2 augustus 2025, 13:29:10

rosella's Rossa en Jocko†...

Gestart door Monky, 15 oktober 2005, 20:41:05

« vorige - volgende »

Monky

Hi Mara,
Ik ben blij dat je ervan genoten hebt  :) Daar doen we het voor, toch? En je hebt er lang genoeg op moeten wachten  :-[ ;D

Dank je wel Sanna, Anja en Romy. Ik ben er niet aan toe gekomen om ze los te laten... Misschien toch maar even wachten tot Erwin terug is. Stel dat er iets gebeurt en ik met snel naar de dierenarts... Tja doem senario, maar je weet maar nooit  :-X :-\

Ja ja...  ze maken vorderingen  ;D ;D ;D Ik heb ze vanochtend elkaar zien voeren!!!! Zo'n lief gezicht  :D
Ze beginnen elkaar echt wel leuk te vinden volgens mij  :D

Mara, even een vraagje... Jij hebt toch jongen gehad? Zat jouw koppeltje veel samen en te kroelen en zo? Of gingen ze meer hun eigen weg?

Jocko en Rossa zitten namelijk niet samen op een stok of zo, maar als ze de riedels krijgen komen ze bij elkaar om hun ding te doen. Ze eten wel samen.
Ik weet niet in hoeverre rosella's daarin verschillen ten opzichte van valkparkieten.

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Monique

Wil je weten hoe dat koppeltje met elkaar omging? Haha, ze kijken niet naar elkaar om hoor. Ze kroelen wat (heel soms hoor) en verder gaat ieder zijn eigen weg....Dus hoe er eitjes zijn gekomen, ik heb geen idee.... ;D

MAra

Valerie

Zaten die 2 mekaar te voeren? Lieeeeef!!  :)
Betekend dat dat ze verliefd zijn? Ricky heeft Luna wel eens gevoerd. Die wil dat altijd als hij de kans ziet. (rosella en valkje). Dus als ik wil, krij ik een rosella met een kuif.  ;D
Monique, als dat bij jou goed komt en je zou een nestje krijgen, dan ga ik ook denken om een keer een popje voor Ricky te halen.  :)

Monky

Valerie, ik weet niet of ik ze een nestje zal laten krijgen hoor... dus hou maar niet je adem in. Ik denk wel dat je Ricky er een plezier mee doet om er een popje bij te zetten.... Heeft jouw Ricky goed contact met de valkparkietjes?

Zo ik heb weer wat fotootjes gemaakt... Niet de mooiste of origineelste... maar wel leuk...

Rossa is lekker aan het smikkelen... zonnebloempitje  :)

Jocko's snavel moet binnenkort weer eens gedaan worden  :-\

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Monique

Hele mooie foto's hoor. Echt heel erg mooi. Hier eten ze ook zo uit het handje...of in dit geval, pootje. Maar het is zo leuk om te zien dat ze het net als een handje gebruiken.

Hoi Valerie

Ik denk dat je Ricky een heel groot plezier doet om er een popje bij te zetten.

mara

Monky

Sorry Mara, maar ik heb nog steeds geen tijd gehad om beneden foto's te maken. En ze staan eigenlijk niet goed voor mooie foto's. En ik wil ze nu even met rust laten...

Hi allemaal,

Nou ik ben weer met Jocko naar de dierenarts gegaan om de snavel en tanden te laten knippen  :-\
Het was een groot drama  :'(  Ik wilde hem uit de kooi halen en hij bleef maar fladderen en schreeuwen. Hij bloedde op gegeven moment helemaal aan beide vleugels. Het is me uiteindelijk toch gelukt en meestal is hij dan weer een beetje rustig in het reismandje, maar dit keer niet... hij bleef maar krijsen.
Het deed me zo'n pijn om hem zo te zien  :'(

Ik had de snavel dit keer echt heel lang laten groeien... ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld... maar nu kwam de snavel bijna tot in zijn nek... ik moest wel gaan...
Ik vind het zo erg voor hem... zucht...

Ik ben benieuwd hoe lang hij dit vol houdt. Hij wordt over 2 weken al 10 jaar... ik ben benieuwd of er nog 10 bij komen...

Groetjes,
Monky

Sanna

Ach Monique, wat erg voor Jocko :-\.
Kun je geen kundige dierenarts vinden die hem aan huis wil knippen? Dat zou hem een hoop stress besparen. Ik hoop dat hij gauw weer een beetje in zijn doen is.

Groetjes, Sanna

Monky

Hi Sanna,

Ze is een kundige dierenarts... alleen Jocko is gewoon heel wild en laat zich niet makkelijk vangen. En aan huis heeft hij evenveel stress... het knippen moet toch gebeuren. Hij heeft alleen de reis niet. Nee, ik ben bang dat het zo zal moeten zijn tot zijn dood.
De arme stumper. Ik hoop dat hij het morgen weer vergeten is.
Hij zit nu wel weer lekker op zijn stokkie te slapen.

Het is helaas niet anders. Bedankt voor je lieve berichtje Sanna  :)

Groetjes,
Monky

Caroline

Hè bah Monique, wat verschrikkelijk.  :'(

Vergeet wel niet dat hoe langer je de snavel door laat groeien, hoe verder ook het leven doorgroeit.  :-\

Dus of hij kan niet zo kort meer worden geknipt of erg ver in het leven. Auw!!!  :'(

Hopelijk heb je nog lang en veel gezelligheid van Jocko.

Beterschap voor hem.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hoi Monique

Het geeft niet dat je nog geen foto's hebt, die komen wel. Laat ze allebei maar lekker bijkomen en herstellen want dat hebben ze wel nodig.

Jammer dat het zo'n drama is om Jocko te vangen en te laten knippen, maar het is voor zijn eigen bestwil en ik hoop dat er nog heel wat jaartjes bij komen.

Mara

Monky

Hi Caroline,

Helaas moeten we het maar riskeren dat het leven ook doorgroeit. Al lijkt het mee te vallen hoever het leven groeit. Maar als we eerder gaan dan nu, moeten we steeds vaker naar de dierenarts en dat geeft steeds zoveel stress... Ze schroeien het daar dicht. Hij lijkt er dan ook niet zo veel last meer van te hebben.
Ik weet het, het is kiezen tussen kwaad en erger, maar het is helaas niet anders.

Hi Mara,
Ik vind het ook jammer, maar goed, ik kan helaas moeilijk de snavel oneindig door laten groeien. Het was nu eigenlijk al veel te lang. Ik hoop ook dat dit niet uit maakt voor zijn levensverwachting  :) en dat hij 25 mag worden... of hoe oud worden ze ??? Ik weet het eigenlijk niet meer  :-[

Hij lijkt er wel weer een beetje overheen. Hij heeft al weer lekker gefloten en is op Rossa's rug geklommen... niet dat zij dat zo geslaagd vond, maar toch...  ;D Ik zag hem ook al een aap door de kooi heen hoppen... talie-touw-tralie-schommel-touw enz...

Hij is nog wel onrustig als ik bij de kooi kom, maar ja, ik had niet anders verwacht helaas.

Ik zal binnenkort echt foto's proberen te maken. Het wordt hoog tijd.

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Monique

Ik heb geen idee hoe oud rosella's kunnen worden, maar de oudste van mij zijn tussen de 25 en 30 jaar oud. En die gaan nog steeds mee.  ;)

Ik snap wat je bedoeld hoor, je kunt de snavel inderdaad niet door laten groeien. Je doet het voor zijn eigen bestwil.

Ik ben benieuwd naar de foto's.

Mara

Valerie

Monique,

Als jij Jocko moet vangen (voor z'n snaveltje), doe jij dat dan in het licht of donker?
Ik merk dat, als ik Ricky moet vangen, het makkelijker in het donker gaat. Ik pak dan een handdoek een aantal keer dubbel gevouwen en neem hem er zo tussen, heel voorzichtig. Dan praat ik heel rustig tegen hem en wordt hij vanzelf rustig. Misschien een tip voor Jocko. Het geeft Ricky een boel minder stress. ;)

Monky

Jocko is vandaag 10 jaar geworden  :D

Dat er nog vele jaren mogen volgen...

Liefs,
Monky

Romy

Proficiat Jocko!  :D

Hopelijk mag je nog vele gelukkig jaartjes bij je bazinnetje doorbrengen!

Groetjes
Romy en Flupke