28 maart 2024, 22:41:50

Tik op de snavel

Gestart door Kilian, 25 november 2005, 17:15:51

« vorige - volgende »

Kilian

Hallo iedereen,

Ik ging eens een middagje naar mijn vriend en die heeft een parkiet die heel erg tam is.Maar als zijn vogel iets verkeerd deed of iets dat niet mocht van hem gaf hij hem een tik op zijn snavel.Ik weet nu niet of dat eigenlijk wel een goede manier is om je valkje iets af te leren?
Mijn vraag aan jullie: Mag je, je valkje een tik geven op zijn snavel?

GROETJES,     KILIAN EN DENZEL

Riny

Hallo Killian
Ik doe het nooit alleen als ze me (proberen) bijten.
Dat accepteer ik niet.
Bij andere dingen die ze niet mogen ga ik ze af leiden met iets anders.
Groetjes Riny :D

Tara

Hoi,

ikzelf geef denk ik ook soms een tikje op hun snavel, maar nooit extreem, vaak als ze een beetje te 'agressief' worden, wat Seraiyo graag doet, maar hij zal nooit bijten ofzo, maar eerder een beetje pruttelen en dergelijke, omdat hij zo dominant is.

Persoonlijk vind ik dat een tikje niet echt helpt en dat het zeker niet echt iets is waarmee je je vogel wat mee afleert, want vaak worden ze dan nog 'agressiever' dus...

Tja spreek mezelf een beetje tegen, maar ja, wat wordt bedoeld met een tikje... Het is vaak iets waarmee ze 'spelen' zelfs.

Groetjes, Tara

Riny

Citaat van: Tara op 25 november 2005, 17:23:22

Persoonlijk vind ik dat een tikje niet echt helpt en dat het zeker niet echt iets is waarmee je je vogel wat mee afleert, want vaak worden ze dan nog 'agressiever' dus..


Hoy tara
Soms helpt het echt wel.
Een tijd geleden heb ik Gonnie geadviseerd als Frans haar weer wilde bijten om hem op zijn snavel te tikken.
Ze heeft het gedaan en daarna heeft hij het niet meer geprobeerd.
Terwijl ze van te voren al een paar maanden met van alles en nog wat bezig was om het hem af te leren.
Groetjes Riny :D

Bianca

of blazen is ook een goede "straf" even kort in het gezichtje.
Dat is niet fijn voor ze en je gebruikt geen fysieke correctie.
Misschien een tip?!
Bij werkt het beide maar ik doe het liever op deze manier :D

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Kilian

Bedankt ik wou het gewoon effe weten!
Dat blazen werk blijkbaar ook goed bij Denzel!
Ik vind het veel beter dan een tik!
GROETJES, Kilian 8)

hanneke

ik hen het ook regelmatig gedaan als timmy weer 1 van zijn buien had en in mijn vingers wilt bijten. maar dan wordt het een heen en weer spelletje. tik, bijt, tik, bijt tik, bijt

heb het dus maar opgegegeven en spreek hem dan alleen streng toe en dat werkt hier beter

Riny

Hallo Hanneke
Ik denk ook dat het bij alle valkjes verschilt.
Wat ik schreef dat ik dit bij Gonnie geadviseerd had,die had werkelijk al alles geprobeerd.
Maar de een is hier gevoelig voor en de ander voor dat.
Groetjes en succes Riny :D

~Natas~

Hoi,

Als mijn valkje iets doet wat niet mag, dan GEEF IK HEM GEEN TIK op de snavel.
Ik blijf dat iets gemeens vinden.
Ik blaas dan meestal tegen zijn koppie aan, en dat vind hij ook niet leuk.
Want valkjes zijn hard leers en doen het toch wel.

Groetjes,

Natas

Shirly

Als mijn valkjes vooral Mila ( de kleine donder) iets doet wat zeer doet dan blaas ik net als zij als ze iets niet leuk vindt. Maar ik blaas niet in haar gezichtje. Ik probeer nu een beetje hun gedrag te kopieren als ze iets doen wat ik niet wil.

Nicky bijvoorbeeld ook: ze is nogal bang aangelegd. Wel heel tam hoor en altijd kroelen. Maar ze wil eigenlijk altijd bij mij zijn en niet uit zichzelf spelen op tafel bijvoorbeeld. Als ik haar met mijn hand probeer op de tafel te duwen dan houd ze zich kramachtig vast aan mijn trui. Doe ik het met mijn neus/ snavel dan gaat ze wel...al is het schorvoetend.

Dit heb ik uit een topic hier op het Forum. En ik moet zeggen als we kijken vanuit de valk dan lukken dingen sneller dan wanneer ik kijk vanuit mijn standpunt ( het menselijke dus).

Groetjes Shirly

Shirly

vogels slaan elkaar per slot van rekening ook niet......hihi

zwolse_girl

Ik geef geen tik op de snavel ik zeg gewoon nee hou is op ofzo.. luisterd hij wel naar.. maar hij heeft mij ook nog nooit gebeten,.. teminste niet extreem als hij een beetje boos is pikt die ofzo kriebelt..