rosella's Rossa en Jocko†...

Gestart door Monky, 15 oktober 2005, 20:41:05

« vorige - volgende »

hermelien1989

hey
nog een vogel die dat kan...
Laatst liet ik izzy eens een keer s'middag los vliegen en toen hij in de opening van de kooi zat ging hij eerst eens uitgebreid de klok bestuderen. Toen klom hij op de kooi en ging de klok nog eens een keer bestuderen .

'k vind het wel lachen

groetjes sanne

Monky

Goed nieuws!!!

Volgens mij verliest Rossa haar gekortwiekte veren. Ik heb nu een aantal keren een afgeknipte veer op de bodem zien liggen. Ik hoop echt dat ze haar hele veren weer terug krijgt zonder dat ik de kapotte eruit moet laten trekken.

Ik ben wel enorm opgelucht.
Dat was het weer even voor nu.

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

11 maart 2006, 08:49:16 #47 Last Edit: 11 maart 2006, 09:09:40 by Marc - Vier Kuifjes
Hoy Monique,
Ik ontdek zojuist je dagboekje over rosella's. Ik wist niet dat je die ook had :D!
Zelf heb ik er geen maar die vogelsoort interesseert mij wel. Ik heb er enkele jaren geleden voor het eerst gezien in de zoo van Planckendael en was er meteen verliefd op. Dat waren Pennant Rosella's geloof ik, met fel rode kleur en fel blauw gekleurde vleugels. Die kleurcombinatie vind ik echt prachtig. Jammer dat ik er geen ruimte voor heb... :(
Hoe is het intussen met die veren van Rossa verlopen?
Groetjes - Marc

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Marc,
Jij hebt echt zitten graven geloof ik ;D Maar leuk dat je Rossa en Jocko naar boven hebt getild  :) Ik heb ook nog een klein dagboekje met mijn konijntjes hahaha.

Rossa is nu door de rui heen. Haar veren zien er weer fantastisch uit. Ik zal weer eens nieuwe kiekjes van haar maken  ;D Ze is echt heel mooi en lief.

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op 11 maart 2006, 09:15:21
Hi Marc,
Jij hebt echt zitten graven geloof ik ;D Maar leuk dat je Rossa en Jocko naar boven hebt getild  :) Ik heb ook nog een klein dagboekje met mijn konijntjes hahaha.

Rossa is nu door de rui heen. Haar veren zien er weer fantastisch uit. Ik zal weer eens nieuwe kiekjes van haar maken  ;D Ze is echt heel mooi en lief.

Groetjes,
Monky

Ik heb niet zitten graven hoor, maar ik was je valkjesdagboekje van het begin beginnen lezen en er stond dat je een apart dagboekje voor de rosella's hebt, en omdat rosella's mij ook interesseren ben ik even gaan zoeken ;D

Leuk te horen dat alles met Rossa nu ok is :D

Caroline

;D Hihihi!!

Omdat ik in je dagboekje las over je aparte boekje voor de rosella's ben ik ook eventjes gaan zoeken.  ;)

Het was zo rustig op het forum, ik was helemaal bij gelezen dus had ik mooi tijd om eventjes hier te lezen.

Mooi verhaal hoor, jammer dat ik een paar maanden geleden niet heb meegekregen in wat voor toestand zij was toen ze bij de vorige eigenaar was.

Maar gelukkig heeft ze het nu goed en zijn haar veetjes weer mooi gegroeid.

Groetjes en ik kijk uit naar de nieuwe foto's.  ;)

PS. bedankt Marc voor het naar boven halen.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Ik kijk ook uit naar nieuwe foto's hoor! ;D

Monky

Zo, nu eindelijk weer wat fotootjes van Rossa  :)

Haar veertjes zijn weer helemaal goed. Ze heeft een behoorlijke rui gehad. Op gegeven moment dacht ik dat ze bijna geen veer meer over zou houden als ze zo door zou gaan  :-\

Maar gelukkig is dat weer allemaal goed. Ze vliegt weer veel beter. Alleen is haar conditie nog niet wat het wezen moet. Ze heeft een fantasische landing. Nee, het gaat prima met onze dame. Ze is wel trouwens honk vast. Ze komt iedere keer weer bij de kooi terug.

Ok, nu dan de foto's  :)

Ze zit altijd op het randje in plaats van op haar stokje  ???

Lekker eten... Altijd een leuk gezicht met dat pootje...

De eerste vogel die in de pluplant belandde... ze begon er ook meteen spontaan van te eten  ::) Ze kleurt er trouwens goed bij  ;D

Ze was hier echt helemaal uitgeteld. Haar conditie wordt wel steeds beter, maar het houdt nog niet over  :-\

Rossa heeft kennig gemaakt met Giallo de kanarie. Giallo was er niet zo heel erg van gediend  :-\ Rossa vond het wel heel interessant  ;D
[/b][/i][/color][/size]

Zo dat waren ze weer even voor nu.
Ik hoop dat jullie er weer van hebben genoten  ;D

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Heel leuke en mooie foto's! ;D Ik kijk al uit naar meer! ;)

Heb je ook foto's van Jocko?

Monky

Zo Marc, jij bent er snel bij   ;D

Tja, ik zie inderdaad dat ik geen foto's hier heb staan van Jocko.
Helaas is die zo wild als ze maar komen, dus staat hij er eigenlijk altijd hetzelfde op de foto  :-\ Maar ik zal eens tussen mijn foto's grasduinen, want hij hoort hier natuurlijk ook bij.

Tot later.
Monky

Monky

Hier zijn nog een paar foto's van mijn lieve Jocko  :-*

Je kan echt wel zien dat dit een mannetje is en Rossa een pop. Jocko is veel forser en veel roder.

Het zijn allebij schatten  :-* :-* :-*

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Wat zijn het toch mooie vogels, die rosella's! :D

Monky

14 maart 2006, 23:32:51 #57 Last Edit: 14 maart 2006, 23:49:12 by Monky
Hi Marc,
Ik ben het helemaal met je eens  ;D

Groetjes,
Monky

Caroline

Wouw!!!

Mooie vogels hoor Monique.

Maar eventjes een vraagje, aan de bladeren te zien, dat is toch geen parapluplant??

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hm Caroline, Ik geloof dat je gelijk hebt.

Foutje, bedankt  :)

Het zijn inderdaad mooie vogels. Ik dacht dat Gara(th) eigenzinnig was, maar hier heb je er nog twee...

Groetjes,
Monky