24 april 2024, 09:49:35

herkenbare ziekte?

Gestart door Miss_Fine, 13 juli 2010, 22:10:33

« vorige - volgende »

Miss_Fine

Hoi allemaal,

Ik weet niet zo goed of ik hier terecht kan met deze vraag. Het betreft namelijk niet een valkparkiet maar een kanarie. Misschien herkennen jullie iets als algemene vogelziekte?

We hebben een kanarie die sinds vandaag ziekte verschijnselen
vertoond.

Sinds vanmiddag zit hij op de grond van de volière en zit hij er maar een beetje levenloos bij. Hij vliegt niet, lijkt wel of hij daar de kracht niet meer voor heeft en kijkt wazig uit zijn ogen. Hij is apart in een kooitje gezet met wat voer en water op de bodem. Hij heeft ook niet de kracht om op een stokje te zitten en hangt een beetje op zijn buikje.

Ik besef dat er een hoop ziektes in aanmerking komen voor deze symptomen. Mocht er iemand tips hebben om eventueel herstel te bevorderen dan horen we het graag.

Groetjes!

Renée


coolsille2

Kun je hem met spuitje voeren en laten drinken?
Is zijn ontlasting waterig ofzo?



Miss_Fine

Hoi,

Bedankt voor je reactie!

Het heeft helaas niet mogen baten. T beestje is vannacht overleden. Erg jammer.

Voor zover we konden beoordelen was er met de ontlasting niets mis nee. Het voeren met een spuitje hebben we nog niet eerder geprobeerd. Mijn vriend laat zn vogels het liefst zoveel mogelijk met rust als ze niet lekker zijn. Maar voor een volgende keer zal ik het eens proberen(hopelijk is dat niet al te snel).


Kimm

sterkte met het verlies van jullie lieve kanarie  :'(

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010