28 april 2024, 01:28:19

badje nemen

Gestart door dirkvangeel, 17 oktober 2005, 09:18:53

« vorige - volgende »

TessaTwello

he dat is nog eens een goede tip.Ik heb inderdaad wel een glazen deksel van een grote ovenschaal.Die is ongeveer 2,5 cm diep ja.. Dat ga ik proberen.. Thanx  ;D  ;D

kinky

heey
mijn valkje wou er nooit iets van weten van het badje,
maar ik heb het er bijna anderhalve maand elke dag het water verschoont en hij zat er opeens in. supper lief op 2de kerst dag dus.. was een leuk kado :D

ik ga ook is proberen hem mee onder de douch te nemen klikt wel schattig
groetjes laura

Riny

Hallo allemaal
Als je bladeren van niet giftige bomen in het badje legt gaan ze er ook sneller een bad in nemen.
Zo gaat het in de vrije natuur ook ,dan nemen ze een bad in bladeren die nat zijn van de dauw.
Groetjes Riny :D

Chillie

aiko douched mee met me, en plantenspuit vindt hij ook heerlijk! Een badje in zijn kooi of een kraan, het boeit hem niet, liefst zo ver mogelijk vandaag blijve denkt hij dan ...

ik had laatst een beetje van zijn lievelings-chips in een kommentje met water gedaan (af en toe eet hij graag chips, in zeer beperkte hoeveelheid natuurlijk), maar daar viste hij enkel de chips uit vanop de rand :)

Je kan mss het liedje van bob sinclair - love generation opzetten, tijdens het fluit-stukje begint aiko duchtig mee te fluiten, misschien krijgen jullie valkjes dan wel meer zin om te baden? :) :)

Mvg,
Chillie

Saar

ecco moet niks hebben van badjes en de waterspuit.
we nemen hem gewoon mee onder de douche :)

Riny

Hoy Saar
Dan zul je een zitstok in je douch moeten maken.
Leuke foto.
Groetjes Riny :D

Saar

we hebben een rek waar de handdoeken kunnen hangen.
die hangt net buiten t douche gordijn dus die kan je zo naar binnendraaien :)
groetjes saar

Riny

Hoy Saar
Dan is ecco van alle gemakken voorzien.
Groetjes Riny :D

Ineke

O wat leuk Saar, daar ben ik jaloers op! Die van mij zou panisch door de badkamer vliegen.

Riny

Citaat van: Ineke op 11 januari 2006, 13:17:01
O wat leuk Saar, daar ben ik jaloers op! Die van mij zou panisch door de badkamer vliegen.


Hoy Ineke
Dan zal ik wel eens zorrgen dat jou Americaantje douchen en water wel leuk vindt.
groetjes Riny :-*

Saar

Citaat van: Ineke op 11 januari 2006, 13:17:01
O wat leuk Saar, daar ben ik jaloers op! Die van mij zou panisch door de badkamer vliegen.


Ecco moet wel zin hebben om te douchen. Anders gaat ie lopen mopperen. Maar meestal wilt ie wel.En als ie dr genoeg van heeft dan zegt ie: eh eh!! met andere woorden laat dat :P

southdakota

Mijn valkje (ik heb haar sinds zaterdag) is ongeveer 5 maandjes oud, kan ik haar al proberen te badderen of met een plantenspuit natmaken?

Kirsten

Hoi hoi,

Ja hoor dat kan je zeker proberen. Je kan wat lauw water in een plantenspuit doen of haar op bijv een diep bord een badje aanbieden,. Zorg daarna wel dat ze niet kou kan vatten en maak haar droog met bijv een fohn,. Heel voorzichtig en goed voelen op een afstandje of het niet te warm is.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

mieron

Hoi,
Mijn valkje was eerst heel bang van de plantenspuit,maar de volhouder wint!Nu spuit ik hem elke dag,hij maakt dan een enorm kabaal als ik met de puit verschijn.Hij valt zelfs letterlijk van z'n stokje,zo hard geniet hij ervan!Grappig om te zien!

yvesvdn

Citaat van: angelina op 17 oktober 2005, 22:55:50
Hoi,

Bij de blokker heb je een plantenspuitje voor nog geen 2 euro.
Gewoon een kleintje die je helemaal voor je valkje kan houden.
Lekker lauw water erin, op de nevelstand zetten en dan goed kijken wat er gebeurd.
Vind ie helemaal het einde. Wedden?

Greetz, Angelique ;)


die van ons vindt dat dus maar niets hoor.
wij besproeien hem af en toe met lauw water, met daarin wat kamille thee of eucalyptus, hij blijft gewoon zitten, niet met vleugels open ofzo, maar na enkele keren te sproeien vliegt hij weg.

groetjes