1 mei 2025, 21:59:45

sanka blijft agressief!

Gestart door kelly, 12 oktober 2005, 02:34:19

« vorige - volgende »

kelly

hallo,ik heb sanka nu al een grote maand.hij zit al op mijn schouder en geeft zelfs zijn kopje als ik hem wil aaien. maar ik krijg hem met moeite uit zijn kooi!telkens als ik mijn hand erin steek dan doet hij al zijn bekje open of begint hij te blazen en te snauwen.hoe dichter ik kom met mijn vinger hoe erger.wat ik wel doe is mijn vinger terugtrekken,maar mijn hand blijft in de kooi.ik ben zo bang dat hij gaat bijten,maar dan wel hard bijten want ik weet dat sanka dat kan.ooit heeft hij een koekje uit mijn hand genomen en hem heel ver weg gesmeten.nuja,ik ben bang dat hij dat met mijn vinger ook gaat proberen. iemand wat tips voor mij?
dank u
groetjes

Valerie

Hoi Kelly

Dat Sanka blaast wil niet persé zeggen dat hij gaat doorbijten. Dat koekje weggooien is hetzelfde.
Valko doet dat hier ook wel eens blazen, als ik met mijn hand te dicht in de kooi kom. Maar hij bijt me niet, of toch niet dat ik het voel. Probeer hem gewoon uit, of vraag aan iemand anders om te kijken of hij echt bijt of niet.
Succes!

zwolse_girl

onze kuif blaast ook hij blaast meer dan dat die bijt hoor die van mij heeft mij 1x gebeten tot bloedens toe maar heb er echt niks van gevoeld . nooit je hand terug trekken dat weet hij dat hij de baas is en da ha ! je bent bang voor me kan ik mooi gebruik van maken ! dus laat hem maar gewoon zien wie de baas is ..
groetjes Jolanda

Riny

Hallo Kelly
Probeer dan eens of je Sanka op een stokje kunt laten stappen en zo uit de kooi kan halen.
Maar het beestje moet dat wel leren want die weet echt niet altijd wat je bedoelt.
Heel veel geduld is er voor nodig maar dan krijg je wel een dikke vriend erbij.
Groetjes Riny :D :D :D

kelly

met een stokje kan ik hem uit zijn kooitje halen,maar hij kan zich enorm boosmaken als ik dit doe.eenmaal uit zijn kooitje heb ik geen probleem met sanka.op mijn hand zelf mag hij al bijten naar me.en idd het heeft resultaat.hij ziet dat het niet lukt en doet zijn hoofdje dan naar beneden om hem te aaien.maar met mijn vingers...dit durf ik niet doen

Roosje

Oh oh oh, je moet echt niet bang zijn hoor! Een waarschuwingbeetje van een valkparkiet valt echt wel mee. En zolang jij je vogel niet vertrouwt, hoe moet hij ooit jou dan gaan vertrouwen?

Riny

Hoy Kelly
Ik ben het met Roosje eens .
En en valk voelt feilloos aan als je bang bent hoor.
groetjes Riny :D :D :D

kelly

hallo
ik kom met het nieuws dat ik eindelijk mijn angst heb overwonnen door hem een keer in mijn vingers te laten bijten.en inderdaad,het doet niet pijn,hij bijt niet door!hij slaat gewoon zijn bekje tegen mijn vinger :D