nagels scherp moeten ze geknipt worden??

Gestart door zwolse_girl, 14 oktober 2005, 19:24:55

« vorige - volgende »

zwolse_girl

Hallo,

Ik heb een vraagje ..
ik heb sins vandaag mijn valk op de hand gehad ,en merkte dat zijn nagels erg scherp waren.
Moeten die ook geknipt worden??en wanneer

ik durf zelf niet mijn valk te knippen omdat ik bang ben dat ik hem zeer doe en zowiezo niet weet hoe dat moet .
en hoe zit dat met de snavel??
hebben ze daar ook iets voor nodig??

Groetjes jolanda

margreet

hallo Jolanda,

Voor scherpe nagels kun je speciale stokken kopen, of ze te lang zijn kan ik niet beoordelen, als je valkje donkere nageltjes heeft kun je de  bloedbaan niet zien lopen en is er een risico dat je er  in knipt.
Mischien kun je dit beter de eerste keer door de dierenarts laten doen. Voor de snavel kun je een mineralenblok, sepia (dit hebben ze sowieso nodig) wilgentakjes e.d. ophangen.

groetjes Margreet

Paul

Hoi Jolanda,

Neem in elk geval nooit die schuurpapier rolletjes voor om de zitstokken die zijn erg slecht.
Margreet bedoeld die ook niet maar een soort betonnenzitstok met een vleugelmuur die je zo aan de tralies bevestigd.
Ook heb je eetbare zitstokken daar pikken ze ook in die zijn van een soort mineralen gemaakt net als een mineraalblok.
Ik knip hier nooit de nagels en als ze scherp zijn wil het niet zeggen dat ze te lang zijn maar alleen te scherp.
Als een valkje op een zitstok van de juiste maat zit moeten de pootjes er 3/4 omheen gaan als ze er verder omheen zitten zijn ze te lang aan de nagels.
Een juiste maat zitstok is 18 a 19 mm maar je mag altijd verschillende diktes ook gebruiken dat is goed voor de pootjes.

Groetjes, Paul

Riny

Hallo allemaal
Als de nageltjes te scherp zijn kun je ook nog altijd het scherpe puntje eraf vijlen.
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Riny,

Kan jij de nageltjes van Taco dan even een keer voor me vijlen  ;D

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Paul
Er zal wel een addertje onder het gras zitten,maar breng hem maar mee.
Groetjes Riny :D :D :D

angelina

Hoi,

Ik heb van die specale stokken waar hier al eerder over gesproken werd.
Naam: pedi perch.
Ik ben in het bezit van deze stokken dankzij Paul want hier in de buurt kon ik ze niet vinden maar misschien bij jou in de buurt wel. Daarmee slijten de nageltjes natuurlijk.

Greetz, Angelique ;)

Love birdies

n00bst4r

mijn moeder heeft van die omhulsels meegebracht nu met in zand.
dit zou volgens de producent goed zijn voor de spijsvertering en voor denageltjes. maar is dit wel goed???


Raikiri

Hoi,

Bedoel je van die zandhulsjes voor om de stokjes???
Als dat zo is zou ik die niet gebruiken. Ze zijn bedoelt om de nageltjes van 't valkje minder scherp te laten worden maar daarmee slopen ze eerder het voetje van het valkje.  :o :o :(

Groetjes Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

n00bst4r

owke bedankt
kga ze dan in de vuilbak werpe  :P

zijn er anders nog goeie voorstellen ivm daarmee???

Raikiri

In de dierenwinkel vind je vaak wel speciale stokken voor de nageltjes.
(Lees wat Angelique heeft geschreven maar eens)

Groetjes Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Paul

Hoi Jolanda,

Ik gebruik zelf de Pedi Perch van het merk Hagen die bevallen erg goed.
Verder heb je ook nog eetbare zitstokken van kalkmateriaal.
Van die Pedi Perch moet je de maat M hebben die is voor valkjes.
Hier een foto van degene die ik gebruik:


Groetjes, Paul

saskia_w

ik heb ook zown eetbaare en het nadeel is dat ze ze bij mij dus opgegeten worden en dan kun je weer een nieuwe kopen maar de grasparkieten van de buuren hebben ook zoween en die eten er niet van ik heb trouwes op school geleerd de nagels van knagers te knipen is dat ongefeer hetzelfde ?

groetjes saskia


Pull the bow of Live and shoot.
Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up
In confusion...seize your path.

If you stand still for Even a moment,
Unanswered questions
will catch up to you.
----------------------------------
Don't go...
Don't leave.
Stay close to my heart.
I will carry on your name.
I will finish...

Paul

Hoi Saskia,

Als je de nagels van een vogel knipt moet je altijd heel erg uitkijken dat je niet te ver knipt bij een knager heb je daar volgens mij minder last van.
Als je in het leven knipt kan de vogel doodbloeden en moet je het bloeden zo snel mogelijk stoppen en het liefste door het dicht te schroeien dan is de wond meteen gesloten.
Je kan dat met een schone soldeerbout doen maar ook door een theelepeltje boven het gas gloeiend heet te maken en daar voorzichtig de bloedende nagel op drukken.
Pas wel op dat de vogel vaak sparteld en dat je de vogel zelf niet verwond met een soldeerbout of gloeiend heet lepeltje.
Bij lutino's met lichte nageltjes is het makkelijk als je die tegen het licht houd zie je het leven zitten en daar moet je voorbij knippen.
Maar bij een wildkleur met donkere nagels zie je niks en moet je op gevoel knippen en dat gaat zelfs bij mij ook wel eens fout.
Raak dan niet in paniek want als je het snel dichtbrand is er niks aan de hand maar laat de vogel nooit met een bloedende nagel zitten.

Groetjes, Paul


Valerie

Toen ik nog in Duitsland woonde en Ricky pas had (en dus ook nog niks van vogels afwist i.v.m. verzorging), heeft mijn buurman z'n nageltjes een keer geknipt...tot bloedens toe. Oh, dat kan geen kwaad, zei hij. Ik heb toen blijkbaar dus heel veel geluk gehad, het is gewoon genezen, MAAR.... die paar nageltjes zie ik ook niet meer groeien. Jammer...
Ik heb nu erg dikke stokken op aanraden van Feld. Zitstokken voor papegaai is eigenlijk pas juist voor rosella/valkje, zei hij. ;)