19 april 2024, 06:35:21

Hulp gevraagd

Gestart door ScoobyGirl, 14 oktober 2005, 17:25:03

« vorige - volgende »

ScoobyGirl

Hoi Riny,

Ik snap wat je bedoelt, ik ben wat dit betreft een beetje snel panisch denk ik. Overbezorgd, maar kan geen goede zorg leveren aan mijn parkieten, daar komt de frustratie ook vandaan denk ik. Ik zal dat verhaal eens lezen.

En ik woon niet zo groot dat ik een kamer over heb, jammer genoeg, dan had ik er zeker iets aan gedaan. Ik woon ook in een appartement, anders had ik misschien meer ruimte gehad.

Bedankt voor jullie reacties en ik ga alles nog eens goed overdenken en bespreken.

Groetjes Deb

ScoobyGirl

Ik heb gister met mijn vriend afgesproken dat we ze er iedere dag uitlaten, desnoods blijven we ervoor thuis, en dan de katten maar even in een andere ruimte. Dat kijken we even een tijdje aan, en als dat niks wordt dan ga ik een beter huis voor ze zoeken waar ze gewoon het grootste deel van de dag rond kunnen vliegen. Ik hoop natuurlijk dat dit werkt. We gaan zaterdag ook een radio kopen (hadden we nog niet  ::)) en die zet ik dan overdag aan als we werken. In ieder geval erg bedankt voor jullue reacties en als het tegenzit zullen jullie vast wel wat van mij lezen bij een ander onderwerp   :'(

Groetjes Deb

Rianne

Hoi,

hoe bedoel je, desnoods blijven we ervoor thuis? Je kan niet de valkjes alleen loslaten hoor, daar moet je altijd bij blijven. :)
Ik hoop dat het allemaal lukt. Zou erg jammer zijn als je de valkjes weg moest doen. :-\

Paul

CitaatJe kan niet de valkjes alleen loslaten hoor, daar moet je altijd bij blijven.


Hoi Rianne,

Bedoel je in verband met de katten of helemaal niet los laten als je er niet bent ?
Het ligt natuurlijk ook aan de vogel bij ons is Taco als enige altijd los ook als we niet thuis zijn en die gedraagd zich prima :)
Maar dit durf ik niet met andere valkjes hoor alleen Taco is dan los.

Groetjes, Paul

Rianne

Eigenlijk beide.

Je hebt planten in huis, electrische snoeren, televisie kabel, ze kunnen klem komen te zitten, tegen het raam vliegen, en bedenk nog maar een paar ramp scenario's. :-\

Paul

Hoi Rianne,

Met de rest doe ik het ook niet maar Taco zit toch de hele dag te broeden als we weg zijn dat is een echte volhouder die broed nu bijna een jaar op een ei  :P
En die heeft zijn vaste plekjes en ik heb er alle vertrouwen in dat hij de rest met rust laat.
En we hebben maar 1 soort plant in huis en dat is Bamboe en daar zit Taco niet aan een paar andere helaas wel  :-\

Groetjes, Paul

ScoobyGirl

Citaat van: Rianne op 20 oktober 2005, 09:43:14


hoe bedoel je, desnoods blijven we ervoor thuis?


Ik bedoel, dat we desnoods niet weg gaan om de vogels uit de kooi te kunnen laten. We zijn regelmatig weg, waardoor ze er uberhaupt niet uit kunnen. Natuurlijk laat ik ze niet alles los vliegen, Pino kan prima vliegen maar Conjo niet dus dat zou ik nooit doen. Gister ging het wel weer goed, heel de avond los. Alleen dan zijn de katten vervelend tegen de deur aan het krabben..... Maar ja, komt hopelijk wel goed.

Groetjes Deb

ScoobyGirl

Ik heb besloten een advertentie te plaatsen, hopelijk kan iemand me helpen.

Groetjes Deb

Riny

Hallo deb
Ik hoop echt dat je succes hebt,maar de kans is groot dat als iemand met een voliere je valkjes op wil nemen dat je ze deze winter nog zult moeten houden.
De overgang naar buiten is nu veel te groot.
Laat je ons nog horen of je reactie's krijgt??
Groetjes Riny :D :D :D

ScoobyGirl

Hoi,

Ik wacht ook nog even met het plaatsen van de advertentie, even alles op een rijtje zetten wat ik erin kwijt wil. En de vogels hoeven niet ineens hals over kop weg, we gaan op ons uiterste gemak op zoek. Al duurt het me langer dan een jaar, des te langer kan ik afscheid nemen  :'(.

Ik zal jullie op de hoogte houden, heel erg bedankt voor de reacties. Vind je trouwens dat als ik de advertentie plaats, dat ik dat bij te koop/gevraagd moet doen, of hier op het forum?

Groetjes Deb

Riny

Hallo Deb
Je kunt het op allebei doen als je wil.
En als iemand ze wil die en buitenvoliere heeft,dan heb je nog tot mei de tijd om afscheid te nemen.
Groetjes en succes Riny :D :D :D

ScoobyGirl

Dit is trouwens mijn allerliefste Pino



Groetjes Deb

Wendy..

Hoi Debbie!!

Lees net je verhaal!!Jammer hoor dat het echt niet meer gaat met de valkjes en de katten!!
Misschien is het wel beter als ze inderdaad naar een ander huis gaan als je er niet voldoende aandacht meer aan kan geven ookal zou je wel willen!!
Wel een hele leuke vogel hoor.
Wie weet is er wel iemand die ze gewoon in huis wilt opnemen ipv in een voliere,als je dat een beter idee lijkt en ik denk dat je gewoon op je gevoel moet afgaan met de toekomstige eigenaar!!
Het is dat ik net valkje nr 3 heb opgehaald bij een kweker !!!
Succes !!!

Groetjes Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

ScoobyGirl

Hoi allemaal,

Heb net de advertentie geplaatst, bij te koop/gevraagd en op het forum. Ik hou jullie op de hoogte, ik ben opgelucht dat ik toch de eerste stap heb gezet, hoewel ik me nu wel schuldig voel ik als bij de kooi sta en met Pino praat  :'(.

Groetjes Deb


Valerie

 :'( Kan ik me helemaal voorstellen. Pino is een prachtvalkje. Is ook een mannetje eh?