2 mei 2025, 23:24:13

KRIJST ALS IK DE KAMER UIT GA

Gestart door dodo, 2 november 2005, 17:50:52

« vorige - volgende »

dodo

Hallo allemaal,

waarom krijst mijn valkje als ik de kamer uit ga. dat doet hij elke keer weer. waarom doet ie dat?????? volgens mij is het een popje, want voor de rest fluit ie niet veel.

groetjes dodo

Riny

Hoy Dodo
Je valkje krijst denk ik als jij de kamer uit gaat omdat ze graag gezelschap willen hebben,en niet graag alleen zijn.
Heb je er wel eens aan gedacht om een tweede valkje te nemen,dan heeft hij/zij altijd gezelschap.
En voor een valkje is een ander valkje het beste gezelschap.
Groetjes Riny :D :D :D

valkje-jacco

hoi,

het is zeker je enigste valkje he?
dan ziet hij jou als partner en wil dat je niet weggaat dat doet jacco bij mij ook, wat je kan doen is Riny ook al zei een 2e valkje kopen :D

groetjes: Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Rianne

Mocht je om wat voor reden dan ook geen tweede valkje aan kunnen schaffen, probeer dan niet toe te geven aan het gekrijs. Dan weet het valkje dat het zin heeft en hij/zij zal het dan veel vaker en langer gaan doen.

Maar een tweede valkje is echt een uitkomst, vooral als ze elkaar nog leuk vinden ook. :)

dodo

bedankt voor jullie reacties,

ik weet niet of ik nu een  valkje kan nemen, maar ik ga er zeker over naar denken en kijken voor een mogelijkheid om een vriendje/vriendinetje bij te nemen.

groetjes dodo

Riny

Hallo Dodo
Is het valkje wat je nu hebt al helemaal tam?
Anders kun je in de tussentijd dat je er nog over nadenkt wat je zult doen,eerst zorgen dat deze goed tam wordt.
En hier op het forum zitten veel hobbykwekers die valkjes al tam maken in het nest.
Laat je ons nog eens weten wat je doet?

dodo

hoi riny,

ik heb mijn valkje ongeveer 4 maanden, ik denk dat ie al aardig tam.
maar waneer mag je zegen dat een valkje tam is. hij eet uit mijn hand en ook als ik zit te eten wil ie het gewoon uit mijn handen te paken :). hij is verder veel actief en vaak op onderzoek uit.

groetjes dodo

Riny

Hoy Dodo
Als een valkje niet schrikt als jij het wil pakken,kun je wel stellen dat die prima tam is.
En dat die zo mooi bij je komt zitten als je aan het eten bent is een heel goed teken dat die zich prima op mzijn gemak voelt bij jou.
Keurig gedaan zeg!!