25 april 2024, 21:17:01

Hulp gevraagd

Gestart door ScoobyGirl, 14 oktober 2005, 17:25:03

« vorige - volgende »

ScoobyGirl

Ja, ik denk het wel. Ik denk dat Pino een mannetje is Conjo een vrouwtje. Ik weet het niet eens zeker.

Groetjes Deb

Paul

Hoi Deb,

Pino is zo te zien en aan het gedrag te horen een bonte man wat mutatie betreft.
Als Conjo 2 jaar is dan is het zeker een wildkleur popje anders was de kop veel geler geweest.
Popjes zijn ook vaak een stuk rustiger dus dat klopt ook met je beschrijving.

Groetjes, Paul

ScoobyGirl

Hoi,

Nou dan zat ik wel goed qua geslacht. Leuk om te horen wat voor "soort" ze dan zijn! Bedankt!

Groetjes Deb

Riny

Hoy Deb
Dat moet je proberen om los te laten dat schuldgevoel.
Bij mij komt het over dat je deze beslissing genomen hebt uit liefde voor je valkje.
Groetjes en succes Riny :D :D :D

Wendy..

Hoi Debbie,

Ik vind het heel knap van je hoor dat je deze keuze gemaakt hebt!!
Zo te horen heb je de keuze uit liefde voor je valkjes gemaakt.
Ik kan begrijpen dat je je rot voelt maar je moet je niet schuldig voelen hoor!!Je vind het rot dat je ze niet meer kan verzorgen zoals je zou willen.Maar je wilt er wel iemand voor zoeken die dat wel kan.Dus je houd je vogels niet bij je uit eigenbelang terwijl ze eigenlijk niet meer de aandacht krijgen die ze nodig hebben.
Ik hoop dat je een heel leuk baasje voor ze vind.Succes.

Groetjes Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Riny

Hoy Deb
Wil jij perse dat je valkjes bij elkaar blijven ,of mogen ze ook apart weg?
Als ze ook apart weg mogen lukt het misschien wel eerder om ze ergens als tam valkje te plaatsen.
Groetjes Riny :D :D :D

Ivy

Hoi Debbie.
De reden waarom Riny het vroeg is omdat ik met haar sprak over Pino. Riny, wat lief dat je het voor me heb gedaan :-*

Ik zal het even uitleggen. Ik heb thuis twee popjes en ik zit al een tijdje te denken, dat ik een mannetje voor ze neem. Nou is mijn vriend niet een die honderd huisdieren wil en ik vind het al heel wat, dat ik twee vogeltjes mocht kopen. Maar... het zijn twee popjes. Nicky is nu een volwassen dame en begint al aardig te laten zien, dat zij graag een ventje wil.
Toen ik jou oproep zag, dacht ik meteen - het is toch niet dat ene valkje die zo niest? en het is wel die Pino, die ik erg lief vind sinds ik hem vorige jaar zag in een filmpje op deze website.
Ik begon meteen te bedelen bij mijn vriend, maar hij zei meteen - als ik Pino en Conjo neem, dan is het probleem van onze twee popjes nog niet opgelost. Dus ik vroeg of hij wel akoord zou gaan om alleen Pino te nemen. En dat vond ie dus wel goed, hij vond Pino ook erg schattig in het filmpje.

Pino zou bij ons heel veel uit mogen en hij zou twee vriendinnetjes krijgen. Je kan over ze lezen in mijn verhalenboek - Mijn schatkamer.
Ik begrijp wel als je het moeilijk vind om ze te scheiden en als je beslist om een huis te zoeken waar ze samen mogen gaan. Maar misschien ken je iemand die alleen een popje wil... en dan zou ik Pino graag willen adopteren.
Hoe je ook beslist, ik wens je nog veel succes met het zoeken naar de beste oplossing voor je valkjes.

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

ScoobyGirl

Hoi Ivy,

Ik denk dat het voor Pino en Conjo beter is dat ze samen blijven, ik heb geen ervaring met het scheiden van parkieten, maar het lijkt me dat het nooit een prettige ervaring voor ze is. Ze kroelen iedere dag samen en zitten al zo lang samen, ze zijn wel aan elkaar gehecht. Dus eigenlijk wil ik ze liever samen plaatsen, ik hoop dat je dat begrijpt. Pino is inderdaad een hele leuke vogel, maar nu hij gefrustreerd is, komen er ook minder leuke dingen bij hem naar boven, en dat is zonde. Want als hij veel los is, is hij gewoon heel vrolijk. Hij doet veel geluidjes na. Ik vind het jammer dat ik je moet teleurstellen, het zou allemaal wat makkelijker zijn als ik alleen óf Pino óf Conjo had, maar ja dat is dus niet zo. Bedankt voor je reactie  ;)

Groetjes Deb

Hier nog even een foto van vliegende Pino


Mirjam

Hoi,

wauw ,wat een mooie valkparkietjes.
Jammer dat ik ze niet mag, mijn ouders zijn ertegen dat ik er een 2e bijkrijg, dus 3 mag al helemaal niet. :(
Ik hoop dat je of een oplossing of een aardig nieuw baasje vind.

Groetjes Mirjam en Elvis

ScoobyGirl

Dank je Mirjam!

Ik hoop het ook, en ondertussen probeer ik ze hier zoveel mogelijk aandacht en liefde te geven zolang dat ze hier nog zijn.....

Groetjes Deb


Riny

Hoy Deb
Ik ben benieuwd of je al reactie's hebt gekregen op je oproep
op de verkooppagina.
Groetjes Riny :D :D :D

ScoobyGirl

Hoi,

Ja ik heb 1 reactie gekregen. Daar heb ik een mail contact mee gehad, maar verder nog niets besproken. Heb ook met iemand anders contact via mail, maar nog niets concreets. Ik hou jullie op de hoogte,

Groetjes Deb