19 maart 2024, 04:54:14

Valkparkiet in de voliere doen?

Gestart door Andy, 4 september 2002, 18:01:16

« vorige - volgende »

Andy

Wij hebben een voliere buiten gezet met kanaries in. Nu was mijn vraag;
kan ik er mijn valkparkiet bijzetten. Ik twijfel wel een beetje, omdat ik eens heb horen zeggen dat ze
de vogeldraad kunnen overbijten. De maat van de vogeldraad is 9-13. En ik weet ook niet of hij daar wel gelukkig gaat zijn. Vroeger floot hij wel veel tegen ons, nu zo af en toe eens, omdat we er een spiegeltje bijhingen. Ik weet niet of hij ons dan zou missen, omdat hij ons niet zoveel meer ziet. De voliere staat immers in onze tuin achteraan. Ik zou hem er zelf persoonlijk wel willen bijzetten, omdat hij dan kan rondvliegen. Een tweede wilt mijn moeder niet kopen, omdat ik hem een paar maanden geleden terug heb gevangen naast het water. En ik mocht hem bijhouden omdat hij zo uitgeput was.
Zou U hem er bijzetten of niet?

Dank bij voorbaat.
Andy.

Peter

Hoi Andy,

We zouden de valk niet bij de kanaries plaatsen. De valkparkiet kan een kanarie lelijk in de pootjes bijten. Dat zullen je kanaries niet leuk vinden. Of ze het gaas door bijten weten we niet er bestaat wel speciaal parkieten gaas. Dit heeft ook te maken met de openingen tussen het gaas ze moeten wel goed het gaas kunnen vast pakken.

Door de spiegel ziet je valk een speel kameraadje, daar gaat zijn aandacht nu dan ook hun. Je kunt spiegel ook weg halen. Dan gaat de valkparkiet jullie weer zien als kameraadjes.

Groetjes,
Peter

Tara

Hoi, Peter heeft gelijk. Mijn 6 valken zitten samen met 3 kanaries en dat zijn goede vrienden. Maar mijn valken hebben ook mekaar, en mijn kanaries ook mekaar. Maar ik weet niets van uw valkparkiet, en als die helemaal alleen in die volière moet bij al die vreemdelingen... kan het best mogelijk zijn dat die valk de kanaries bijt in de poten! Pas goed op! Sommigen hebben ervaring met kanaries en valken die samenzitten, maar sommigen dan ook weer niet. Hopelijk ben je er iets mee, groetjes, Tara.