opeten van rubber, papier, stof enz

Gestart door snoopy, 14 oktober 2005, 13:31:07

« vorige - volgende »

snoopy

Hoi allemaal,

Mijn lieve valkparkiet Snoopy is naast knuffelen :D ook dol op het opeten (dus niet alleen slopen) van: rubber (vnml. van de zitstokjes), papier en pluisjes/draadjes van kleding :(. Ik probeer dat zoveel mogelijk te voorkomen maar dat lukt helaas niet altijd. Ze schijnt er nu nog geen last van te hebben maar heeft iemand enig idee of dit op langere termijn schadelijk kan zijn voor haar gezondheid?

Alvast bedankt voor jullie reactie(s),

Groetjes, Désiré

Mariska

Hoi Desire,

Lijkt me niet echt gezond, vooral dat rubber niet.
Zou toch proberen om haar steeds te waarschuwen als ze dat doet. Of anders spullen weghalen als je haar los heb.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hoy Desire
Probeer je valkje af te lijden met andere dingen zoals twijgjes en soepstengels.
Als er andere dingen zijn waar die wel aan mag slopen helpt het misschien ook wel.
Groetjes Riny :D :D :D

margreet

hallo Desire,

Je hebt waarschijnlijk van die stokken in je kooi met een rubber grip, deze worden vaak standaard bij de kooien geleverd. Dit is eenvoudig op te lossen door er zelf houten stokken voor in de plaats te zetten. Ook wilgentakken kun je gebruiken.

groetjes Margreet

Agnes

Of van die stokken van mineraalsteen... die mogen ze zelfs opeten ;)

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

snoopy

Nu kan ik het eten van rubber/papier wel voorkomen, dat is dus niet (meer) zo'n probleem. Het gaat nu meer om het eten van pluisjes, kan slechts in mijn nakie gaan zitten ;D. Zou het kunnen dat haar darmen/maag verstopt raakt door het eten van deze pluisjes??

Groetjes,

Désiré