en jou pas achter gekomen wat die ziekte precies inhoud en wat het allemaal met je doet.
Ik ben er inmiddels achter dat zoals bij Rico je inderdaad je valkjes weer bij elkaar mag zetten. Dat wist ik dus ook niet en was dus benieuwd wat het idee daar precies achter was.
Ik hoop ook dat het vanaf nu beter gaat bij Rico en dat de anderen valkjes het bespaard blijft. En hunzelf natuurlijk ook.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hallo allemaal
Bestaat er een aparte test waar ze mee kunnen constateren of je zelf ook de papegaaienziekte hebt.
Dat wil ik graag weten,ik hoop dat ik het nooit nodig heb maar je weet maar nooit.
groetjes Riny

rico

Hallo allemaal,

Het gaat gelukkig goed met Woody. Hij is al weer 3 gram aangekomen! hij fluit weer en is heel gezellig! Met de anderen gaat het ook goed. Ze zijn lekker druk!

We hebben zondag de kooi ontsmet en alle speeltjes. Gisteren ben ik bij de huisarts geweest en ik ben niet besmet. het schijnt een virusinfectie te zijn wat ik heb....krijgt je 3 a 4 keer in een jaar, maar dan ben je er voor de rest van je leven immuun voor....maar er zijn wel 100 verschillende virussen.... ;D misschien wordt ik wel 100!

Annouschka

Hoi,

Riny,  de dokter neemt bloed af en dat gaat dan naar een labo voor onderzoek, zo is het bij Lique en bij mij ook gegaan (ikzelf heb geen ppg gehad).

Hey Rico, wat leuk om te lezen dat ie al opgeknapt is!  Echt super!!  Gewoon heel goed opletten of ze allemaal goed van het water met de AB drinken!! (Ik had het ook niet gezien bij Yabba en die had zich laten uitdrogen omdat ze er niet tegenkon!).

groetjes

Riny

Hoy Annouschka
Dus zonder dat bloedonderzoek kunnen ze het niet voor 100% zeker zeggen dat je niet bent besmet?.
Groetjes Riny :D :D :D

Annouschka

Hoi,

nee, er bestaat voor de mens geen sneltest, het moet echt in het bloed worden aangetoond.

groetjes

Mariska

Hoi Anja,

Hoe gaat het nu met je valkjes?
We horen helemaal niks meer van je ????
Ik hoop dat het allemaal goed afgelopen is in ieder geval.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)