4 mei 2025, 12:17:40

WAT ZOUDEN JULLIE DOEN?

Gestart door bobbie, 16 oktober 2005, 17:27:08

« vorige - volgende »

bobbie

Hallo,

Sinds kort heb ik een wildkleur man Charlie. Eerst apart gezet want toen ik hem in mijn grote kooi met 8 valken deed, bleef hij gillen en roepen.

Sinds een paar dagen woont hij wel in de grote kooi. De dames, in ieder geval 2, zijn wel gecharmeerd van hem. Het gaat nu heel goed. Hij heeft zijn draai gevonden en er was harmonie.

Nu heb ik vanmiddag een uur zitten observeren en 3 kwartier daarvan joeg Charlie iedereen van zijn zitplek weg, ook diverse dames valken.

Er is 1 valk (pop) die hij steeds achterna gaat en die vindt dat niet zo leuk. Als zij gaat eten gaat hij pal naast haar eten, dan gaat ze weg en hij er gelijk weer achteraan. De dames die hem wel leuk vinden kijkt ie niet naar.

Al met al werd het zeer onrustig in de grote kooi. Ik heb hem dus even apart gezet in een kooi. Maar is dit wijs?
Ik ben bang dat het gaat escaleren tussen hem, de mannen en enkele poppen. Ook wordt de pop waar hij het op heeft gemunt, vrij nerveus van het chalken.

Wat raden jullie mij aan?

- Hem in de grote kooi houden en kijken hoe het afloopt?
- Hem apart in een kooi tegen de grote kooi aan?

Of een andere optie?

Gaarne jullie advies.

Groetjes, Nel :)

PS: nu is het in de grote kooi weer rustig, maar Charlie heeft het heen en weer in zijn kooi.

Riny

Hoy Nel
En de popjes die hem wel leuk vinden ,is het geen optie om hem een van hun als partner of gezelschap aan te bieden?
Verder weet ik het ook niet.
Groetjes en succes ermee Riny :D :D :D

bobbie

Hoi Riny,

Bedankt voor je reactie.

Ik denk dat ik dat maar doe.

Vanmiddag heb ik hem nog even terug gezet in de grote kooi maar hij ging direct weer achter de valken aan. Dus ......... er weer uit.

Morgen haal ik een grotere kooi naar voren dan waar hij nu in zit en zal ik een pop bij hem zetten.

Bedankt voor het meedenken :).

Groetjes, Nel :)

Gerda

17 oktober 2005, 19:30:10 #3 Last Edit: 17 oktober 2005, 19:32:18 by Gerda
En....
heb je Charlie en Melina samen gezet??

En hoe ging het??

O ik zag het al bij je dagboek, hij zit samen met Noelani.
Dan was mijn gevoel wel goed en waren het dus echt de hormonen  :D :D

Groetjes Gerda

bobbie

Hoi Gerda,

Ik heb Charlie en Noelani samen gezet:

Charlie heeft denk ik echt last van zijn hormonen en Noelani is momenteel broeds. Zij heeft ook de leeftijd om mama te worden (loopt naar de 2 jaar).

Ik ben zo brutaal geweest om voor hun de kraamkamer in orde te maken  ;), je weet maar nooit.

Eerst zat Charlie apart en was zeer onrustig, steeds heen en weer lopen op een stok.
Nadat ik Noelani bij hem had gezet werd ie gelijk rustig. Ze zitten op 1 stok en poetsen. Het nestkastje heb ik open gezet, misschien gaan ze er van de week in kijken. Lijkt me zo leuk om eens mee te maken dat er jonkies opgroeien.  8).

groetjes, Nel :)

Roosje

Nou ik ben benieuwd, zou je toch opeens jongen krijgen 8)

bobbie

Hoi Roosje,

Hij is al op de versiertour.

Groetjes, Nel :D

Roosje

Ohh geweldig! Hopen dat noelani het leuk vindt :D

carco

Hoi

Wat gaaf zeg:dat koppie!!
Ik was al heel erg benieuwd naar de reacties, aangezien ik momenteel ook soms knettergek word van Derrick die hetzelfde doet bij mijn Charlie..
Aleen die is nog lang niet geslachtsrijp.
Ik kroel hem dan altijd maar even of haal  hem even uit de kooi, en dan is het over.
Maar dit is een hele mooie oplossing zo, en het zou zeker leuk zijn als je nog eens valkjesoma werd ;)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!