19 april 2024, 01:37:26

badje nemen

Gestart door dirkvangeel, 17 oktober 2005, 09:18:53

« vorige - volgende »

dirkvangeel

Hallo iedereen
ik heb sinds kort een valkje gekocht (2tal weken) hij is het al goed gewend bij mij,want komt graag op men schouders,armen enzovoort. Ik zie dat hij regelmatig zijn kop in het drinkbakje steek,om te baden.Natuurljik is dit veel te klein, maar in de winkel zie ik enkel kleine badjes voor kanaries enzovoort. Waar vind ik grotere,of heeft iemand een andere oplossing? vele groetjes,dirk

Paul

Hoi Dirk,

Je hebt ook grote badjes voor valkparkieten in elk geval alleen gaan ze er bij mij niet in :(
Hier zie je een foto van zo'n badje :
http://www.valkparkiet.net/N_art_36.html
Wat een hoop wel fijn vinden is met een plantenspuit met lauwwarm water besproeien op de nevelstand.
Sommige hangen dan helemaal met de vleugels wijd aan de stok dat is heel leuk om te zien.
Ook baden sommige graag in een plat bord met wat water erin.

Groetjes, Paul

n00bst4r

hello

Onze valkparkiet wil hem niet echt wassen

Na 2 maanden in ons bezit heeft ie nog geen bad genomen.

zijn hier oplossingen voor??

Roosje

Gewoon met de plantenspuit natsproeien, dit is wel belangrijk want het is goed voor het verenpak.

n00bst4r

hartelijk dank
er is 1 probleem
ik heb geen planten spuit
zijn er nog andere mogelijkheden???

Joyce28

Citaat van: n00bst4r op 17 oktober 2005, 20:36:17
hartelijk dank
er is 1 probleem
ik heb geen planten spuit
zijn er nog andere mogelijkheden???


ja,1 kopen ;D

Joyce28

Citaat van: Paul op 17 oktober 2005, 18:42:12
Hoi Dirk,

Je hebt ook grote badjes voor valkparkieten in elk geval alleen gaan ze er bij mij niet in :(
Hier zie je een foto van zo'n badje :
http://www.valkparkiet.net/N_art_36.html
Wat een hoop wel fijn vinden is met een plantenspuit met lauwwarm water besproeien op de nevelstand.
Sommige hangen dan helemaal met de vleugels wijd aan de stok dat is heel leuk om te zien.
Ook baden sommige graag in een plat bord met wat water erin.

Groetjes, Paul



Hier gaan ze bij mij ook niet in,had het idee dat ze het het diepe bad vonden waar ze in verzopen,maar zelfs met een laagje water krijg je ze er niet in

Paul

Hoi,

Wat ze soms ook fijn vinden is bij een lopende kraan te zetten.
Wij hebben een douche stand op de kraan en sommige vinden dat echt heerlijk die springen er soms ook onder.
Hier zie je onze Kleintje in actie :)


Ook kan je bij de douche proberen met een paar druppeltjes op je valkje gericht maar niet meteen onder de volle douche.

Groetjes, Paul

dirkvangeel

heb al geprobeerd om hem bij de kraan te krijgen,maar hij is bang van de gootsteen denk ik,hij wijkt niet van mijn schouders!

angelina

Hoi,

Bij de blokker heb je een plantenspuitje voor nog geen 2 euro.
Gewoon een kleintje die je helemaal voor je valkje kan houden.
Lekker lauw water erin, op de nevelstand zetten en dan goed kijken wat er gebeurd.
Vind ie helemaal het einde. Wedden?

Greetz, Angelique ;)

Love birdies

n00bst4r

hmm bij de blokker e zeg je

mss moet ik eens gaan winkelen naar de blokker  ;)

thx voor de tips

wel nog een vraag
die sproeistand van de kraan is dat niet te hard???

en onze valkparkiet is  denk ik verschrikt  van de weerspiegeling (kan dit?)

toch bedankt

Roosje

je hoeft hem ook niet meteen vol eronder te zetten hoor. de plantenspuit zal hij in het begin niets vinden, hier vinden ze het pas leuk na een keer of 4 en dan gaan ze helemaal los hoor :)

Paul

Hoi,

Hier koos Kleinje (het valkje op de foto) er zelf voor om bij de kraan te gaan zitten en de druk is hier niet zo groot op de kraan.
Ik heb hier van alles geprobeerd en vele schalen en baddingetjes gekocht maar de plantenspuit blijven de meeste toch favoriet vinden.
Sommige gaan plat met de vleugels wijd op de bodem liggen soms zelfs om maar zo veel mogelijk op te vangen :)
Het is een genot om te zien hoe fijn sommige dat vinden.
Doe het alleen wel overdag en niet in de avond want als ze gaan slapen met natte veren kunnen ze ziek worden.

Groetjes, Paul

Andrea

Hallo,

Bij mij hebben de valkjes een hekel aan de plantenspuit en de goorsteen. Maar een badhuisje daar gaan ze wel weer in, en als ik deze ben vergeten in de kooit te zetten gaan ze gewoon in de waterbak badderen  :D Dat ziet er niet uit,want die is veel ste klein en gaan ze zich letterlijk in allerlei bochten wringen om de vleugels nat te krijgen. Schijnbaar bevalt het wel, want ze doen het elke keer weer.
Wat ik hier dus lees heeft elke valkparkiet zijn eigen voorkeur hoe die baddert of doucht.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Rianne

Ik neem ze wel eens mee onder de douche, en zorg er dan voor dat ze wat nevel over zich heen krijgen. Ze mogen niet zeiknat worden.