19 april 2024, 12:02:07

Quarantaine

Gestart door Riny, 13 oktober 2005, 10:37:01

« vorige - volgende »

Riny

Hallo allemaal
Als je valkjes in quarantaine hebt zitten ,mogen ze dan in een ruimte staan waar ook andere valkjes zitten?
Wel allemaal in aparte kooien natuurlijk ,en ook de kooien een stuk uit elkaar.
Graag jullie mening.
Groetjes Riny :D :D :D

Rianne

Volgens mij niet, omdat de meeste ziektes zich via de lucht verspreiden.

Agnes


Het lijkt mij ook niet verstandig.
Zeker niet als de volgels ook nog eens los mogen, dan komen ze toch nog met elkaar in contact.

(dit was de mening van een leek ;))

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Mariska

Hoi Riny,

Lijkt mij beter van niet.
Dan kun je alsnog ziektes via de lucht verspreiden.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hoy Agnes
Deze valkjes  mogen niet los, 2 stellen zitten bij elkaar in de hoop dat ze koppeltjes worden.
De andere zijn mijn nieuwe aanwinsten van vorige week.
Groetjes Riny :D :D :D

Mariska

Hoi Riny,

Hoever kun je ze dan uit elkaar zetten?
En pagegaaienziekte kun je toch alleen via contact met ontlasting overdragen dacht ik.
Maar er zijn natuurlijk nog meer ziektes die je misschien wel via de lucht verspreid.
Maar ik ben ook maar een leekje ;)

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hoy Mariska
Ik kan de kooien 3 meter uit elkaar zetten.
Groetjes Riny :D :D :D

Mariska

Hoi Riny,

Ik vind het een twijfelgeval ???
Ik hoop dat er nog anderen reageren die er meer verstand van hebben.
3 meter is niet zo heel veel.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

Ik zou het niet doen, pbfd bijvoorbeeld verspreidt zich door de lucht. Bij mij gaan ze in een aparte kamer.

Riny

Hallo Roosje
dat heb ik ook nog altijd zo gedaan ,maar ze roepen zo naar elkaar .
Daarom vroeg ik jullie mening.
Maar dan laat ik ze lekker staan waar ze zijn.
Groetjes Riny :D :D :D

Joyce28

wat ik van de ass van dhr Feld die zei dat de ppgz alleen via ontlasting overging.Dus als je het ene valkje vast hebt gehouden,je handen wassen een andere trui aandoen of niet meer tegen je aanhouden
Zo had ik dat begrepen


Roosje

pbfd gaat ook via stof en speeksel, echt waar...

Joyce28

Misschien is dat ook wel de verklaring voor een andere trui aantrekken vanwege de stof?

Inger m

Hoi,
Bij quarantaine moeten de vogels het beste in aparte ruimtes staan, zelfs beter is om ze niet in hetzelfde gebouw (lees: huis) te houden. Voor de meeste mensen is dit niet haalbaar. Voor mij ook niet.

ik denk dat je door ze in aparte ruimtes te houden, ze als laatste te voeren en te verschonen en andere schoenen/ kleding (stofjas) al het een en ander uitsluit. Uiteraard is de verspreiding per ziekteverwekker verschillend, evenals de incubatietijd van ziektes. Vandaar dat er ook diverse discussies zijn over de lengte van de quarantaine.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Riny

Hoy allemaal
Nou ik laat ze lekkert apart staan.
Ze staan wel in het zelfde huis want om ze in de garage te zetten gaat me een beetje te ver.Ze is er groot genoeg voor daar niet van,maar dat vind ik maar niks.
Allemaal bedankt voor jullie reactie's.
Groetjes Riny :D :D :D