2 augustus 2025, 07:31:59

rosella's Rossa en Jocko†...

Gestart door Monky, 15 oktober 2005, 20:41:05

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

In wat voor kooi zet je zo'n rosella eigenlijk?

;)

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Als je ze er regelmatig uit laat, kan je een kooi waar valkjes in kunnen gewoon gebruiken. Groter is in dit geval wel beter. Ze moeten in elk geval kunnen fladderen.
Ze lijken een andere vleugelopbouw te hebben, wat gedrongener.
Het is schitterend om ze te zien vliegen  :) met die gekleurde vleugels. Het is me nog niet gelukt om daar een foto van te maken. Ze zijn werkelijk nog sneller dan valkjes  ;D

Heb je neiging rosella's te nemen Marc?  ;D

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Neiging wel, plaats niet... :-\
Als ze nog sneller zijn dan valkjes moet dat toch behoorlijk snel zijn als ik zie hoe Jefke hier door de lucht klieft ;D.

Monky

Hi Allemaal,

Even een update... :)

Zaterdag met Jocko naar dr. Feld gegaan om zijn snavel te laten knippen.
Ik was bang dat hij veel stress bij het vangen zou hebben, maar dat viel gelukkig reuze mee. Ik had hem zo te pakken. De sukkeltje ging op de grond zitten  ::) Als hij nou bovenin was blijven zitten, had ik het moeilijk gehad. Maar gelukkig dacht hij zelf niet zo hahaha.

De hele reis was verder rustig verlopen. Het was enorm druk in de wachtkamer.
Het grappige was dus dat er veel mensen met vogels zaten  :) Zeer ongebruikelijk bij een standaard dierenarts  :)

Er was helaas wel iemand die stond te wachten om haar overleden vogeltje op te halen. Ik moest meteen aan Sanna denken  :( Maar dat terzijde...
We hebben een half uur gewacht voor we aan de beurt waren.

Ze namen Jocko in de houdgreep. Ik kan je zeggen...Er is helemaal niets mis met zijn stembanden!!! Wat een geluid kan er uit zo'n klein beetje komen!!! Hij heeft de snavel goed kort geknipt en dichtgeschroeid. Hij heeft ook een manicuur gekregen  ;D Dr. Feld constateerde dat hij verder in goede conditie was ondanks zijn lange snavel. Ik vroeg hoe dat nou kwam dat die snavel zo lang werd en of ik er iets aan kon doen. Het blijkt dat zijn snavel ontzet is!! Hij vermoedt dat het in het nest gebeurd is. Daardoor past de boven en ondersnavel niet goed op elkaar en slijt het dus niet op natuurlijke wijze en zal hij niet geneigd zijn een mineraalsteen of iets dergelijks te gebruiken. Dan weten we dat ook weer.

Ik zal elk half jaar de snavel weer moeten laten knippen.
Maar voorlopig zit het nu even goed en kan hij lekker zijn zaadjes op een normale manier pellen.

Wat ook erg leuk is, is dat Rossa beneden staat en Jocko in de voliere boven. Ze zingen naar mekaar!!! Echt heel erg lief  :-* Jocko is heel erg blij in zijn voliere. Hij kan nu lekker zijn vleugels strekken. En dat doet hij dan ook!! Ze hebben een enorme coordinatie moet ik zeggen. Hij vliegt met gemak door de ringen heen. Wat een pracht gezicht. Ik zal kijken of ik daar foto's van kan maken.

Zo dat was ook weer een heel verhaal.
Zodra ik thuis weer internet heb, zal ik weer foto's plaatsten van mijn lieverds.

Dat was het weer even voor nu.

Groetjes,
Monky

Mara

Citaat van: Monky op 17 maart 2006, 20:37:20
Als je ze er regelmatig uit laat, kan je een kooi waar valkjes in kunnen gewoon gebruiken. Groter is in dit geval wel beter. Ze moeten in elk geval kunnen fladderen.
Ze lijken een andere vleugelopbouw te hebben, wat gedrongener.
Het is schitterend om ze te zien vliegen  :) met die gekleurde vleugels. Het is me nog niet gelukt om daar een foto van te maken. Ze zijn werkelijk nog sneller dan valkjes  ;D

Heb je neiging rosella's te nemen Marc?  ;D

Groetjes,
Monky

Idd, ze zijn superrap maar wel mooi om te zien. Ik moet zeggen, ik geniet van mijn rosella's net zo zeer als mijn valkjes.

Ik wist niet dat je rosella's had Monky. Vind ik wel leuk om te lezen.

Groetjes

Mara en haar rosella's

Monky

Hi Mara,

Ik heb al een hele tijd rosella's  :) Ik schrijf er alleen iets minder over en er komen ook minder reakties hier  :) Ze zijn ook niet super tam zoals de valkjes. Rossa is wel iets tammer, maar lang niet genoeg. Jocko is helemaal wild en zit nu dus lekker in een grote voliere.
Wat voor een rosella's heb jij? Zou je hier een foto van ze kunnen plaatsen? Vind ik leuk  ;D

Ik heb zonder dat ik het in de gaten had ruim een uur naar mijn beesies staan kijken. Jocko zat naast Lumpi (grasje) op een stok. Daarnaast zat Istello (ook grasje) Die twee zal je nooit ver van elkaar zien. Maar goed... Jocko ging op gegeven moment steeds dichter bij Lumpi zitten. Echt stapje voor stapje. Als hij zo'n stapje gezet had ging hij zich weer strekken alsof hij niet wilde laten zien wat hij aan het doen was  :) Op gegeven moment is hij zo dicht bij haar en hij doet zijn koppie naar beneden om gekroeld te worden!!!! Door een grasje!!!  ;D ;D ;D Lumpi vindt de grote kop van Jocko toch wel een beetje eng ook al kennen ze elkaar al heel lang dus vliegt ze even weg en Jocko gaat weer op zij. Ze komt weer terug en Jocko probeert het opnieuw  ;D Ze heeft hem ook een tik op zijn kop gegeven. Echt het zag er zo lief uit.
Jocko is 2 of 3 keer zo groot als Lumpi, die vrij klein is voor een grasje. Ik heb er echt van genoten  :-* :-* :-*

Je kan wel merken dat nu zijn snavel geknipt is, hij zich wel een stuk beter voelt. Ik heb ze ook een douche gegeven gisteren. Alle vogels. Ze hebben er alle 8 van genoten en wat een pracht gezicht!!! Ze genieten er allemaal op hun eigen manier.
De grasjes gaan aan de tralies hangen. De valkjes slaan hun vleugels open en de rosella's gaan helemaal bol zitten.

Ik kan niet wachten tot al de dozen weg zijn en ik heerlijk op mijn bank van de vogels kan genieten.

Groetjes,
Monky

Caroline

Hoi hoi!!

Ik zie je helemaal voor me, lekker liggend op je bank, smile op je gezicht en maar genieten. (en de tijd vergeten)  ;D

Was vast een heel leuk gezicht een grasje kroelend met een rosella.

Groetjes van Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Ikzelf heb prachtrosella's. Hoe oud ze zijn weet ik niet, wij hebben ze zelf sinds 1991, dus nu 15 jaar en het zijn niet meer de jongste maar wel erg lief moet ik zeggen. Ook naar de andere vogels toe. Ik zal gauw een paar mooie foto's maken.

Groetjes

Mara

Mara

Hey Monky

Even een foto van mijn rosella's.

Groetjes

Mara

Leentje van de kuifjes

Een prachtig gezicht, die Rosella's broederlijk naast de valkjes :D!

Citaat van: Mara op 26 juni 2006, 20:06:45

Groetjes Leentje

:D De Kuifjes van Wilgendaal! :D

Klik op mij! ;)

Mara

Ja leuk he, gaat ook ontzettend goed met elkaar. Hebben de valkjes eens ruzie dan gaat de grote man er tussen zitten zo van, en nu geen geruzie meer. En de valkjes jongen verstaan zich ook super met mijn drie rosella jongen. Echt super.

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Leentje - Vier Kuifjes op 26 juni 2006, 20:12:13

Oeps... dat was ik dus die de voorgaande post schreef ;D. Vergeten als mezelf in te loggen, dat heb je als je met z'n tweeën vanop dezelfde computer op een forum schrijft ::)...

Monky

Hi Mara,

Wat ziet dat er toch schitterend uit  ;D Heb jij 3 rosella's?
Ik heb wel eens overwogen om er nog een "wilde" bij te zetten. Uhm, lees ik goed dat je rosella jongen hebt?

Bedankt voor het plaatsen van de foto. Ik vind het heel leuk.

Citaat van: Marc - Vier Kuifjes op 26 juni 2006, 20:15:04
Citaat van: Leentje - Vier Kuifjes op 26 juni 2006, 20:12:13

Oeps... dat was ik dus die de voorgaande post schreef ;D. Vergeten als mezelf in te loggen, dat heb je als je met z'n tweeën vanop dezelfde computer op een forum schrijft ::)...

Dat dacht ik al min of meer  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Valerie

Mara,

om jaloers op te zijn!!! En die kunnen zomaar bij de valkjes?

Hee Monique!

Wat lief! Jocko die zich door een grasje laat kroelen!! Ik smelt al bij de gedachte! :)
Dan ben ik zo jaloers dat ik Ricky niet bij de andere kan zetten, omdat die ze aanvalt.  :(
En toch weet ik dat Ricky een maatje zou willen.

Monky

Hi Valerie,
Bij mij zitten ook de grasjes, valkjes en rosella bij elkaar. Het gaat prima.

Ik zit een klein beetje met hetzelfde probleem. Ik wil eigenlijk ook een maatje voor Jocko. Ik weet alleen niet wat dit met hem doet. Hij reageert goed op Rossa van een afstand, maar ik weet niet hoe dat gaat als ze echt samen zouden zijn.

Het kan 2 kanten op en ik ik heb mijn beperkingen wat het aantal kooien betreft  :-\
Maar ik denk dat Jocko ook best een eigen maatje wil als je dan ziet dat hij zich zelfs door een grasje wil laten kroelen  :-*

Maar Valerie, jou tijd komt ook wel  ;D Misschien wel eerder dan je denkt. Je weet het maar nooit  ;D

Groetjes,
Monky