wil niks anders eten dan trogierst en zaad

Gestart door zwolse_girl, 20 oktober 2005, 15:26:53

« vorige - volgende »

zwolse_girl

hallo mensen..

Mijn valke wil alleen trogierst en zaad eten als ik een stukje meloen of brood wil geven appels of noem maar op hij laat het gewoon liggen hij neemt er niet eens intresse voor om even te proeven ..

alleen als ik op afstand zeg oh lekker en heb een trogierst in mijn hand en zeg vind je wel lekker kom maar.. dan komt hij alleen verder niks geen brood geen appel niks  ???

Wat kan ik hier aan doen??
Groetjes Jolanda

Riny

Hallo Jolanda
Veel meer als het blijven aanbieden kun je niet doen.
Wat je wel zou kunnen proberen is om op een stukje appel bv wat kleine korreltjes trosgierst te strooien .
Als hij eenmaal de smaak te pakken heeft van fruit vindt die het misschien toch wel lekker.
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Jolanda,

Ik heb hier precies hetzelfde met een aantal die eten echt niks anders.
Wat ze hier wel lekker vinden is een witlof dus probeer dat eens.
Gewoon van alles proberen tot je erachter komt wat hij lekker vind.
Ik geef ze hier omdat sommige zeker bijna niks raars eten altijd vitaminedruppels dan krijgen ze toch wat binnen.
Mijn eerste valkje die at ook nooit wat anders en die is het nu zo gewend dat als het water niet geel van de vitamine's is dat hij ook niet drinkt :(
Je hebt verschillende soorten vitamines ik gebruik zelf Quiko vitamines die mag je dagelijks geven maar bogena bijvoorbeeld maar een paar keer per week.
Ook zit er verschil in kwaliteit ik schat Quiko toch bijvoorbeeld wat hoger in dan bogena.
Maar blijf in de eerste instantie gewoon proberen met verschillende dingen wat je valkje misschien wel lust.

Groetjes, Paul

zwolse_girl

waar kun je dat kopen en hoe duur is dat dan?
hij drinkt verder wel goed en ziet er ook gezond uit
en hij laat zich ook wel horen haha
Groetjes Jolanda

Paul

Hoi Jolanda,

Ik koop dat per halve liter maar met 1 valkje doe je daar dan een paar jaar mee  ;D
Maar ze hebben ook flesjes van 100 ml en die kosten dacht ik 8 euro.
Ik haal dat op een vogelbeurs of bij een vogelhandel want  Quiko hebben heel veel winkels helaas niet alleen vogelhandels vaak wel.
Ik heb ook eivoer van dat merk en ik wil echt nooit meer anders en trouwens mijn valkjes ook niet  ;D
Eivoer is namelijk een probleem op zicht en ze zijn echt kieskeurig wat merk betreft soms en Quiko eten bijna alle valkjes die geen ander merk aanraken.
Ik heb meerdere bekenden die nu ook Quiko gebruiken omdat ze geen ander eivoer aten.
Je zou de importeur van Quiko kunnen mailen met de vraag waar het merk in jouw buurt te krijgen is.

Groetjes, Paul

Ed

Hoi Paul,

Welke Quiko eivoer heb je dan want het is in verschillende uitvoeringen te krijgen.

Quiko eivoer Classic
Quiko eivoer Goldy
Quiko Sitt eivoer     
enz. enz.

Dus welke.

Groetjes
Ed

Paul

Hoi Ed,

Ik heb nu altijd de Classic omdat die ook heel fijn verpakt is.
Ik koop een emmer van 5 kilo en daar zitten 5 losse vacuum verpakte zakken in.
De emmers Sitt die ik daarvoor had die waren gewoon volgestort met los eivoer en dan vind ik die zakken wat fijner omdat het ook beter vers blijft.
Veel verschil zit er volgens mij ook niet tussen de Sitt en de Classic alleen wat extra vitamines geloof ik.

Groetjes, Paul

Kirsten

Hoi Ed,

Ik heb ook de classic versie (ook in een emmer) Het is hier zo´n beetje het enige wat ze allemaal lekker vinden.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Ed

Hoi Paul en Kirsten,

Oke bedankt voor het snelle antwoord dan ga ik het maar een proberen. Ik heb altijd Cede ze eten het wel hoor maar ik hoor zoveel over Quiko dat ik het toch maar een probeer.

Groetjes
Ed

Paul

Hoi Ed,

Het is ook los per kilo te koop in pakken in elk geval dus je zou eerst kunnen proberen wat ze er van vinden.
Ik haal het altijd in Sliedrecht bij vogelhandel Middelkoop die heeft in elk geval Quiko want de meeste dierenwinkels hebben dat niet en vaak echte vogelhandels hebben dat wel.
Ik vind het ook goed ruiken en heb verschillende merken geprobeerd.
Orlux pate met die garnalen raken ze hier helemaal niet aan en sluis ook niet echt maar cede aten ze hier af en toe wel wat.
Maar op Quiko zijn ze hier echt allemaal dol dus ze zijn erg kieskeurig.
Ook mensen waar ze normaal slecht eivoer aten die wat probeerde van mij hadden allemaal een goeie ervaring.

Groetjes, Paul

Ed

Hoi Paul,

Bedankt zal het ook zeker doen eerst een kilo om te proberen. Je kan het ook bij een vogelhandel in Ridderkerk krijgen daar kom ik toch al elke dag voor mijn werk maar ik ga eerst nog even langs de groothandel hier waar ik mijn voer besteld meschien kunnen ze dat ook bestellen voor mij.

Groetjes
Ed

Paul

Hoi Ed,

Waar zit die vogelhandel in Ridderkerk daar wil ik dan ook wel eens gaan neuzen dat is dichterbij dan Sliedrecht.

Groetjes, Paul

Ed

Hoi Paul,

Hier is het adres.

Ridderkerkse vogelhandel
van Os
Ringdijk 26
2981 Ridderkerk
Tel.: 01 80 - 41 42 92
Fax.: 01 80 - 43 26 86
eMail:vanos.bird@wxs.nl


Groetjes
Ed

Ed


Paul

Hoi Ed,

Bedankt voor de informatie ik ga daar zeker even kijken als ik weer eivoer nodig heb want Quiko zit in het programma daar.

Groetjes, Paul