24 april 2024, 03:01:19

rosella's Rossa en Jocko†...

Gestart door Monky, 15 oktober 2005, 20:41:05

« vorige - volgende »

Monky

Hi Paul,

Heb jij je rosella in een voliere of in een aparte kooi? In eerste instantie dacht ik haar bij de andere vogels te zetten. Maar ik zou het jammer vinden als ze haar "tamheid" daardoor verliest. Nu eet ze uit mijn hand...min of meer  ;)
Zal ze dat dan nog doen?

Groetjes,
Monique

Paul

Hoi Monique,

Ik heb de rosella in een apparte kooi hier want de valkjes zijn bang van hem en ik neem geen risico.
Ze staan wel naast elkaar dus ze kunnen met elkaar kakelen :)
Met rosellas heb ik wel eens gehoord dat ze als ze ouder worden zich afzetten tegen hun ouders.
En omdat ik hem met de hand gevoerd (waardoor hij mij misschien als een van de ouders ziet) en dat hij daarom zo doet tegen mij.
Mijn vriendin kan veel meer met hem mij bijt hij meteen als ik naar hem wijs  ;D
Dat uit je hand eten zal hij best wel blijven doen denk ik dat doet die van mij ook wel als ik iets lekkers geef.
Wat wel een mooi gezicht is dat ze alles met de poot vastpakken om te eten :)
Dit is een foto van die van mij :


Groetjes, Paul

Monky

Hi Paul,

Jij hebt ook een schitterende rosella  :o
Het zijn inderdaad schitterend mooie vogels met die kleuren.
Die van Valerie is ook schitterend.

Laat jij je rosella wel eens los vliegen? Ik wil het heel graag doen vooral nu ze haar vleugelveren weer terug lijkt te hebben. Ze is nu veel aan het "droogvliegen" Ik ben bang dat ik haar niet terug in de kooi krijg en dat ze dan juist weer banger wordt. Ik heb in elk geval een nieuwe kooi gekocht die wat groter is  ;D ;D ;D Ik kijk even of ik haar verder tam krijg. Als dat niet lukt zet ik Jocko bij haar om te kijken of het samen klikt en ze elkaar niet afmaken (ik heb begrepen dat dat nog wel eens kan gebeuren) Als het goed gaat gaan ze beide naar de kamervoliere. Als het niet goed gaat blijven ze apart...zal Erwin niet zo leuk vinden, maar het is niet anders. In het nieuwe huis zal ik een buitenvoliere hebben en heb ik ook meer ruimte.

Ik vind het een heel grappig diertje :) Ze heeft mijn haar en bril ontdekt. Best pijnlijk als ze er 1 haar tegelijk uittrekt  ;)
Ze zorgt er wel voor dat ik een piep klein beetje mijn verdriet van Mauk vergeet.

Groetjes,
Monique

gonnie

Hoi Monky
Allereerst gefeliciteerd met Rossa , wat een pracht vogel ik vind Rosella `s ook geweldig , en wil volgend jaar een koppel hebben zitten in mijn nieuwe voilere , als ik er aan een koppel onverwant kan komen ,want dat is natuurlijk nog de vraag ,
Paul heeft ook een prachtige zitten .
Hou ons op de hoogte alsjeblief.

groetjes Gonnie




Paul

Hoi Monique,

Mijn rosella komt er ook wel uit hoor alleen wat minder vaak dan de valkjes.
Het nare is voordat hij opvliegt hij een kreetje slaakt waar de valkjes allemaal van schrikken.
Meestal gaat hij zelf weer in de kooi na een aantal uurtjes en dan kan je gewoon het deurtje dicht doen.
Bij mijn vriendin komt hij gewoon op de schouder zitten maar bij mij helaas niet.
Binnenkort komt hij ook ruimer te zitten in een jockkooi maar daar zitten nu voor nood even een paar valkjes in.
Ik denk ook dat eentje niet echt zo aggresief is met andere vogels samen alleen in de broedperiode met een koppel moet je wel oppassen.

Groetjes, Paul

Monky

Hi Gonnie,

Bedankt. Ik ben ook heel blij met haar zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt. Zie dit maar als een klein dagboekje van mijn rosella's  ;D Ik zal hier zeker haar vorderingen bij houden. Ook zodat Rick een beetje op de hoogte kan blijven.
Weet je eigenlijk al wat voor een rosella je wilt nemen? Het ene soort is socialer dan het andere.

Hi Paul,
Jocko gaat inderdaad goed samen met de andere vogels. Hij is eerder bang voor hun dat zij voor hem. Ik weet dus niet hoe dat zal zijn als Rossa daarbij komt.
Wanneer is de broedseizoen? Ik wil namelijk helemaal niet met ze gaan kweken. Komt zo'n broeddrang altijd of komt dat alleen als je een broedblok of zo ophangt?

Ik moet weer even aan het werk  ;)

Tot later.
Monique

Monky

5 november 2005, 12:31:59 #21 Last Edit: 5 november 2005, 12:47:03 by Monky
Nou we hebben weer het nodige met Rossa meegemaakt  :D :D :D

Afgelopen dinsdag kreeg ik het voor elkaar haar heel even te kroelen. Ik vond dat al een hele overwinning.

Ik heb een nieuwe kooi voor haar gekocht en ik wilde haar gisteren (vrijdag) over zetten. Ik had het etensbakje uit haar oude kooi gehaald om die te legen en dan blijft er een opening....Ik was het klepje vergeten dicht te doen en mevrouw rook haar kans. Ik keerde me om om het bakje met eivoer uit de oude kooi te halen en wat zie ik....ze zit aan de buitenkant van de kooi te klauteren!!
Ik schok me het apezuur, want ik was nog bezig het huis tamme-vogel-proof te maken en zij zat daar lekker op haar kooi. Ze wilde blijkbaar toch haar nieuw aangegroeide veren uitproberen en ze had een hoog plekje weten te bemachtigen... Ze heeft wel een paar keer met haar koppie tegen het plafond gestuiterd. Ik geloof dat ze daar verder geen last van heeft. Ze is ook heel even via mijn vinger en arm op mijn schouder en rug geklommen, maar daarna vloog ze weer verder...naar het hoogste punt  ;D



Ze werd heel snel moe want haar konditie is natuurlijk nog niet zo denderend. Ze streek neer op de stoel en ik had daar nog een stok liggen. Ze ging er zelf op zitten en ik kon haar rustig naar haar nieuwe kooi dragen. Ze begreep het alleen niet helemaal, want ze ging langs de buitenkant. Gelukkig kan het dak open van de kooi en heb ik haar met zonnebloempitjes naar binnen geloodst.
Ze was echt helemaal op.





Vandaag ben ik weer even met haar bezig geweest.... Ze wilde eigenlijk niet veel van me weten  ??? Wel de zonnebloempitjes, maar verder niets.

Mijn vriend dacht even grappig te zijn  ;D en ging met zijn hand in de kooi.... Nou ze heeft me toch genoten !!!! Hij heeft haar lekker zitten kroelen!!! Het is duidelijk naar wie ze toetrekt...Ik mag haar verzorgen en Erwin mag haar kroelen, hoezo oneerlijk  :-\  :D


De foto is niet helemaal scherp, want ik stond een beetje te trillen van plezier. Ik was ook bang ze zou stoppen. Ze was echt aan het genieten. Lieve geluidjes maken, oogjes bijna dicht.

Ik kan ook bijna niet wachten tot ik een van de kleintjes van Karin op kan halen en lekker er mee bezig kan gaan.
Echt genieten dus.

Zoals je ziet gaat het heel goed met Rossa. Mijn vriend heeft er duidelijk een nieuwe taak bijgekregen. Ze reageert echt het meest op hem. Ik vind het wel leuk, hij is een klein beetje verrast.

Nou dat is het even voor nu.

Groetjes,
Monky

Valerie

Ik ben officieel jaloers!!! Jouw rosella's komen op je hand/schouder???
Ik krijg Ricky langs geen kanten zo tam.  ???
Misschien moet ik hem maar een weekje op vakantie sturen naar Rossa en Jocko.  :P
Ik laat Ricky er best heel vaak uit, soms meer dan de valkjes. Hij gaat vanzelf weer in z'n kooi en als ik het genoeg vind, doe ik het deurtje dicht.
Hij zit nu weer in de rui, weer enkele staartveren kwijt en dan nieuwe die doorkomen. Wat een zicht.  ;D
Ricky vliegt heel erg mooi.
Hij moet enkel afleren op de deurlijst (boven de deur) te gaan zitten. Als iemand die deur dan zou openen...  :o



Paul

Hoi Monique,

Ik geloof inderdaad dat Rosellas heel erg naar 1 persoon toe trekken en dat is om een of andere reden vaak niet degene die hem verzorgd dat heb ik hier ook.
Kan je vriend die van mij niet een keer komen aaien  ;D
Ze hebben van mijn bloedgroep niet genoeg in het ziekenhuis  ;D ;D ;D
Heel erg leuke foto's die je gemaakt het het is echt een schatje.

Groetjes, Paul

Valerie

Citaat van: Paul op  6 november 2005, 23:46:30
Hoi Monique,

Kan je vriend die van mij niet een keer komen aaien ;D
Ze hebben van mijn bloedgroep niet genoeg in het ziekenhuis ;D ;D ;D

Groetjes, Paul

:o
Paul, foei! Schaam je!  ;D ;D ;D



Monky

Hi Paul,

Erwin geeft bloed. Als jij je bloedgroep geeft kan ik kijken of je een zakje van hem kan krijgen  ;D ;D

Ik ben nu officieel jaloers!! :-X
Ze brengt eten uit haar krop omhoog om Erwin's vinger te voeren!!! Hoe is het mogelijk.... En lekker kroelen...
Mij bijt ze alleen maar. Niet eerlijk.  :(

Ach, wat kan ik zeggen, ze blijft een lieverd  :-*

Monky en Rossa...

Paul

Hoi Monique,

Ik heb dat hier ook hoor ondanks dat hij me aanvalt blijf ik hem lief vinden.
Hij kan er ook niks aan doen dat hij nou eenmaal de ene persoon meer accepteerd dan de ander dat is gewoon zijn karakter.
En daarom zal ik hem ook echt niet weg doen hij mag hier gewoon blijven.
En wie weet komt er ooit nog wel een keer een vrindinnetje voor hem want ik denk dat het een hem is alhoewel ik ook niet helemaal zeker ben.

Groetjes, Paul

bobbie

Hoi Monique,

Wat is je Rossa toch een bofkont zeg. Zoals ze bij jullie terecht is gekomen en ze is zelfs in love van je vriend. Nou, die heeft het dus toppie naar haar zin.

Groetjes, Nel :D

gonnie

Hoi
Wat ik eigenlijk wilde weten van jullie ,Monique en Paul, maken rosellas , veel herrie ? volgend jaar wil ik pennant in mijn nieuwe voilere gaan houden, en in een boek lees ik van niet en in het andere van wel , wat klopt er nu ??
Ik heb liever geen ruzie met mijn buren.
Groetjes Gonnie




Paul

Hoi Gonnie,

Ik heb een rode Rosella dus geen Penant maar ik denk dat het geluid mekaar niet veel ontloopt.
Ik vind het heel erg meevallen want die van mij maakt minder lawaai dan de valkjes en het geluid wat ze maken klinkt een beetje als een dronken kalkoen en klinkt niet schel.
Ook praat die van mij en hij fluit een melodietje net als valkjes eigenlijk.
Alleen als hij opvliegt geeft hij een geluid waar de valkjes erg van schrikken.

Groetjes, Paul