13 mei 2025, 06:21:27

foto witmasker zilver

Gestart door Lin, 23 oktober 2005, 16:22:36

« vorige - volgende »

Lin

Wie heeft er voor mij een foto van een witmasker zilver? Ik kan de fotos op de mutatiepagina niet openen. Ik kan als het goed gaat volgend jaar witmasker zilveren poppen en mannen kweken vandaar deze vraag. Bedankt.

Groeten, Lin

p.s. Lique en peter jullie van hugo nog een mooie foto?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

Hoi Lin,

Als je in google op engeltalig zoekt en afbeeldingen selecteert, kom je wel het één en ander tegen.
bijv. http://amyboutelle.tripod.com/cockatiels/id1.html

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Bianca

idd kir zo kwam ik ook deze tegen

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Lin

tja stom dat ik niet in het engels had gezocht! bedankt er staat een mooie foto van een witmasker zilver op.

Groeten, Lin

Lique

Hoi Lin,

Ik heb net ook al gereageerd in je dagboek.
De foto die net geplaatst is is geen witmasker zilver, maar een witmasker fallow.
Hier een foto van Hugo (witmasker zilver):

groetjes lique

Lin

nogmaals bedankt lique,

De kweker waar ik gisteren was zei dat witmasker zilveren poppen niet te krijgen zijn. Hij heeft zelf allemaal verschillende geewangen zoals lutino geelwangen en diverse fallows en split zilver. maar waarom kan hij dan niet zelf een witmasker zilver kweken als hij wel aan die andere zeldzame mutaties kan komen?

Mijn vraag dus: zijn die echt zeldzaam en aan wat voor prijs moet ik dan denken (poppen en mannen) als ze zo zeldzaam zijn?

Groeten, Lin

Lin

heeft iemand nog een antwoord? :-)

Kirsten

Hoi Lin,

Nee ik heb geen idee en je hebt nog even de tijd om daar over na te denken toch. Als er mensen geintresseerd zijn kan je dit altijd nog bespreken. Ik probeer zelf altijd om het voor de mensen die er niet mee willen kweken of gewoon het leuk vinden om een valkje in huis te hebben, het betaalbaar te houden. Mijn advies,. maak een afweging tussen een goed thuis en de prijs tegen die tijd.
Wel spannend allemaal, ben er benieuwd naar het komende kweekseizoen en natuurlijk blijf ik je volgen.

Groetjes
Kirsten

Lin

Ja dat doe ik nu ook met mensen die ik ken of van ver komen die betalen minder. Maar ja een schatting van dit valkje is wel moeilijk. Maar misschien zal het wel nooit gebeuren.

Groeten, Lin

Rianne

Op zich is er iets van te zeggen dat mensen die van ver komen, minder hoeven te betalen. Zij kiezen ervoor om juist bij jou een valkje te halen omdat jij hebt wat ze willen. Dat is hun keuze, dan hoef jij toch niet voor hun benzine te betalen?
Voor mensen die je kent is het een ander verhaal maar ik ga een valkje niet goedkoper verkopen omdat de mensen zo ver moesten rijden. Ik krijg toch ook geen korting?

Kirsten

Nee ik bazeer mijn prijs ook niet op hun reiskosten  ;), maar ik hou wel heel erg rekening met het feit, dat bij mij een goed thuis zwaarder weegt dan de prijs van mijn valkjes.
Ik wil voorkomen dat mijn prijzen voor de handel aantrekkelijk worden en probeer een gemiddelde te nemen en daarbij ook rekening te houden met m'n uitgaven voor 'valkcity'. Als ik daarmee een beetje richting kiet kan spelen ben ik meer dan tevreden. Dit jaar hebben we veel uitgaven gehad met betrekking tot de nieuwe voliere bijv en de schuur en andere kooien, maar ik denk dat ik het anders redelijk te doen is met de prijzen die ik hanteer.

Groetjes
Kirsten

Rianne

Ik vind het iemands eigen verantwoording hoever ze willen rijden. Ik rij er ook voor naar Belgie en betaal ook de volle mep. Is mijn eigen keuze. :)
Voor speciale mutaties zoals geelwang is een hogere prijs logisch omdat ze zeldzaam zijn en moeilijk te kweken maar de 'gewone' mutaties moeten betaalbaar blijven. Voor onze prijs worden ze ook tam gemaakt dus zijn we nog redelijk vind ik.

Kirsten

hihihi ik heb inderdaad ook zo'n bewogen jaar gehad,. valkjes in belgië en zwolle halen,. Pruimkoppen ook ver weg gehaald (maar je weet wat ze daarvan zeggen ;)).
Voor voliereonderdelen 5 maal naar maaren-kessel,  Beurzen,. ook weer naar Zwolle,. en tevens barneveld. Verder reis ik praktisch naar elke grotere vogel/dierenzaak in Nederland (maandag waarschijnlijk weer naar één samen met Bianca) We hebben gewoon een heerlijke hobby :D, want ik geniet er nog steeds van ongeacht de afstand,. jullie hadden er ook een hele gezellige dag van gemaakt.
En ik ben het zeker met je eens dat je voor een geelwangmutatie meer moet vragen dan een wat meer voorkomende mutatie. Gewoon op je gevoel afgaan.

Groetjes
Kirsten,. en jeh je pc doet het weer,. ga nog even naar je dagboek toe :D