geen vaste tijden gebruikt..eindelijk overleefd!

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 16 oktober 2005, 12:33:40

« vorige - volgende »

Jaimy_en_Viggo

Hey mensen,

Ik loop hier al een tijdje mee en moest het toch vertellen. Er zal wel neagtief gereageerd worden, omdat het niet volgens het boekje is gegaan en waarschijnlijk door veel mensen als "slecht" wordt gezien, maar dit is mijn ervaring en ik ben het zeker van plan vaker zo te doen.

Af en toe heb ik ook valkjes proberen groot te brengen met de pap..2 keer omdat het moest en 1 keer om het valkje heel tam te krijgen. Al die keren heb ik me aan een voedings schema gehouden en al die keren vielen de vogels heel veel af..kregen groeiachterstanden en gingen vervolgens dood..terwijl ik me trouw hield aan de tijden en de hoeveelheden pap.

nu wil ik natuurlijk niet beweren dat het aan die schema's lag..zeker niet, maar elke keer als ik ze weer "mocht" voeren waren ze echt uitgehongerd en waren de krobjes allang en breed leeg.

Dus daarom heb ik bij de laatste keer geen schema gevolgt, maar gewoon gevoerd waarneer de krob bijna leeg was..ik voerde dus vaker..niet op vaste tijden en telkens kleinere beetjes..en het valkje groeide als kool..werd groter dan de meeste valken van al 2 jaar oud..en was met 6 weken al zelfstandig!!

Dus ik weet niet of het voeren volgens een schema altijd zo goed is..ik doe het in elk geval niet meer, door mijn eigen ervaringen.

Ik probeer met dit berichtje niet te zeggen: iedereen..gooi je voedings schema het raam uit! want een onervaren iemand moet natuurlijk wel een beetje richtlijnen hebben, maar ik moest dit gewoon even kwijt, omdat ik er toch wel van tot te kijken..en me nu rot voel dat ik het niet eerder zo heb gedaan.

Groetjes Jaimy

Riny

Hallo Jaimy
Zo doe ik het altijd,kijken naar de kropjes.
Ik kijk zelden naar een schema want niet ieder valkje is het zelfde.
Idem dito met de gewichten.
Groetjes Riny :D :D :D

Tara

Ik keek in het begin ook te veel naar het schema en luisterde ook te veel naar de raad van andere mensen.

Wat mij betreft is dat ik het op mijn eentje moet doen en het zelf kan, blijkbaar gaat dat ook het beste. Ik heb dit jaar veel valkjes hun leven gered door mijn handopfokervaring, die nu ook ontzettend veel gegroeid is, waar ik blij om ben.

Seraiyo, vanaf dat ie nog in het eitje zat, die nu bij me zit, een goede week zelfstandig is, heeft mijn zelfvertrouwen volledig teruggegeven, nadat ik die verloren was na de dood van Plukkie, doordat ik me te veel zorgen maakte omdat ik het slecht deed. Dat beïnvloedt ook veel te veel.

Groetjes, Tara