28 maart 2024, 19:54:42

rosella's Rossa en Jocko†...

Gestart door Monky, 15 oktober 2005, 20:41:05

« vorige - volgende »

Monky

15 oktober 2005, 20:41:05 Last Edit: 21 juli 2010, 13:40:25 by Monky
Ik heb inderdaad besloten om de prachtrosella te nemen, die Rick aanbood onder topic "aanschaf". Ik moet eerlijk bekennen dat ik kippenvel kreeg toen ik hoorde wat het diertje allemaal heeft moeten doorstaan.
Ik hoop dat het goed zal gaan tussen mijn eigen Jocko en deze nieuwe.  :-\  Ik heb tegenstrijdige verhalen gehoord over of je wel of niet twee van deze soort bij elkaar kan houden. Mocht blijken dat het niet kan dan blijven ze apart, maar toch samen...snap ie?  ;)

Hij heet nu Rosso. Een mooie naam met een vervelend verleden. Hij gaat nu een nieuw leven tegemoed. Zal ik zijn naam veranderen?
Wat vinden jullie?

Groetjes,
Monique

Bianca

Ik vind het zeker een goed plan maar ik zou het wel in de zelfde klanken en stijl houden
met een simpele aanpassing wordt het bijv, Rossi, wereld kamioen motoracen......erg leuk toch?
of Rocko, Rollo of Rayza?!
Een vogel went toch aan zijn naam in de loop van de jaren.......... ;)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Monky

Hi allemaal,

Ik heb Rossa vandaag bij Rick opgehaald.
Gut wat een lief beestje :-* !! Rick heeft haar de naam Rosso gegeven, want dat hand de vorige eigenaar nog niet gedaan. Ik heb het veranderd in Rossa, want ik ben er 90 % zeker van dat het een vrouwtje is en niet een mannetje zoals de vorige eigenaar dacht.

We kwamen binnen en gingen bij de kooi kijken. Nou, ze kwam meteen naar ons toe vooral als je een zonnebloempitje in je handen had :)  Daar is ze werkelijk helemaal gek op. Ze gaat heeeel zachtjes fluiten. Echt schetig. Ze kon het vooral goed met mijn vriend vinden. Ook erg handig ;)  Ik had al een mandje gekocht die Mandy had aangeraden.
Nou zo lief was ze. De bovenkant is doorzichtig en onder weg probeerde ze steeds contact te maken. Ik gaf haar wat zonnebloempitjes en ik had trosgierst erin gedaan. Ze zat er lekker van te smikkelen. Ze leek helemaal niet bang. Ik weet niet wat Rick gedaan heeft maar hij heeft bijna alle angst uit haar genomen. Echt klasse als je bedenkt dat de vorige eigenaar (dus niet Rick) met het diertje smeet als ze niet deed wat hij wilde. Ik ben echt heel blij met Rossa. Jocko probeert trouwens ook steeds contact te zoeken met haar. Zij heeft er echter nog geen ogen voor, want haar nieuwe kooi is nog veel te interessant.

Ik ben zo blij met het diertje. Ik moest het even kwijt.  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monique  ;D ;D ;D

bobbie

Hoi Monique,

Gefeliciteerd met Rossa. Leuke naam. Ik ben blij dat Rossa bij jou terecht is gekomen want zo te horen is dat een geweldig huisje met veel liefde en aandacht.

Heel veel plezier met Rossa.

Groetjes, Nel :)

Rick

Hoi Monique,

Ik ben blij om te lezen dat alles goed met haar gaat. Ik weet zeker dat ze een goed leven krijgt bij jullie. Hou me even op de hoogte hoe het met haar gaat ik ben erg benieuwd.

Groeten,

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.


www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Roosje

Wow wat leuk dat ze toch nog vertrouwen in mensen kan hebben. Dat getuigt toch van een heel sterk karakter van het beestje, wat lief zeg. En vooral knap van rick dat hij dat zo voor elkaar heeft gekregen!

Monky

16 oktober 2005, 20:56:36 #6 Last Edit: 16 oktober 2005, 21:00:15 by Monky
Hi allemaal  ;D ;D ;D

We hebben nu al veel plezier met Rossa. Als je fluit, begint zij ook te fluiten. Vervolgens reageert Jocko daar weer op. Dan willen Mauk en Lulac ook meedoen en fliepen er doorheen en om het compleet te maken kweterden de grasparkieten ook nog eens. Werkelijk! Wat een geluid komt er uit zoveel dieren.
We lagen helemaal dubbel. Daardoor konden we niet zo goed meer fluiten en dan gaat Rossa ook over op een heel zacht fluitje. Alleen de kat kan die herrie niet zo waarderen ;)

Ja Rick, ik zal je op de hoogte houden van Rossa en je af en toe een foto sturen. Je hebt toch heel wat voor elkaar gekregen met haar. Nog maals petje af.
Ik zal je ook regelmatig herinneren aan de voliere  ;) (grapje...) Ok, af en toe hahaha. Je handtekening is trouwens erg mooi!!

Ze lijkt ook al helemaal gewend in haar nieuwe kooi. Dat heb ik nog niet zoveel meegemaakt. Ze was vanaf het begin aan het klauteren en spelen. Ze komt naar je toe als je bij de kooi staat als of ze al jaren bij ons is. Werkelijk schitterend!!

Ik heb Jocko trouwens ook nog nooit zo levendig gezien. Echt heel leuk.

Groetjes van een happy Monique  :D :D :D

valkje-jacco

hoi Monique,

wat leuk dat je een prachtrosella hebt genomen het zijn hele aardige beestjes ;D alleen hij heeft een naar verleden en dan vindt ik dat zij heel goed haar best doet want ze vertoont geen een ding van angst zoals je zei...

nog heel veel plezierige jaren met Rossa :D :D

nou nog een andere handtekening ;)
groetjes: mitchell en Jacco ;)
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Rianne

Hey,
wat goed dat ze zo tam is geworden! Ik hoop dat je noglang plezier van haar hebt! :)

Monky

Hi allemaal,

Met Rossa gaat het heel goed. Ze fluit de sterren van de hemel. Ik heb foto's gemaakt en zal ze hier binnenkort bij zetten. Ik zal dan ook mijn handtekening aanpassen.

Ik heb eigenlijk ook nog een vraagje.
De nagels van Jocko groeien best hard. Weet iemand hoe dit komt en of ik er iets aan kan doen?
Ik heb de vorige keer de nagels bij de dierenarts laten knippen, maar hij raakt behoorlijk in de stress als ik hem moet pakken.  :-\  Wat overigens een heel klus is. Ik doe dat dus liever niet.

Heeft iemand een suggestie of oplossing?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Monique

ps Ik heb een valkje bij Karin gereserveerd. Als die er is, open ik een dagboek of verhaal over mijn valkjes.  ;D

bobbie

Hoi Monique,

Heerlijk dat het zo goed gaat met Rossa en de rest van de beestenboel (arme kat)  ;).

Ik denk dat het misschien helpt om zo'n nagelstok in de kooi te hangen waarop de nagels slijten.
Spannend weer een valkje erbij. Als je een dagboek/verhaal begint kom ik ook lezen en reageren hoor.

Succes er mee,

groetjes, Nel

Monky

Hi Nel,

Bedoel jij zo'n hulsje wat je om de stok doet met zand erop?
Die heb ik namelijk al een keer geprobeerd. Het ging geen dag mee  ::) , want alle parkieten vonden het te leuk om het als knaaggeval te gebruiken  ??? Er bleef dus niets meer van over :-*

Andere suggesties misschien?  ;)

Groetjes,
Monique

Valerie

Hoi Monique,

Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik het enorm knap van je vind dat je Rosso in huis hebt gehaald. Ik zat daar ook aan te denken, maar ik durf het niet aan een 2de rosella te nemen en heb geen ruimte voor nog een kooi. Ik weet zeker dat ze heel gelukkig zal worden bij jou!
Als ik het zo lees, is het een erg lieve rosella. :) Komt ze ook op de hand?
De nagels groeien erg hard van Jocko, de andere rosella? Ik heb dat bij Ricky (mijn rosella) ook. Dr. Feld zei dat ik papegaaienzitstokken moest geven (zitstokken zo dik als een bezemsteel is minimum). Geen enkele dunnere stok. Laatst heeft Wendy voor me zijn nagels geknipt, en nu heeft ie enkel dikke stokken. Ik hoop dat het werkt.
Wat ook helpt, zijn slijpsteenstokken, maar niet dat schuurpapier dat je over de stok doet, dan slijt ook de rest van het pootje. ;)
Ik hoop dat je snel een foto van haar laat zien. Ik ben gek op rosella's. Die zijn zooooo mooi! :)



Monky

Hi allemaal,

Even een kleine update over hoe het nu met Rossa gaat.
Ze is nog steeds erg lief. Ik had niet anders verwacht  ;)
Als we thuis komen begroet ze ons met een gezellig gefluit.
Ze eet zonnebloempitjes uit mijn hand zowel door de tralies als in de kooi zelf. Het is wel een hele slimme dame. Ik probeer het pitje zo voor haar te houden dat ze op mijn hand moet om erbij te kunnen. Doordat ze toch enigszins bang is voor handen probeert ze uit alle macht daar onderuit te komen  ;D Ze strekt zich helemaal uit tot ze er bij kan en dan maar trekken of ze knaagt het door midden  :) Als dat niet wil lukken gaat ze gewoon via de tralies... Tja, tegen die logica kan ik niet op, hahaha.
Ik hoop dat ze toch een keer die angst voor handen verliest en dat ze me volledig gaat vertrouwen.

Zoals beloofd heb ik een aantal foto's gemaakt. Ik ga ze proberen hier onder te zetten.









Hier smikkelt ze lekker van een zonnebloempitje :-*  :-*  :-*

Ik geloof dat het gelukt is.
Dit is het even voor nu.

Groetjes,
Monique



Paul

Hoi Monique,

Ik vind rosella's wel heel erg mooie kleurtjes hebben hoor bij die van jou springt dat er ook echt uit :)
Rosella's zijn iets minder tam te krijgen als valkjes is mijn ervaring maar ze fluiten en praten wel weer iets beter vind ik zelf.
Die van mij wil dan wel een lekker dingetje uit je hand pakken maar voor de rest wil hij helaas niks :(
En die van mij heb ik met 4 weken gekregen omdat de moeder was overleden en hij toch met de hand gevoerd moest worden.
In elk geval heeft ze het bij jou echt getroffen :)

Groetjes, Paul