27 mei 2025, 22:58:08

Nieuw tehuis gezocht

Gestart door Robert, 19 oktober 2005, 21:03:56

« vorige - volgende »

Robert

Ik zit met een groot probleem.

Sinds geruimetijd heb ik 2 vogels, 1 valkparkiet en 1 papagaai.
Dit ging altijd goed samen tot ca 2 maanden geleden, het gaat niet goed samen en het wordt steeds erger.

De papagaai moet niets van de valkparkiet hebben en wil hem steeds pakken als ie de kans krijgt en het valkje is behoorlijk jaloers.
Ook wordt er flink wat afgeschreeuwd in huis, vooral door de papagaai. Dit komt omdat het valkje fluit en de papagaai daarop reageert door hem te immiteren, de valk reageert daar weerop etc etc..
De valkparkiet wil graag "de baas" zijn maar dit pikt de papagaai dus absoluut niet, met als resultaat dat het af en toe onthoudbaar wordt binnen.

Het is zo onhoudbaar geworden dat ik heb besloten dat het valkje weg moet.

Waarom het valkje zou je zeggen, nou dit komt omdat een papagaai toch een heel ander soort beest is. De papagaai past zich niet makkelijk aan aan een andere omgeving (is zeer gehecht aan mensen) en andere personen. Ook zijn ze toch een stuk intellegenter , hierdoor krijg je toch een hechtere band als persoon met een papagaai.

Ik zoek dus een nieuw en heel goed tehuis voor mijn valkje Bert.

Hij is ongeveer 2,5 tot 3 jaar oud, grijs, het is een mannetje, geringt en volkomen gezond en natuurlijk tam. Wel is Bert gewent vrijwel de gehele dag los te zijn, hij gaat vanzelf in de kooi om te eten en drinken en natuurlijk om te slapen.

Ik wil Bert alleen maar wegdoen aan een echte liefhebber zodat ik zeker weet dat ie het beter krijgt als nu.

Weet iemand een goed tehuis voor mijn Bert?

saskia_w

erg jammer  dat het niet samen kan  :-\ ik heb katten dus mijn valkjes kunnen niet de hele dag los dus hier zou ie niet erg gelukig zijn. ik hoop dat je snel een huis voor hem vind. ik heb wel een band met mijn valkjes maar ik begrijp dat je die toch het liefst weg doet .

groetjes saskia

Pull the bow of Live and shoot.
Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up
In confusion...seize your path.

If you stand still for Even a moment,
Unanswered questions
will catch up to you.
----------------------------------
Don't go...
Don't leave.
Stay close to my heart.
I will carry on your name.
I will finish...

angelina

Hoi Robert,

Al iemand gevonden voor je valkje?
Misschien kan je hem wat meer promoten door een mooie foto te plaatsen.

Greetz, Angelique ;)

Love birdies

Robert

Ja heb ene nieuw tehuis gevonden.

Een goeie kennis van me wist iemand, zei hadden al 4 vogels en wilde Bert graag een nieuw tehuis geven.
Bert is inmiddels al verhuisd.

Riny

Hallo Robert
Hopelijk is dit voor alle partijen een goed eoplossing.
En zijn baasjes en vogels hier gelukkig mee.
Groetjes Riny :D :D :D