25 april 2024, 21:56:17

agressieve valkparkiet tam te maken?

Gestart door Cheeky, 16 oktober 2005, 18:43:46

« vorige - volgende »

Cheeky

Ik heb mijn valkparkiet Cheeky nu ongeveer een maand en hij is ongeveer een half jaar oud, Ik wou heb graag tam krijgen en probeer hem steeds te laten wennen aan mijn hand met trosgierst, maar hij blijft agressief naar mensen toe!
Als ik gewoon trosgierst in de kooi hang is hij er dol op, maar als ik hetr vasthou moet hij er meestal niets van hebben. Hoe kan ik er voor zorgen dat hij niet meer aanvalt en agressief is?

Graag wou ik trouwens ook weten wat de stand van de kuif inhoudt, overdag staat zijn kuif meestal helemaal omhoog en is hij vrij alert, maar s avonds begint Cheeky altijd te fluiten en te schreeuwen (voor mijn gevoel kanarie geluiden, heeft hij die soms in de dierenwinkel geleert?) en dan ligt zijn kuifje meestal, wat houdt dit in? betekend plat da hij op zijn gemak is, of juist niet?

Riny

Hallo Cheeky
Dat zijn kuifje plat ligt betekend dat hij tevreden is.
Staat zijn kuif recht omhoog dan is dat een teken dat hij op zijn hoede is.
Een valkje wat uit de dierenwinkel komt is al vaker door de mensenhanden gevangen,en dat gebeurd lang niet altijd voorzichtig.
Meestal duurt het heel erg lang voor ze dat zijn vergeten.
Het enigste wat je kunt doen is zachtjes tegem hem praten en zo zijn vertrouwen proberen te winnen .
Het zal wel langer duren als bij een valkje wat je bij een hobbykweker koopt.Je moet maar zo denken de aanhouder wint en je valkje is nog bang.
Groetjes Riny :D :D :D